ל- Ofir Kupiec, את זה אמרו גם על סינגפור.
איפה? מה? אולי הפוטנציאל גדול, אבל איפה יכנסו רכבות ואוניות משא חדשות במדינה צפופה כל כך? הנמלים יעמדו בעומס? אחסון סחורה? איפה בדיוק?
חשוב לזכור, אם תרצו, אין זו אגדה או משאלת לב משיחית. את זה אמרו גם על חזונו של הרצל ועל כל מחשבי הקיצין ביחס לכמות האנשים שהמדינה יכולה לשאת.
אמנון פורטוגלי הוא חוקר תאגידים, ניאוליברליזם ואנרגיה.
יש הרבה מאוד סיבות מקצועיות טובות להדחה של בנימין נתניהו, היא היתה צריכה להתרחש כבר מזמן. אבל באיזו מדינה נורמלית צריך בכלל סיבה מיוחדת להדיח ראש ממשלה, שאחראי למחדל נורא שהביא לאסון הגדול בתולדות מדינת ישראל?
ישובים ומוצבים שלמים נכבשו, אלף ומאתיים איש נרצחו, נאנסו, נשחטו ונשרפו, מעל מאתיים וחמישים איש נחטפו, ומי שעמד בראש הממשלה שאמורה הייתה למנוע את האסון הזה נאחז בכיסא ביהירות ובזלזול, ועורך סיכולים ממוקדים לכל מי שעלול להצביע על אחריותו האישית.
אמנון פורטוגלי הוא חוקר תאגידים, ניאוליברליזם ואנרגיה.
כ-70 שנה לאחר הכרזת העצמאות והקמתה של מדינת ישראל הדמוקרטית המודרנית, במחצית הראשונה של המאה ה-21, עלו בה ארגונים וכוחות, שאופיינו בתפיסה דתית ומשיחית-דתית, ופעלו במלוא עוצמתם להרס המדינה הדמוקרטית הצעירה.
יחד עם הארגונים והכוחות האלו ובמרכזם – עמד הפוליטיקאי וראש הממשלה בנימין נתניהו. מטרתו המתגלגלת של נתניהו הייתה תפיסת השלטון, ובהמשך הרס מוסדות הדמוקרטיה והשלטת דיקטטורה בישראל.
אמנון פורטוגלי הוא חוקר תאגידים, ניאוליברליזם ואנרגיה.
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
נפילתה של הדמוקרטיה תהיה תוצאה של שחיתות שלטונית. לביבי ברור שאם הוא לא התפוס את השלטון לתקופת חייו הוא ישב בכלא. כל המגדרים האנטי דמוקרטים פשוט מספקים לו את הבסיס לשלטון. הוא נענה מהשחיתות והם מתקציבים ממשלתיים.
עם בנימין נתניהו המלחמה תימשך לנצח. צריך רק להקשיב להצהרותיו בימים האחרונים:
"בכל מפגש שלי ושל רעייתי עם לוחמינו, עם פצועינו, עם המשפחות השכולות, אנחנו שומעים שוב ושוב את אותו המסר: אסור להפסיק את המערכה בטרם עת. כל עוד האויב מאיים על קיומנו ועל שלום מדינתנו – נוסיף להילחם. כל עוד חטופינו בעזה – נוסיף להילחם. לא נוותר על אף אחד ואחת מהם".
אמנון פורטוגלי הוא חוקר תאגידים, ניאוליברליזם ואנרגיה.
פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
מי יזיז את מר מחדל דמים ואנטי ביטחון, הראש האחראי למות מעל 1600, 748 חיילים/ות צעירים וצעירות? רק ברגים קטנים מצייתים לפשיזם עברייני ומשיחיים ומשתמטים תחת דגלים שחורים של העדר תכלית מדינית ואסטרטגית ברורה למלחמה. ובינתיים העקדה וההתפוררות נמשכות.
על התגובות למאמר אפשר לומר את דברי הרב במעשייה החסידית: גם אתה צודק וגם אתה צודק וגם את צודקת.
אבל בתגובה "אין חיה כזו חדש אסור מהתורה" נפלה שגגה חמורה בפי המגיב. בניגוד לדבריו, המשפט "החדש אסור מן התורה בכל מקום" הוא משפט מהמשנה, (מסכת ערלה, פרק ג, משנה ט,) שהפך בפי החת"ם סופר למטבע לשון שביטא את התנגדותו לשינוי במנהגים בכלל ואת מאבקו בכוחות הפרוגרסיביים, בהשכלה, ברבנים פתוחים, ברבנים רפורמיים מוקדמים וכו' בימיו. בעקבות זאת הפך המושג לסמל של חוסר האמון במודרניות, בעיקר בקרב חוגים שמרנים ביהדות האורתודוקסית. ראה את המאבק של החרדים בטלפונים הסלולריים.
החת"ם סופר וממשיכיו השתמשו במילים אלו של הגמרא כדי לבטא את התנגדותם לשינויים וחדשנות במנהגי היהדות המסורתית דאז, או באורחות החיים בכלל, הבסיס לתפיסה זו היא הרעיון כי התורה נצחית; מתאימה באותה מידה לפני אלפי שנים (כמו הקוראן והשריעה היום(, ואין צורך לערוך בה חידושים. החת"ם סופר טבע את הביטוי במסגרת מלחמתו בתנועת ההשכלה ובראשוני הרפורמים שהתפשטו בזמנו במרכז אירופה.
כיום, משתמשים שמרנים חרדים בביטוי במובן הרחב ביותר שלו, כדי להביע את מורת רוחם, כנגד כל חידוש, את התנגדותם לכל התפתחות טכנולוגית או מודרניות במנהגי היהדות או באורח חייהם הישן,
בין ההלכה היהודית לבין מערכות החוק והמשפט המערביות יש הבדל מהותי. החוק הדתי הישראלי – ההלכה – והמשפט המערבי הם שתי מערכות משפט נפרדות, שהתפתחו בהקשרים תרבותיים, היסטוריים ופילוסופיים שונים.
בעוד ששתי מערכות המשפט האלו שואפות להסדיר את ההתנהגות האנושית ולקדם צדק, הן נבדלות זו מזו באופן משמעותי במקורותיהן, בעקרונותיהן וביישומם.
אמנון פורטוגלי הוא חוקר תאגידים, ניאוליברליזם ואנרגיה.
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
על התגובות למאמר אפשר לומר את דברי הרב במעשייה החסידית: גם אתה צודק וגם אתה צודק וגם את צודקת.
אבל בתגובה "אין חיה כזו חדש אסור מהתורה" נפלה שגגה חמורה בפי המגיב. בניגוד לדבריו, המשפט "החדש אסור מן התורה בכל מקום" הוא משפט מהמשנה, (מסכת ערלה, פרק ג, משנה ט,) שהפך בפי החת"ם סופר למטבע לשון שביטא את התנגדותו לשינוי במנהגים בכלל ואת מאבקו בכוחות הפרוגרסיביים, בהשכלה, ברבנים פתוחים, ברבנים רפורמיים מוקדמים וכו' בימיו. בעקבות זאת הפך המושג לסמל של חוסר האמון במודרניות, בעיקר בקרב חוגים שמרנים ביהדות האורתודוקסית. ראה את המאבק של החרדים בטלפונים הסלולריים.
החת"ם סופר וממשיכיו השתמשו במילים אלו של הגמרא כדי לבטא את התנגדותם לשינויים וחדשנות במנהגי היהדות המסורתית דאז, או באורחות החיים בכלל, הבסיס לתפיסה זו היא הרעיון כי התורה נצחית; מתאימה באותה מידה לפני אלפי שנים (כמו הקוראן והשריעה היום(, ואין צורך לערוך בה חידושים. החת"ם סופר טבע את הביטוי במסגרת מלחמתו בתנועת ההשכלה ובראשוני הרפורמים שהתפשטו בזמנו במרכז אירופה.
כיום, משתמשים שמרנים חרדים בביטוי במובן הרחב ביותר שלו, כדי להביע את מורת רוחם, כנגד כל חידוש, את התנגדותם לכל התפתחות טכנולוגית או מודרניות במנהגי היהדות או באורח חייהם הישן,
המאמר מחזק את בעית הדיכוטומיה בין מדינה יהודית ודמוקרטית. נכון שיש הבדלים בין הגישות השונות לשאלה מהי מדינה יהודית, אבל אם מתייחסים למדינה יהודית נוסח החרדליזם, ברור ששתי התפיסות אינן יכולות לדור בכפיפה אחת.
ראו גם את ספרו המרתק של יאיר נהוראי "המהפכה השלישית".
אין שום דמיון בין החרדליזם לפונדמנטליזם האיסלמי, בדיוק כשם שאין דמיון בין אור לחושך. החרדליזם, על בסיס עקרונות יהודיים שכל ילד מכיר, אינו זרם ששואף לייהד או לגייר את העולם, הוא אפילו בוחל ברעיון הזה; ואילו חלום הרטוב של האיסלאם הוא לאסלם את כל העולם ולכפות בכל העולם את הלכת השריעה גם על נוצרים ויהודים ומאמיני שאר האמונות (שאותם הם מגדירים עובדי אלילים בזויים שאין להם באמת מקום עלי אדמות). את כל זה לא תמצא בחרדליזם. יש לי כמובן טענות קשות נגד החרדליזם (למשל, הקיצוניות הכהניסטית, גניבת המותג 'ציונות דתית' וניכוסו לעצמם תוך הדרת הציבור המתון הענק שמסביב שאינו מצביע ציונות דתית, התחרות מול בן גביר בשאלה הסמויה מי יותר כהניסט וכו'), אבל עם כל ביקורתי עליו, החרדליזם אינו מתקרב כמובן לפונדמנטליזם האיסלמיסטי ששוטף את העולם ועוד ידו מטויה (מול מחדלי העולם).
אין חיה כזו חדש אסור מהתורה. המשפט הזה היית בהשאלה מתחום הלכתי אחר לגמרי מול רוחות הלאומניות באירופה.
האם ראיתם יהודי אדוק לא משתמש עם חשמל\טלפון\מטוס וכו'?
הרי זה חדש לגמרי.
יש הבדל גדול בין המוסלמים ליהדות מעצם העבודה שהיהדות זה גזע ולכן זה מחייב כביכול רק את הגזע שלו (אסור ריבון אדם ביהדות ולכן תמיד היהדות הוא אך ורק בגדר המלצה ורק המלצה ליהודי). מה שאין כן המוסלמים והחילונים שטוענים שהחוקות שלהם אוניברסליות, ולכן צריכים לכפות אותם בכוח.
מכאן תבינו למה כשהיהודי רוצה לאומניות וכיבוש ומדינה, הוא חייב קודם כל להיות חילוני. שום יהודי אחר לא יכול לחשוב לכפות את היהדות מהסיבות דלעיל.
החרד"ל הוא מישמאש אחד גדול הוא לוקח את האוניברסליות החילונית כלפי מדינה כיבוש אזרחות בכפיה, יחד עם הלכות היהדות.
בגדול החרד"ל הם סוג של ממזר של הנאורות.
https://socialrevolutioninhumanthinking.wordpress.com/2019/06/03/%D7%9E%D7%93%D7%99%D7%A0%D7%AA-%D7%94%D7%9C%D7%9B%D7%94-%D7%94%D7%9E%D7%9E%D7%96%D7%A8-%D7%A9%D7%9C-%D7%94%D7%A0%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA/
בסופו של יום יש כאן הנהגה שאינה רואה לנגד עיניה את טובת המדינה, אלא את טובתה האישית. כי יש כאן הנהגה שרואה לנגד עיניה את טובת האידיאולוגיה הלאומנית, גזענית, כהניסטית שלה, את טובת המגזרים 'שלה', גם אם הם באים על חשבון ובניגוד לטובת המדינה.
לאחרונה חזרתי מביקור בלונדון, שם הוזמנתי למספר מפגשים פרטיים עם קבוצות מצומצמות של אנגלים, ברובם הגדול יהודים אינטלקטואלים אמידים ומשכילים, שהיו מוטרדים מאוד מההתפתחויות בארץ ובאנגליה בעקבות המלחמה בעזה.
אלו היה מפגשים מאוד מעניינים. ישבנו ברוב המקרים ליד שולחן משפחתי מורחב, אכלנו אוכל טעים, שתינו יין טוב, ודיברנו על המלחמה בעזה והשלכותיה על חיי היהודים באנגליה.
אמנון פורטוגלי הוא חוקר תאגידים, ניאוליברליזם ואנרגיה.
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
הפסל הסביבתי המרשים והמרהיב של מיכה אולמן, "אותיות האור", ממוקם בגן הצמוד לספרייה הלאומית החדשה, שפתיחתה הרשמית החגיגית תוכננה לאמצע אוקטובר האחרון אך השתבשה בעקבות אסון השבעה באוקטובר.
הפסל מורכב מאותיות חצובות ומנוסרות מאבן טבעית בגובה של 1.8 מטר, הניצבות במעגל ברחבה עגולה מרוצפת אבן, בשטח של כ-600 מ"ר.
אמנון פורטוגלי הוא חוקר תאגידים, ניאוליברליזם ואנרגיה.
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
הגיע הזמן לומר את דעתך
רוצים להגיב? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט ולהגיב לכתבות? הצטרפו לזמן ישראל רוצים שנשמור לכם את הלייקים שעשיתם? הצטרפו לזמן ישראל
- לכל תגובה ופוסט עמוד בזמן ישראל שניתן לשתף ישירות ברשתות החברתיות ולשלוח באימייל
- עמוד הפרופיל הפומבי שלך ירכז את כל התגובות שפרסמת בזמן ישראל
- אפשרות להגיש פוסטים לפרסום בזמן ישראל
- אפשרות להגיב לכתבות בזמן ישראל
- קבלו את המהדורה היומית ישירות לתיבת האימייל שלכם
- בונוס: הצטרפות לקבוצה הסגורה של זמן ישראל בפייסבוק המספקת הצצה מאחורי הקלעים של המערכת (למתחברים באמצעות פייסבוק בלבד)
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם