ללכת שבי - על אי דילמת השבוי

איור: חגית שדה
איור: חגית שדה

ויתור על החטופים הוא טראומה לאומית שלא נעמוד בה. תחשבו על רון ארד ותכפילו ב-240, לסכום שקיבלתם תוסיפו את גלעד שליט ואברה מנגיסטו ותכפילו ב-1027 (תעריף שליט), ושוב ב-1151 (תעריף ג'בריל). אנחנו עמוק בתוך השלב האקספוננציאלי.

אם חלילה השבויים לא יחזרו, המדינה האחרונה בעולם שהיא בית לעם היהודי תיעלם איתם. יהיו כאן כבישים וטיח ואבק, אבל לא בית. העדפת החטופים היא אמירה מדינית ומוסרית שתיתן לנו תוקף במאבקים שצפויים לנו בהמשך.

אם חלילה השבויים לא יחזרו, המדינה האחרונה בעולם שהיא בית לעם היהודי תיעלם איתם. יהיו כאן כבישים וטיח ואבק, אבל לא בית. העדפת החטופים היא אמירה מדינית ומוסרית

כרגע ההתלבטות בין שחרור התושבים שהופקרו, לבין החרבת עזה כולל הריגה מאסיבית של אזרחים פלסטינים (מיטוט חמאס הוא ביטוי אוטופי שגם ימנים מילטריסטים מסכימים שאינו בר ביצוע), משוּוָקים כהתלבטות לגיטימית.

ברוח ימי התדמית והכזב, מנהיגינו נמנעים מלרדת לפרטים, נתונים ועובדות; ומנסים לגייס אותנו בקריאות קרב וסיסמאות לסיטואציה אלימה ולא מנוהלת.

לבחור בעוד כיבוש יהיה השלמת התוכנית הגדולה של בנימין נתניהו – מיטוט הכוחות הליברליים, והפיכתנו למיליציה לשירות אורית סטרוק ובצלאל סמוטריץ'.

אנשים סבירים מבינים את התמונה ומבועתים מנקמה שתעלה לנו במכת בכורות. גם מכת צפרדע תכריע אותנו במצבנו הנוכחי. אסור לחזור לעזה. גם לא בחינם.

הקונספציה המשיחית שחמאס עדיף על הרשות הפלסטינית, בכדי להימנע מהסדר מדיני – קרסה, אבל גם אם נתניהו וכנופייתו יכו על חטא (הם לא) אף אחד כבר לא מחכה לנו בתחנה.

ברוח ימי הכזב, מנהיגינו נמנעים מלרדת לפרטים ועובדות כדי לגייס אותנו בקריאות קרב לסיטואציה אלימה ולא מנוהלת. עוד כיבוש יהיה השלמת התוכנית הגדולה של נתניהו – מיטוט הכוחות הליברליים

מכיוון שלא נערך דיון פומבי בעניין החטופים, ההנחה היא שמשא ומתן רציני נערך בערוצים חשאיים, ויוצג לציבור כעובדה מוגמרת (כפי שאכן ראוי).

על זה יש לי שתי מילים לומר לכם: גל הירש.

(AKA "הטיפש" מעוצבת הגליל, המפקד, אולי היחיד, בצה"ל שהודח על ידי פקודיו. ה-CV הפלילי שלו מוכר). האיש שבשום תסריט לא היה אמור לרכז את הנושא הקריטי והרגיש ביותר בשלב הקריטי והרגיש ביותר של ישראל מאז הקמתה.

אם היה ספק, כל פעולה מפועלו של הירש הצדיקה הדחה מיידית; החל מפגישתו עם השגרירים, דרך הצילום עם החטופות האמריקאיות, ההתעלמות מהשבויות הישראליות ששוחררו, ומהעברת משפחות החטופים למיוט בפגישת הזום ההמונית. מינויו של הירש מעיד שראש הממשלה החליט לוותר על פתרון המשבר.

עמוק לתוך השבוע הרביעי לאסון, כשעשרות משאיות עם ציוד הומניטרי, ואולי גם לא קונוונציונלי נכנסות לרצועה, אין בידינו אפילו רשימה מחייבת של החטופים  ושום נציג של הצלב האדום לא פגש אף חטוף.

מכיוון שלא נערך דיון פומבי בעניין החטופים, ההנחה היא שמשא ומתן רציני נערך בערוצים חשאיים, ויוצג לציבור כעובדה מוגמרת (כפי שאכן ראוי). על זה יש לי שתי מילים לומר לכם: גל הירש

שלושה שבועות אחרי החטיפה, בפגישתו הראשונה של נתניהו עם משפחות החטופים, הצטרפה שרה נתניהו לפגישת הפרזנטור של יוניקלו רמה 5 עם המשפחות לצורך משימה אחת: להבהיר למשפחות שאם תושמע ביקורת על הפרזנטור יהיו לכך השלכות קשות על גורל יקיריהם.

אם זה נשמע מופרך או מוגזם, גשו למאהל המשפחות מול הקריה ותקשיבו להם. הם חוששים מכל אזכור שמו המפורש של אתם יודעים מי. דגלי ישראל מורחקים בהתנצלות. זה מה שחסר להם, לטרגר את השלטון. כשהשלטון מואיל להתייחס למשפחות זה לצרכיו הפוליטיים.

אמנם נחשפנו לסרטונים מחרידים של חמאס, אבל כנראה כלום לא הכין אותנו לסרטון החטופות. ניכר שהחטופה דניאל אלוני לא מקריאה דף מסרים ומעוניינת שקולה ישמע, וזה, חברים, התעללות פסיכולוגית שמשפחת נתניהו ועמית סגל מתקשים להתמודד איתה.

הינה המובן מאליו – משפחות החטופים לא אמורות להעסיק את עצמן בחוסן הנפשי של מקבלי ההחלטות; ולדבר בשפתו האחידה של דף מסרים אינו תנאי סף לזכויות אדם.

המשפחות לא אמורות לעסוק בניחושים וריסון עצמי וערבי גיבוש. כשם שחולים לא אמורים להגיע לטיפול רפואי עם אבחנה ומרשם מהבית.

אנחנו, שסיימנו 15 שנות לימוד נתניהו, יודעים מה מחכה לנו בטקס הסיום. שנים נחרוק שיניים, נמלא כל תנאי, נסכים לפרורים מהעוגה שגם הם לא יגיעו אף פעם, רק כדי לגלות שהזוג המופרע שוב ברח עם קופת קק"ל הכחולה ביום הפדיון.

ראש הממשלה שלנו, האיש שלעולם לא חושב צעד אחד קדימה ולא מציע שום חלופות (הסכם הגרעין האיראני, ולדימיר פוטין, דונלד טראמפ, חמאס, הפיכה משטרית), האיש השישי הכי טיפש בעולם, טועה גם בקריאת הסנטימנט הציבורי.

טובת המדינה – אסטרטגית, קיומית, מוסרית ומורלית – דורשת להחזיר את החטופים לפני כל הישג צבאי מפוקפק. כל אפשרות אחרת היא ניצחון ההפקרות והניתוק, ניצחון שילטון דורסני ומתעמר שמשמעותם חורבן הבית.

טרפוד והתעלמות מההצעות שמוגשות לנו, הסירוב לשיתוף פעולה עם מתווכים שונים, מתוך הפחד שהסכמים מדיניים ייתרו את אלטרנטיבת החורבן המשיחי, לא יצמיחו שום דבר ומנוגדים לטובת הציבור.

אנחנו, שסיימנו 15 שנות לימוד נתניהו, יודעים מה מחכה לנו בטקס הסיום. שנים נחרוק שיניים, נמלא כל תנאי, נסכים לפרורים מהעוגה שלא יגיעו, רק כדי לגלות שהזוג המופרע שוב ברח עם קופת קק"ל הכחולה ביום הפדיון

אם ראש הממשלה אינו טועה, ומבין את משמעות מעשיו – אז כל מה שנאמר על אכזריותו מחוויר מול המציאות.

#BRING THEM HOME NOW

אוקטובר 2023.

מעצבת, חושבת, מאיירת וכותבת. בעלת המותג B.Knit לטקסטיל ואפנת בית. פרסמה סיפורים קצרים בפלטפורמות שונות, בין היתר באתר המוסך, עברית ובכתב העת פטל. איירה עבור מוסף שישי של מעריב. גרה בתל אביב

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 756 מילים
סגירה