הישראליות תנצח הכל

חיילים אומדים נזקים בכפר עזה. 10 באוקטובר 2023 (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
Chaim Goldberg/Flash90
חיילים אומדים נזקים בכפר עזה. 10 באוקטובר 2023

האם אתם יודעים למה חמור הפך למילת גנאי בעברית? הרי חמור הוא חיה נבונה מאד, עומדת על דעתה ונחושה. בני אדם לא אוהבים חיות ואנשים כאלה. יצורים שלא מתיישרים ולא עושים בדיוק מה שאומרים להם, ולכן זכו להפוך לכינויי גנאי. "חמור" שווה טיפש או עקשן.

אכן, חמור הוא חיה מאד קשה לאילוף.

אני חמור גאה. כותב, אומר ועושה מה שאני מוצא כנכון להבנתי, על פי סרגל הערכים שלי.

כתבתי לפני מספר ימים טור בעניין הצורך בהקמת קבינט שיקום ורשות שיקום לדרום, על רקע ותוך כדי מלחמת שלום הדרום. קבלתי גם כמה תגובות פסימיות, מרפות ידיים, תגובות המשדרות חידלון נוכח אי תפקוד הממשלה.

אני מבין לליבם של חסרי האמונה והמתוסכלים בצדק. הכאב והזעם עצומים
וברגעים אלה נשמות רבות מדממות את המצב כאן ובשבי. אנחנו תחת ממשלת שמד. ממשלה שהמיטה עלינו אסון שאין נורא ממנו. האשמים בראשות ראש הממשלה מוכרים וידועים. יבוא היום ונבוא איתם חשבון, עד האחרון שבהם.
עכשיו מלחמה והמיקוד צריך להיות שם, בצד שיקום הדרום.

אני מבין ללב חסרי האמונה והמתוסכלים. הכאב והזעם עצומים ונשמות רבות מדממות כאן ובשבי. יבוא יום ונבוא חשבון עם האשמים, אך עכשיו מלחמה והמיקוד צריך להיות שם, בצד שיקום הדרום

בשעה זו העם עצמו לכל גווניו מאוחד תחת האלונקה.

בינתיים, הם, הממשלה, מחזיקים בתקציבים. הצבא ושאר הגופים נתונים למרותם כל זמן שהם פועלים על פי חוק וברוח החלטות בית המשפט העליון. מכיוון שכך המצב אנחנו צריכים להחזיק אותם בצווארון קצר וחזק ולדרוש בתוקף להפנות קשב ומשאבים למקומות הנכונים.

אי אפשר ולא נכון לפטור אותם מאחריות וממעשה, למרות שהיכולת שלהם דלה. אפסית. הכסף שלנו מנוהל על ידם וצריך לוודא שהוא מגיע למקום הנכון על פי סדר העדיפויות הלאומי הנכון. גם בנושא הזה אנשי בני גנץ, גדעון סער, גדי איזנקוט וחילי טרופר צריכים לעשות מעשה. הם המבוגרים האחראים בממשלה.

והערה שמופנית למעטים, לא כטענה אלא כהצעה חברית. אמירות של אין תקווה, אין מה לעשות, חבל על הזמן, אין עם מי לדבר ועוד כהנה וכהנה ביטויים – משדרים חולשה. גם כשיש מאחוריהם בסיס וניתן להסביר אותם רגשית ורציונלית, הם בסופו של דבר פוגעים בחוסנו של הדובר ובחוסן שומעיו.

עם כל הקושי והכאב, אנחנו בעניין של הצעות לתיקון. מה כן לעשות, מה כן לבנות ואיך. כל דעה שהיא בגדר רעיון בונה ראויה לשמיעה. גם אני מקטר ומקלל מתחת לאף מפעם לפעם; וצריך, ממש צריך לפרוק כעסים ולצעוק ולומר בינך לבין עצמך מילים "לא ראויות", אבל הפוקוס הוא קדימה.

אגב, הורים לילדים שעדיין לא עומדים על דעתם צריכים להימנע ממש מאמירות שמשדרות חוסר אונים וחולשה, וברור למה. אם הילדים בלחץ זה הרבה באשמתנו כהורים.

בינתיים, הם, הממשלה, מחזיקים בתקציבים. הצבא ושאר הגופים נתונים למרותם כל זמן שהם פועלים על פי חוק. לכן עלינו להחזיק אותם בצווארון חזק ולדרוש בתוקף להפנות קשב ומשאבים למקומות הנכונים

הישראליות תנצח הכל.

חיים רובוביץ היה ראש אגף בדימוס בשב"כ והמנכ"ל הראשון וממייסדיה של עמותת "דרך כפר יוזמות חינוך", שפעילה ב-70 קהילות חינוך בפריפריה החברתית והגיאוגרפית. חיים הלך לעולמו ב-16 בדצמבר 2023. יהי זכרו ברוך.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 423 מילים
סגירה