הופקרנו

.ישיבת ממשלה, ספטמבר 2023 (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
Chaim Goldberg/Flash90
.ישיבת ממשלה, ספטמבר 2023

עוד רבות ידובר וינותח באירועי 7 באוקטובר 2023. אנחנו נמצאים בתוך האירועים עצמם, העשן עוד לא התפזר, הכמות האמיתית מסמרת השיער של ההרוגים והחטופים עוד לא נודעה, וממדי הזוועה יחשפו אט אט בימים הקרובים. מאוחר יותר, בעוד ימים, שבועות או חודשים, ינותח הכישלון המודיעיני, המבצעי וגם המדיני.

אבל, בסוף, יום אחד, כל זה יהיה מאחורינו. בסוף ארגון חמאס יוכנע או שייחתם עמו הסדר נוסף. זה לא באמת משנה. מדינת ישראל לא תחוסל על ידי חמאס.

בטורים שכנים לטור שלי ובשלל אמצעי התקשורת, תקראו ניתוחים מנומקים על הכשל. דבר אחד אולי לא יגידו לכם – מדינת ישראל לא מנוהלת מאז שנת 2015 וביתר שאת מאז סוף דצמבר 2022.

בטורים שכנים לטור שלי ובשלל אמצעי התקשורת, תקראו ניתוחים מנומקים על הכשל. דבר אחד אולי לא יגידו לכם – מדינת ישראל לא מנוהלת מאז שנת 2015 וביתר שאת מאז סוף דצמבר 2022

במשך שנה כמעט, מתעסקת ממשלת ישראל באינספור נושאים חוץ מלנהל את המדינה. הנושא הזה חורג מראש הממשלה, שבעצמו מתעניין מעט מאוד בניהול מדינת ישראל. במשרדים החשובים ביותר במדינה נמצאים אנשים שלא מתאימים לתפקידם וחמור – מכך לא מתעניינים בתפקידם.

שר האוצר נמצא יומיים בשבוע במשרד האוצר, בשאר הזמן הוא במשרד הביטחון במטרה לפרוס כמה שיותר התנחלויות. שר המשטרה, או בכינויו עם הניחוח הטוטליטרי – השר לביטחון לאומי, עוסק בעיקר בספינים ולא מבין או מנסה להבין דבר בעבודת משטרה. שרת התחבורה עוסקת בחברי מרכז ליכוד ו…ניחשתם נכון, בספינים, ושר השיכון עוסק בבניית יחידות דיור לבני המגזר שלו, מיעוט שולי שבשוליים.

זה נכון כמעט לגבי כל שר, ועוד לא דיברנו על חבורה של 10-15 אנשים שמסתובבים עם תארי שרים ואין שום קשר בין התארים שלהם למציאות. מה חלקה למשל של השרה גילה גמליאל בכישלון המודיעיני? חלקכם מגחכים כעת, חלקכם אולי זוכר שגילה גמליאל היא שרת המודיעין. אלא שאני יודע, אתם יודעים וגילה גמליאל יודעת, שאין שום קשר בינה לבין מודיעין ואין לה שום אחריות אמיתית על אחת מזרועות המודיעין במדינה.

במקביל מתרחש מאז 2015 הליך של ריקון צבא הגנה לישראל והמשטרה. ניצבים, אלופים, קצינים בכירים בכל החזיתות, בורחים כל עוד נפשם בם מגופים שהולכים ונעשים יותר פוליטיים, יותר קיצוניים. משטרת ישראל הולכת ומתפוררת מבפנים, מסתמכת על כוח אדם פחות איכותי, מוטית ספינים וסגל פיקוד בכיר שרועד מצעדי הממשלה וחברי הכנסת של הקואליציה.

ועוד לא דיברנו על חבורה של 10-15 אנשים עם תארי שרים, שאין קשר בין תאריהם למציאות. מה חלקה למשל של השרה גילה גמליאל בכישלון המודיעיני? חלקכם מגחכים כעת, חלקכם אולי זוכר שגמליאל שרת המודיעין

קחו כל ארגון בעולם, חברות על כמו אפל, טויוטה, אמזון ופייסבוק, ושבצו בהנהלתו אנשים לא מתאימים, לא אכפתיים, שמתעסקים בכל חוץ מאשר קידום החברה שהם אמונים על ניהולה, ותוך זמן קצר תראו את החברה מתחילה להתפורר. מבפנים, מבחוץ ולבסוף מפסידה את מעמדה כחברה מובילה.

וכל זה מגיע בסופו של דבר לראש הממשלה. אני כבר לא מדבר על המהפכה המשפטית. מדובר בראש ממשלה מנותק מעמו, מנוכר למחאה של לפחות חצי מעמו, עוסק במשפטו הפלילי, באבטחה לבניו ולאשתו, בארגון טיולים ברחבי העולם ובשרידות הקואליציה המטורפת שבנה.

רק לפני שבוע וחצי חזר ממסע ארוך ומיותר בארצות הברית, בו הצליח לקושש פגישה של חצי שעה עם נשיא ארצות הברית ובשאר הזמן עסק בעיקר, על פי פרסומים שונים, במנעמים השונים שיכולים לספק לו מיטב המלונות ביבשת שמעבר לאוקיינוס.

על מנת לשמר את שלטונו ולאפשר לעצמו את המנעמים האלה, החליט לאפשר לגרועים שבקיצוני ישראל להיכנס לממשלה ולעשות בה כשלהם. כך כוחות משמעותיים מאוגדת עזה הוצבו ביהודה ושומרון, על מנת להסדיר התפרעויות בין חברי כנסת של עוצמה יהודית ואנשיהם לבין פלסטינים. כך הופנו תקציבים עצומים לחרדים, למתנחלים ולגופי מרכז ליכוד, ויובשו תקציבים חיוניים לבתי חולים, לגופי הביטחון ולגופי המודיעין. כך ניתן כוח אדיר בידי כלומניקים, צייצנים מטעם עצמם, שמסתובבים במסדרונות הכנסת כאילו ה' צבאות בכבודו ובעצמו משח אותם לשלטון.

כך הופנו תקציבים עצומים לחרדים, למתנחלים ולגופי מרכז ליכוד, ויובשו תקציבים חיוניים לבתיה"ח, לגופי הביטחון והמודיעין. כך ניתן כוח אדיר לכלומניקים וצייצנים, שמסתובבים בכנסת כאילו נמשחו לשלטון

מדינת ישראל למעשה רוקנה מבפנים. כמו הר שנחפר מלמטה, במערה הולכת ומתרחבת, עד שלבסוף הוא נשאר מוקף בקירות דקים בלבד וקורס לתוך עצמו. זה מה שקרה במדינת ישראל ביום שבת השחור, ה-7 באוקטובר 2023.

מדינת ישראל רוקנה במשך שנים ארוכות על ידי בנימין נתניהו ואנשיו. אזרחי ישראל הופקרו בידי ראש ממשלה שדאג לעצמו, לשותפיו הקואליציוניים, לאינטרסים הפרטים שלו, למשפטו הפלילי, במקום למדינה עצמה.

כך קרס השקל, כך קורסת הבורסה, רופאים והייטקיסטים בורחים, הצבא מתפורר, המשטרה מתדרדרת, ולבסוף נכנענו לתרגיל מבריק של חמאס שלא היה מצליח, לו המדינה הייתה מתנהלת במצב רגיל ומפנה את משאביה למקומות הנכונים.

המלחמה נגד חמאס, כאמור, תסתיים לבסוף. בניצחון, בתיקו, במיטוט חמאס או בהשארתו על כנו. חלק מהחטופים ישובו לביתם, חלק גדול ככל הנראה לא. המתים יקברו, הפצועים ינסו להשתקם, אבל המדינה ואזרחיה שהופקרו על ידי ממשלה פושעת וראש ממשלה נבצר, לא תצליח להשתקם אם לא יעשה בה ריבוט מוחלט.

חלוקה מחדש של המשאבים הלאומיים, הרחקת כוחות קיצוניים מהקואליציה ומהכנסת, חיזוק החברה האזרחית והחזרת סטנדרטים מקצועיים לכוחות הביטחון של ישראל שהפכו לכלי משחק בידיהם של נתניהו ואנשיו. זה נכון גם לגבי התקשורת. הפסקת הזמנת המטורפים, הקיצונים והמטורללים, הפסקת הפיכת כל צייצן מזדמן לפרשן וחזרה לדיווחים מקצועיים, עם סטנדרטים עיתונאים.

ישראל למעשה רוקנה מבפנים. כמו הר שנחפר מלמטה, במערה הולכת ומתרחבת, עד שלבסוף נשאר מוקף בקירות דקים בלבד וקורס לתוך עצמו. זה מה שקרה במדינה ביום שבת השחור, ה-7 באוקטובר 2023

15 שנה דוחה נתניהו את סיפור עזה. נכנס, יוצא, מהסס, מעדיף לחמש את חמאס ולהעביר לו מזוודות, במקום לחזק את הרשות הפלסטינית האחראית. היום זה התפוצץ לנו בפרצוף.

לצערנו זו הזירה הקלה יחסית. מה שקורה בעזה קורה ביתר שאת בלבנון, עם טילים שעל ידם הטילים של חמאס נראים כמו קפצונים. נתניהו יודע את זה, אבל גם כאן הוא בוחר שלא לבחור. להעביר את הזמן, עד שהכלב ימות, הפריץ ימות או המחאה תדעך. העיקר שבינתיים לשרה ויאיר יש נהג 24 שעות ביממה ואפשר לנסוע לפראג על חשבון המדינה.

אני לא יודע מה תקבע ועדת חקירה, אם בכלל תוקם כזו (נתניהו מעולם לא הקים ועדת חקירה ממלכתית והוא יודע למה), אני כן יודע באופן ברור שההיסטוריה תזכור אדם אחד שאשם בהפקרת אזרחי מדינתו והעדפת עצמו עליהם. זהו בנימין נתניהו, שאם יש בליבו עוד שבריר של מצפון, הוא מתקשה להסתכל היום במראה.

נאחל החלמה לפצועים, תנחומים למשפחות ההרוגים ולאלה שלצערנו עוד יבואו. עם ישראל חזק, חזק מממשלתו. עכשיו נלחמים, עוד יבוא היום לבוא חשבון עם האחראים למחדל.

יעוז סבר, איש עסקים, סופר, מנכ״ל MyTeam Group, יו"ר לשכת המסחר ישראל-המפרץ, לשעבר עיתונאי, דובר עיריית רעננה וראש יחידת התקשורת במשרד הביטחון. ישראלי שאכפת לו.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
התחלתי לקרא אבל מהר מאוד הבנתי שזו כתבה מפוזיציה... שיש גורמים שמעודדים סרבנות , מרי אזרחי, מסיטים כוחות משטרה לפזר כל שבוע חסימות כבישים, שכולם מנסים להפיל את הכלכלה, מחכים לדם בירקון... המשך קריאה

התחלתי לקרא אבל מהר מאוד הבנתי שזו כתבה מפוזיציה…
שיש גורמים שמעודדים סרבנות , מרי אזרחי, מסיטים כוחות משטרה לפזר כל שבוע חסימות כבישים, שכולם מנסים להפיל את הכלכלה, מחכים לדם בירקון , איך אפשר לא להזכיר את זה. ?
אולי עכשיו שיש גם שמאלנים הרוגים יבינו שאת האויבים לא מעניין ימין ושמאל… הרפיסות בהנהגה קיימת לא רק מול חמאס אלא גם מול הסרבנים וחוסמי הכבישים.
יש קו שמחבר את הכל וזה לא לשבור את הכלים. והנה הפתעה- שברו לנו את הכלים… עכשיו יש כאלה שעדין רוקדים על הדם כמו הכתב ההזוי , ויש כאלה שהבינו שאנחנו עם אחד ונגור או ניקבר פה ביחד.
אחרי שהעננה תוסר יהיה מקום לחשבון נפש. ספויילר – אין לנו מנהיגים ואין לנו אנשים אכותיים בפוליטיקה מכל רחבי הקשת (עדיין לפיד מתנה תנאים לכניסה לממשלת חרום- זה מנהיג ? )

עוד 987 מילים ו-1 תגובות
סגירה