על צדקת המלחמה נגד חמאס בעזה

הרס שנגרם במחנה הפליטים א-שאטי שברצועת עזה מתקיפות צה"ל, 28 באוקטובר 2023 (צילום: MOHAMMED ABED / AFP)
MOHAMMED ABED / AFP
הרס שנגרם במחנה הפליטים א-שאטי שברצועת עזה מתקיפות צה"ל, 28 באוקטובר 2023

הטענות שישראל אחראית למחסור בעזה הן טענות שקריות. הטענות שישראל אחראית למחסור בחשמל, במים, בדלקים, במזון ובתרופות בעזה, הן שקריות.

ישראל אינה אחראית למחסור בעזה, כפי שמצרים, החולקת מעבר גבול עם עזה, אינה אחראית לכך, ובאותה מידה שמדינות אחרות אינן מחויבות לספק חשמל, מים, דלקים, מזון ותרופות לעזה.

הארגון שאחראי למצב הנורא בעזה, הוא חמאס, ששולט בעזה.

ישראל אינה אחראית למחסור בעזה, כפי שמצרים, החולקת מעבר גבול עם עזה, אינה אחראית, וכפי שמדינות אחרות אינן מחויבות לספק לה חשמל, מים, דלקים וכדומה. האחראי למצב שם הוא חמאס, ששולט בה

חמאס הוא הארגון שאחראי למחיר שמשלמים תושבי עזה על המעשים הנפשעים שממשלתם עושה ועשתה.

תושבי עזה בחרו בחמאס בבחירות 2006 להיות מנהיגם.

ממשלת חמאס העדיפה שלא לייצר חשמל, לא להתפיל מים ולא לייבא מים, לא לבנות מלאי מתאים של תרופות ומזון לצרכי הציבור בעזה, אלא להשתמש במשאביה הדלים של עזה לייצור או ייבוא רקטות, רובים ותחמושת וכלי מלחמה אחרים, להקים ולאמן גדודי קומנדו, ולבנות שרשרת עצומה של מנהרות תת-קרקעיות, במקום להקים ולבנות את החינוך והכלכלה בעזה.

לפני כ-90 שנה בחרו אזרחי גרמניה במפלגה הנאצית ובהיטלר כמנהיגם. היטלר הביא אסון ומוות לעולם, ובמיוחד ליהודים, בממדים בלתי נתפסים.

הגרמנים שבחרו בו שילמו מחיר כבד. כ-7.5 מיליון חיילים ואזרחים גרמנים, כמעט 10% מאוכלוסיית גרמניה, נהרגו במלחמת העולם השנייה. כ-2.2 מיליון גרמנים נעקרו מבתיהם במזרחה של גרמניה, בו הם גרו במשך מאות שנים, אזור שסופח לפולין בסוף המלחמה.

תושבי עזה משלמים כעת את מחיר בחירתו של חמאס בבחירות 2006 למנהיגם. על זה הם יכולים להלין רק על עצמם.

ממשלת חמאס העדיפה לא לייצר חשמל, להתפיל מים או לייבאם, ולא לבנות מלאי תרופות ומזון לצרכי הציבור בעזה, אלא להשתמש במשאביה הדלים של עזה לייצור או ייבוא כלי מלחמה

ואסור לשכוח, גם תושבי ישראל משלמים מחיר כבד מנשוא על בחירתו של חמאס בבחירות 2006 למנהיג עזה. כ-1500 ישראלים, רובם המכריע אזרחים ישראלים, מפעוטות ועד קשישים וחיילים וחיילות, כמו גם אזרחים זרים – נהרגו או נחטפו בפשיטה של חמאס בימים שבת וראשון ב-7 ו-8 באוקטובר.

על ההפצצות וההרס בעזה

במהלך מלחמת העולם השנייה, בריטניה וארצות הברית הפציצו ללא רחם ערים גרמניות. אזכיר רק את ההפצצה המסיבית על העיר המבורג, שבה נהרגו כ-45,000 גרמנים ונהרסו 250,000 מבנים, ולמעשה העיר נהרסה כמעט לחלוטין. והייתה כזכור ההפצצה המסיבית על העיר דרזדן שבה, על פי אנציקלופדיה בריטניקה, נהרגו בין 25,000 ל-35,000 גרמנים, אם כי יש הערכות המגדילות את המספר לכ-250,000 הרוגים. כ-85% מבנייני העיר על פני שטח של 34 קמ"ר במרכז העיר נהרסו כליל.

באוגוסט 2014, כאשר ארה"ב החליטה להשמיד את דאעש, היא הרסה את הערים מוסול וא-רקה. אנשים חפים מפשע רבים שילמו בחייהם, אבל העולם בטוח יותר עכשיו כי דאעש הובס.

זה לא אומר שישראל צריכה להרוג את תושבי עזה. זה אומר שישראל והעולם החופשי חייבים לחסל את הכוח הצבאי והפוליטי של חמאס, כפי שנעשה עם דעעש.

באוגוסט 2014, כאשר ארה"ב החליטה להשמיד את דאעש, היא הרסה את הערים מוסול וא-רקה. אנשים חפים מפשע רבים שילמו בחייהם, אבל העולם בטוח יותר עכשיו כי דאעש הובס

לעומת ההפצצות של ערים גרמניות שעשו בריטניה וארצות הברית במהלך מלחמת העולם השנייה, בעזה הצבא הישראלי מזהיר את תושבי עזה מראש ומבקש מהם (לא דורש, כפי שנכתב ב-BBC), לעזוב את האזורים שהצבא מתכוון להפציץ במלחמתו נגד חמאס.

ובישראל עצמה, צה"ל הודיע על פינוי יישובים, הממוקמים עד 7 ק"מ לאורך גבול הצפון ועזה. נכון להיום, בין 110,000 ל-120,000 ישראלים נמצאים מחוץ לבתיהם, מחציתם עזבו את בתיהם לפני שהוצא צו פינוי.

אמנון פורטוגלי הוא חוקר תאגידים, ניאוליברליזם ואנרגיה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 525 מילים
סגירה