אין בושה

דוד ביטן, מירי רגב ודוד אמסלם במליאת הכנסת, 13 במרץ 2023 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
דוד ביטן, מירי רגב ודוד אמסלם במליאת הכנסת, 13 במרץ 2023

אילו לשרים הייתה מעט בושה או טיפת כבוד, אילו היו מודעים לצורך ולחובה לתת דוגמה אישית, הם היו מזמינים לבתיהם משפחות שעברו את הסיוט בדרום או מתפנים טריים מהצפון.

ראיתם דיווח אודות אירוח אצל חבר ממשלה? שמעתם שהם פותחים את בתיהם? דאגו למחסור, שמעו קובלנות? טרם ראיתי חבר בקואליציה ממתין שעות כדי לתרום דם, כפי שעושים המוני ישראלים. לידיעת המבוגרים שבהם – בדקתי וגם מעל 65 מותר לתרום, באישור רופא.

ראיתם דיווח אודות אירוח אצל חבר ממשלה? שמעתם שהם פותחים את בתיהם? דאגו למחסור, שמעו קובלנות? טרם ראיתי חבר בקואליציה ממתין שעות כדי לתרום דם, כפי שעושים המוני ישראלים

ואולי אני חושדת בכשרים כאשר אני מניחה שהיו מפרסמים פעולות מסוג זה, והם דווקא פועלים כמתבקש, אך בצנעה…

שמא ניתן לצפות ממי שכינה את הטייסים מוגלה, שאם לא יתנצל במפורש על דבריו, לפחות ימצא דרך פומבית להוקיר את התגייסותם המיידית, כולל של מי שמיניסטר הגדיר "אחד צפונבון שקיבל שריטה ליד העין", אך לבש מדים ויצא למשימה?

אילו הייתי אחד מבכירי השלטון שזלזלו בתרומת ארצות הברית לביטחונה של ישראל, שאמרו שאנחנו יכולים להסתדר בלעדיה, שהורו לה לא להתערב בענייננו, שהאשימו אותה בפגיעה מכוונת בנו, אני מקווה שהייתי מברכת קבל עם ועולם על התגייסותה החד-משמעית לצידנו בעת הזו, אולי מוחה דמעה אל מול החמלה שהפגין הנשיא שלה בנאומו, ושכה חסרה במקומותינו.

אילו הייתי ראש הממשלה, הייתי פועלת כדי שבניי יחזרו לארץ. חבר אחד נטש לו"ז עמוס של פגישות באמריקה, אחר עשה מאמץ אדיר לחזור מאפריקה, ומכר שהגיע מחו"ל לרגל החגים החליט לא לחזור בינתיים לביתו ולעיסוקיו. אבל ככל הידוע, בניו של ראש הממשלה ממשיכים בשגרת יומם, אחד בארצות הברית והשני בבריטניה, מאובטחים על חשבוננו בידי טובי בחורינו.

שמא ניתן לצפות ממי שכינה את הטייסים מוגלה, שאם לא יתנצל במפורש על דבריו, לפחות ימצא דרך פומבית להוקיר את התגייסותם המיידית, כולל של מי ששר הגדיר "צפונבון שקיבל שריטה ליד העין"?

אתה הרי יודע כמה צעירים מגויסים, וגם שאין לדעת מי מהם יחזור הבייתה ואיך, בתום אירוע שסופו מי ישורנו. זאת עוד לפני הסיכון הטמון בכניסה לרצועת עזה והקושי לצאת ממנה, עליו כתבו רבים וטובים ממני.

אתה גם שומע על מחסור כזה או אחר בציוד, ויודע שגם אם הוא נקודתי, הוא מסוכן. לא אשאל, איך אתה ישן בלילה, בידיעה שהמחסור מסכן את בוחריך, את ילדיהם ונכדיהם, ובו בזמן יש די כסף כדי לאפשר לילדים הפרטיים שלך לגור בחוץ לארץ בביטחון. אבל, אשף יחסי ציבור שכמוך, אתה לא מבין איך זה נראה?

הדברים האלו נכתבו מספר ימים אחרי שהיכה בנו האסון. תהיתי אם לפני שהם יפורסמו נזכה לראות מעט ענווה, הכאה על חטא, נטילת אחריות והרבה הירתמות מצד אותם 64, שבמשך חודשים משכנעים אותנו בקולי קולות שמותר להם לפעול ככל העולה על רוחם, ומשמיצים במלוא אוצר המילים והדימויים העומד לרשותם את כל מי שדעתו שונה – אבל נאלמו דום בשמחת תורה. התשובה לתהייתי ידועה כבר. את ההרתעה ייקח זמן לשקם. אולי הבושה תפציע קודם.

טובה הרצל היא גמלאית של משרד החוץ. שרתה כקצינת קישור לקונגרס בשגרירות ישראל בוושינגטון, הייתה השגרירה הראשונה של ישראל במדינות הבלטיות להאחר התפרקות ברה"מ, ופרשה אחרי כהונה בדרום אפריקה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
האסון לא פגע במי שיושב באמסטרדטאם. כמו שלא פגע בכל מכונות הרעל של הצדקנים ה"נאורים" לפני האסון ואפילו אחרי האסון. כיון שבחוסן עקשני בלתי מוסבר ובלתי הגיוני ממשיכים בייצור רעל, סיגוף עצמ... המשך קריאה

האסון לא פגע במי שיושב באמסטרדטאם. כמו שלא פגע בכל מכונות הרעל של הצדקנים ה"נאורים" לפני האסון ואפילו אחרי האסון. כיון שבחוסן עקשני בלתי מוסבר ובלתי הגיוני ממשיכים בייצור רעל, סיגוף עצמי ותבוסתנות תחת ניצול הכותרת "ביחד".
אז כן, בביטוי ישראלי מצוי, שלא לקוח מהאיליטה המזוייפת, "לא ביחד ולא נעליים"

עוד 448 מילים ו-1 תגובות
סגירה