יהודיה, ערבי ורוסי נכנסים לחללית

וזו לא התחלה של בדיחה ● חזה אלמנסורי מאיחוד האמירויות יהיה הערבי הראשון שממריא לחלל ● יחד איתו ייצאו גם אולג סקריפוצ'קה הרוסי וג'סיקה מאיר, בת לאב ישראלי ● ההמראה היום לקראת 17:00 שעון ישראל ותשודר באתר נאס"א

מימין: ג'סיקה מאיר, אולג סקריפוצ'קה וחזה אלמנסורי. ימריאו היום אחה"צ מקזחסטן
מימין: ג'סיקה מאיר, אולג סקריפוצ'קה וחזה אלמנסורי. ימריאו היום אחה"צ מקזחסטן, 25 בספטמבר 2019

רוסי, יהודיה וערבי מוסלמי ימריאו היום לחלל החיצון יחד. מדובר בחזה אלמנסורי בן ה-35 מאיחוד האמירויות, ג'סיקה מאיר השוודית-אמריקאית, ואשר אביה ישראלי, מטעם נאס"א ואולג סקריפוצ'קה מטעם רוסקוסמוס הרוסית.

השלושה ייצאו היום לתור את הגלקסיה במעבורת הסויוז שתמריא מקזחסטן. הם יבלו 8 ימים בתחנה ומנסורי יהיה האדם הערבי הראשון שיוצא לחלל. את השיגור והגעת הצוות לתחנה אפשר לראות מהאתר של נאס"א. זמן ההמראה המשוער הוא 9:57 AM EDT, (לקראת השעה 17:00 שעון ישראל).

המסע יימשך 6 שעות ויהיה השלישי של סקריפוצ'קה והראשון של מאיר ואלמנסורי. האחרון ישהה בתחנה 8 ימים כחלק מהסכם בין איחוד האמירויות לרוסקוסמוס. מאיר וסקריפוצ'קה ישהו בתחנה יותר משישה חודשים, וישתתפו בניסויים הרבים שנערכים בה בביולוגיה, פיסיקה וכוח כבידה.

שעתיים לאחר הגעתה לתחנה, ייפתחו הדלתות בין הסויוז, והצוות ייכנס לתחנה שבה נמצאים כמה אסטרונאוטים של האמריקאים, הרוסים והאירופים. מאיר בת ה-42 אמרה לאחרונה שהיא התכוננה למסע הזה מגיל 5 והיא צפויה לקחת איתה גם את דגל ישראל.

עוד 147 מילים
סגירה