המתכון לחוסן נפשי אישי ולאומי

ארגון תרומות מזון ומצרכים לחיילים עת ידי מתנדבים בתל אביב, 9 באוקטובר 2023 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
מרים אלסטר/פלאש90
ארגון תרומות מזון ומצרכים לחיילים עת ידי מתנדבים בתל אביב, 9 באוקטובר 2023

עסקו בנתינה לאחר. עצבו את עצמכם כנקודת כוח ועוצמה בשרשרת הקיום הישראלית. עצבו את עצמכם במעשה יום יומי כמי במאפשרים לנו להילחם על עתידנו.

אתה מתנדב, משמע אתה קיים. אתה משמעותי, אתה פותר בעיות, אתה בעל ערך, אתה חזק ומחזק. אתה מתנדב, אתה נותן מעצמך ומקבל. אתה חלק מהחוסן הלאומי כשאתה מייצר חוסן לעצמך ולסובבים אותך.

אתה מתנדב, משמע אתה קיים. אתה משמעותי, אתה פותר בעיות, אתה בעל ערך, אתה חזק ומחזק. אתה מתנדב, אתה נותן מעצמך ומקבל. אתה חלק מהחוסן הלאומי כשאתה מייצר חוסן לעצמך ולסובבים אותך

על כל "עמדת" התנדבות מאורגנת יש אין סוף קופצים. ביקוש בלבד ובאחוזים מטורפים. אזרחי ישראל בגדולתם. שותפות גורל שחוצה כל מגזר ודעה.

במקום לחפש מקום להתנדב אתם יכולים לייצר מקום כזה בו תביאו את עצמכם.
בדקו בבניין בו אתם מתגוררים, ברחוב שלכם, בשכונה – אם אין מי שזקוק לתמיכה, לחיבוק, לעזרה כלשהי.

בכל מקום יש מי שנשאר בודד, לחוץ, מודאג, מוגבל ביכולתו הפיזית או הנפשית להסתדר. תהיו אתו, תתמכו בו. עשו לו קניות, סידורים דחופים. לפעמים כוס תה משותפת פעם ביום, פעם בשבוע, עושה נפלאות.

גם העורף זקוק לתמיכה על מנת שיוכל לעמוד מאחורי הלוחמים. נסו לייצר קהילה בבניין, בשכונה בה אתם חיים. קבוצה שבקיאה בכל מה שקורה ויודעת לנצל את המשאב האנושי לפתרון הבעיות היום יומיות שהמצב לא מאפשר לטפל בהם כרגיל.

חפשו בקהילה שלכם את הזקוקים לכם, גם אם לא הייתם בקשר איתם עד היום, תנו מליבכם ותזכו בלב רחב יותר. כל מה שצריך זה להיות בן אדם, לראות את האחר ולהתחבר אליו. לא צריך טכנולוגיה ולא השכלה מיוחדת. טפלו באחרים ותטפלו בעצמכם. החיוך יחזור אליכם.

היפרדו מספת הדיכאון, היפרדו מסרטוני הזוועה המחלישים ומחרושת הסיפורים, שגם אם הם נכונים הם מחלישים. הם מזריקים רפיון. צרו לעצמכם סדר יום פעיל למען האחר. אין מצב שאין בכם תכונה, יכולת וכישור שנדרשים במקום זה או אחר.

על כל "עמדת" התנדבות מאורגנת יש אינסוף קופצים. ביקוש בלבד ובאחוזים מטורפים. אזרחי ישראל בגדולתם. שותפות גורל שחוצה כל מגזר ודעה. במקום לחפש מקום להתנדב אתם יכולים לייצר מקום כזה

ספרו סיפורים מחזקים, מעודדים. סיפורי הצלחה.

בשעה שכל אזרחי ישראל נאבקים ביחד שכם לשכם, בשדה הקרב ובשדה האזרחי, התקשורת עוסקת, אולי שלא בכוונת תחילה, בשימור השסע, בחיזוק האימה ובטיפוח החולשה והרחמים העצמיים. אל תיצפו בהם. אפשר לצרוך מידע מהימן ועדכני מבלי להאזין להגיגים של מומחים לכל דבר ועניין.

כל אחד הוא רוח קטנה, כולנו ביחד רוח גדולה.

חיים רובוביץ היה ראש אגף בדימוס בשב"כ והמנכ"ל הראשון וממייסדיה של עמותת "דרך כפר יוזמות חינוך", שפעילה ב-70 קהילות חינוך בפריפריה החברתית והגיאוגרפית. חיים הלך לעולמו ב-16 בדצמבר 2023. יהי זכרו ברוך.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 367 מילים
סגירה