להזיז את כל מי שיפריע לעם הזה לשקם את עצמו

לוויות הרוגי אוקטובר 2023 (צילום: Chen Schimmel/Flash90)
Chen Schimmel/Flash90
לוויות הרוגי אוקטובר 2023

במהלך השבוע האחרון המציאות בארץ השתנתה, אנחנו לא אותה מדינה שהיינו, אנחנו לא אותם אנשים שהיינו, אנחנו לא אותו העם. אני רוצה לעשות סדר ולמקד את כולנו בחזיתות שעומדות בפנינו, כי אם אנחנו חפצי חיים אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להתפזר למקומות אחרים.

אנחנו צריכים להעיף את הרודן וממשלתו, ויפה שעה אחת קודם, להקים ממשלת אחדות מאוזנת מכל חלקי העם. לחלץ במהירות את השבויים בעסקה רחבה ככל שיהיה צורך, העיקר שיוחזרו לארץ וכמה שיותר מהר, כי כל יום שהם נמצאים שם מעלה את הסיכוי שנאלץ להוסיף אותם לרשימת הלוויות שנערכת פה. ואז לשקם את הנפגעים, לחבק את המשפחות, לשקם את הישובים, לייצב את מצבנו הכלכלי ולהכין את המדינה לבחירות דמוקרטיות. כל אלו אפשריים רק עם ממשלה הפועלת למען האזרחים ולא לטובתה האישית.

צריך להעיף את הרודן וממשלתו, להקים ממשלת אחדות מאוזנת מכל חלקי העם. לחלץ את השבויים, לשקם את הנפגעים, לחבק את המשפחות, לשקם את הישובים, לייצב את מצבנו הכלכלי ולהכין את המדינה לבחירות

אלו החזיתות שאנחנו מתמודדים איתן:

פוגרום

בדרום הארץ התחולל פוגרום בו נטבחו ונפצעו אלפי אזרחים – גברים, נשים, קשישים ילדים ותינוקות, לא זה המקום לתאר את התמונות והסיפורים המגיעים אלינו מכל מקום. אנחנו מתקשים לתת שם לזוועה, אולי פוגרום הוא ההגדרה הכי הקרובה למה שקרה פה.

מלחמה

בגבול עזה התחוללה מלחמה קשה מאוד על הגנת הישובים ועל גירוש גדודי הטרוריסטים הפורעים שנכנסו אליה. בעיקר בימים הראשונים וגם בהמשך מתנהל קרב קרקעי נורא בתוככי מדינת ישראל והפגזות בעזה על בסיסים, מאגרי אמצעי לחימה, מקומות מסתור ונכסים חשובים לארגון הפשע שפגע בנו. בקרבות הקשים הללו נהרגו מאות חיילים.

חטופים

במהלך הפוגרום נחטפו עשרות רבות (המספר הסופי עדיין לא ידוע) של קשישים, נשים, ילדים וחיילים וכעת הנמצאים חטופים ושבויים בידי אויב מתעלל המסכן את נפשם ואת חייהם.

נפגעים

מעגל הנפגעים כולל אלפי בני המשפחות השכולות, משפחות החטופים ונעדרים, אנשים שהסתתרו בממ"ד או במקום אחר במשך שעות רבות, הם בטראומה, והלומי קרב מהאירועים הקשים.

יישובי הדרום

מאות אנשי הקיבוצים והמושבים איבדו את ביתם הפיזי, הוא הוחרב לחלוטין פשוטו כמשמעו, עברם וחייהם נמחקו ועכשיו הם צריכים לשקם או להקים אותו מחדש מתוך האפר.

חזיתות נוספות

המדינה נמצאת תחת סיכון משמעותי למלחמה נוספת בחזיתות אחרות בצפון מול החזבאללה שם התחילו כבר "טפטופים" של אירועים, מול החמאס בשטחי ביהודה ושומרון ויש התראות נוספות על רחבי העולם ומקומות נוספים.

פליטים

עשרות אלפי פליטים סובבים ברחבי הארץ רובם מאזור הדרום וחלקם מאזור הצפון הם מחפשים בית, הם נטולי ציוד ואין לדעת כמה זמן הם עוד יאלצו להיות במצב הזה.

תקציבים

על מנת לשקם את המדינה ידרשו סכומי עתק לשיקום הישובים, הנפגעים המספרים אם כאלו שלא ראינו מעולם וידרשו לכך הסטת כל התקציבים שהועברו לחרדים וליו"ש לשיקום כל העוטף.

המשטר

על כל המצב הנורא הזה מנצח זוג קיסרי השולט פה במשטר דיקטטורי, פשיסטי ומדכא, לא אחראי ויהיר שבמשך שנה, ויש הטוענים במשך שנים הוביל לאסון הזה.

על כל המצב הנורא הזה מנצח זוג קיסרי השולט פה במשטר דיקטטורי, פשיסטי ומדכא, לא אחראי ויהיר שבמשך שנה, ויש הטוענים במשך שנים הוביל לאסון הזה

הם הובילו לאסון על ידי:

  • העברת מזוודות כסף לחמאס כדי לשמר ולחזק אותו בעזה, התעלמות מירי טילים, בלונים, רחפנים, הפגנות על הגדר, חדירות ושלל "טפטופים" שאפשרו לארגון הטרור להתחזק.
  • עיסוק ב"רפורמה" משפטית מסוכנת שמטרתה היתה לחזק את המשטר הרודני שיצרה שבר פנימי קשה, חוסר אמון ושסע בקרב האזרחים ובין חלק ניכר מן האזרחים לשלטון.
  • העברת תקציבים ואמצעי הגנה ליו"ש, הפקרת יישובי הגבול מול עזה (ביניהם גם ישובים גדולים שהם בסיס מצביעיה). כך נראה מחיר הנשקים, החימוש, הרכבים, הפנסיות וביטוחי החיים שנלקחו מהרבש"צים וכיתות הכוננות. כול העברת יחידות צה"ל בערב המתקפה להגן על אירועי סוכות ביו"ש על חשבון הפקרת העוטף.
  • הסתרת מידע והתרעות שהתקבלו מגורמים אמינים והעדפת שיקולים אישיים על פני הורדתם כלפי מטה, כך שגם בערב האירוע כשהייתה התראה ברורה, חששו ראשי צמרת הביטחון להעיר את הרודן משנתו ולהתריע על הסיכון.
  • עיכוב ההחלטה על החלטת הממשלה על הכרזת מלחמה (נאום תקשורתי איננו הכרזת מלחמה) כי יש לכך משמעות אופרטיבית בתחומים רבים מאוד, החל מפעולות מבצעיות וכלה בתקציבים והפעלת מערכי תמיכה מתאימים.
  • סירוב להקים ממשלת אחדות לאומית עם מפלגות האופוזיציה היציבות והציוניות עוד במוצאי שבת, סירוב לפטר את זורקי החזיזים המשיחיים המסוכנים שעשויים לפתוח חזית נוספת בתוך הארץ, עיכובים ומו"מ קואליציוני תחת אש והקמת ממשלה עם ממשלת מאוזנת מעט יותר באיחור של 5 ימים.
  • הסתרת נתונים ואיסור תיעוד של ישיבות הממשלה על ידי הרודן המנסה עכשיו לשנות את ההיסטוריה על מנת להציל עצמו מוועדות חקירה ולמען שימורו הוא פוגע בביטחון ומונע את שיקום המדינה.

הם הובילו לאסון, בין השאר, ע"י העברת מזוודות כסף לחמאס כדי לשמר ולחזק אותו בעזה, התעלמות מירי טילים, בלונים, רחפנים, הפגנות על הגדר, חדירות ושלל "טפטופים" שאפשרו לארגון הטרור להתחזק

אסון הומניטרי בעזה

שנוצר כתוצאה מההפגזות חיל האוויר שלנו. במצב הקשה והנורא הזה, ולמרות הכאב, אנחנו לא יכולים הרשות לעצמנו לעסוק בתושבי עזה הנמצאים תחת שלטון נורא משלהם עליהם לחלץ עצמם לבד ושאר העולם יוכל לסייע להם. אין בי רצון לנקמה, ולא צריכה להיות נקמה, צריך לדאוג שכנופיות הטרור ששולטות שם לא ישלטו על חיינו, אנחנו צריכים להציל את עתיד המדינה כדי שלא נהפוך בעצמנו לעזה. אבל בימים אלה אנחנו חייבים להתמקד בקשיים שלנו ולפי הרשימה שלעיל יש לנו הרבה להתמקד בו.

*  *  *

יש לנו עם נפלא, מכל סוגי האוכלוסיות שהתנדב בהמוניו להציל את המדינה, מאות אלפי אנשי מילואים (ביניהם גם כל אלו שנקראו "סרבנים") התגייסו מיד עוד לפני שנקראו.

מערכות התקשורת של אנשי המחאה היו מאורגנות וכך יכלו להפעיל במהירות וביעילות את החוסרים ולמלא את הוואקום שהותירה הממשלה והמדינה בהלם שלה מן האירועים.

ישראלים מכל העולם עולים על מטוסים ונאבקים לחזור לארץ (פעולה שממשלה מתפקדת הייתה צריכה לתת מיד). צריך רק לא להפריע לעם הזה לעשות את הטוב ולשקם את עצמו.

צריך להזיז את כל המפריעים, שרים בתפקידים מומצאים, תקציבים שעוברים לנושאים שאינם שיקומיים ואירועים מתסיסים שיכולים להחמיר את המצב.

ד"ר אורית יעל (Orit Yaal) חוקרת היסטוריה חברתית ומגדרית. היא משתמשת בתקשורת ההמונים של התקופה כמקור להבנת החברות הנחקרות. להנאתה לומדת כל החיים, לפרנסתה מרצה במכללה אקדמית כנרת, לשלמות נפשה מרצה אקטיביסטית במסגרות אזרחיות (פורום מיכל סלה, מכינות קד"צ), פובליציסטית בעיתונות החופשית ונואמת בכיכרות. בחייה הפרטיים קיבוצניקית, פמיניסטית נשואה ואם לארבעה. מאמינה בשוויון חברתי, כלכלי ופוליטי, כי רוב בני האדם טובים צריך רק ללתת להם את הכלים להראות את הטוב הזה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 891 מילים
סגירה