שעתם של הקיצוניים

שמחה רוטמן, אלמוג כהן, בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר בכנסת, 28 בדצמבר 2022 (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
Olivier Fitoussi/Flash90
שמחה רוטמן, אלמוג כהן, בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר בכנסת, 28 בדצמבר 2022

אירועים קשים ואלימים בהיסטוריה מובילים במקרים רבים לתנועות אלימות וקיצוניות עוד יותר. כך הובילה מלחמת העולם הראשונה לתנועה הנאצית, ברוסיה היא זירזה את נפילת הצאר ועליית הקומוניסטים. מלחמת לבנון הובילה להקמת חזבאללה, אירועי מלחמת המפרץ 2003 הובילו להקמת דאעש, ואפילו בסין הוביל הכיבוש היפני האלים והאכזר לניצחון המפלגה הקומוניסטית.

המשותף לכולם? ייאוש של העם ורצון לפתרונות אינסטנט אלימים ויעילים. או כאלה שנראים כיעילים ובפועל הביאו לעוד שנים, דורות לפעמים, של שפיכות דמים, אלימות ואכזריות.

אירועים אלימים בהיסטוריה מובילים במקרים רבים לתנועות קיצוניות יותר. המשותף לכולם? עם נואש ורצון לפתרונות אינסטנט אלימים ויעילים, שבפועל הביאו לעוד שנים של שפיכות דמים, אלימות ואכזריות

וכאן בישראל? בזמן שעם ישראל בוכה, קובר את מתיו ומפנה את מיטב משאביו לקרבות שעוד יבואו (חוץ ממשפחת נתניהו כמובן, הם במאבק אחר לגמרי) יש קבוצות בישראל שמחככות ידיים בהנאה.

ההלם הציבורי, הכאב, הכעס, הוא גם זמנם של הקיצוניים שמציעים את פתרונות האינסטנט נוסח איתמר בן גביר. זוכרים את הכהניסט שהבטיח משילות? לשבור להם את הידיים והרגליים? ללמד את הערבים לקח? זוכרים איך זה נגמר?

עכשיו תכפילו את זה במאה.

בלי ששמנו לב בגדה מתרחש בימים אלה פוגרום של המתנחלים בפלסטינים.

הניסיון של בן גביר להדליק את ערביי ישראל, שמתנהגים באחריות ראויה לציון, לא צלח, אז הקרבות כעת מתחוללים בגדה. צה"ל עומד מהצד ולא עושה דבר, ג'ו ביידן מתחנן לנתניהו שישים לב וכמובן לאיש לא אכפת. מעבר לברבריות שבפעילות של המתנחלים, אם יעלה בידם להדליק את האזור, נקבל מלחמה מעוד חזית, הפעם הרבה פחות לגיטימית מצד העולם.

ביידן מתחנן לנתניהו שישים לב וכמובן לאיש לא אכפת. מעבר לברבריות שבפעילות של המתנחלים, אם יעלה בידם להדליק את האזור, נקבל מלחמה מעוד חזית, הפעם הרבה פחות לגיטימית מצד העולם

קחו את הכוכב החדש של ערוצי הטלוויזיה, אליהו יוסיאן שמו, מומחה לאיראן. בחור חביב שעלה מאיראן בגיל 23 ובלי לשים לב הוא סוג של אייתולה יהודי, כהניסט על ספידים. יוסיאן הוא חוקר במכון שבו אנשי קהלת בעמדות בכירות, מתנגד חריף למחאה ולמוחים וכעת הוא יושב באולפנים על תקן של מטיף.

צריך להרוג 50 אלף איש, ביום, הוא זועק בטלוויזיה. אנחנו לא מבינים ערבית, אנחנו אוכלים סושי, הם חומוס, הוא מלהג ומציע בעצם לישראל לנהוג כמו ארגון טרור, או כמו מדינת האם שלו איראן.

והציבור? הציבור מת על זה. הנה אחד שמבין את הערבים, הנה אחד שמדבר ערבית (נתעלם מהעובדה שפרסית זה לא ערבית ואיראנים הם לא ערבים). ראיתי כבר פוסטים של אנשים שמבקשים מיוסיאן להנהיג אותנו. זה החלום שלהם. כתגובה על הטבח הברברי של חמאס הוא מבקש שישראל תנהג כמו חמאס. לאן זה יוביל אותנו? כולנו יודעים. אבל אל תטעו, יוסיאן הוא כוכב. והוא עוד יגדל.

תסתובבו קצת ברשתות של אנשי ימין. מבחינתם זה הזמן לחזור לעזה. לשטח את עזה ולהקים שם מחדש את גוש קטיף, מלכות יהודה, בית מקדש שלישי, רביעי, לא משנה מה. העיקר לחזור ולהשתלט, לכבוש, לנתץ, להשמיד ולהרוס.

קחו את הכוכב החדש של ערוצי הטלוויזיה, אליהו יוסיאן שמו, מומחה לאיראן. בחור חביב שעלה מאיראן בגיל 23 ובלי לשים לב הוא סוג של אייתולה יהודי, כהניסט על ספידים

ארנון סגל, אחיו של השופר עמית ובן של מחבל יהודי, עם קצף על השפתיים מאז תחילת המבצע. הוא כבר פרסם תוכנית לאכלוס מלא של הרצועה במתנחלים. מבחינתו מדובר בהזדמנות אדירה.

בפועל, יודע כמעט כל ילד שמבין משהו, חיזוק חמאס הגיע על חשבון הרשות הפלסטינית. הרשות הלא מוצלחת הזאת, המושחתת, המסואבת, אבל זו שמונעת טרור מכיוונה לכיוון ישראל כבר כמעט שנות דור. אפילו אבו מאזן החבוט, המיושן, עובד בתיאום מלא עם כוחות הביטחון כבר שנים ארוכות.

זאת בזמן שאנשי בנימין נתניהו ואנשי הימין עשו כל שבכוחם כדי לחזק את חמאס, להחליש את הרשות ולטרפד סיכוי למדינה פלסטינית.

כל ילד יודע שביידן לא רק נותן ונותן, הוא גם מבקש, ויבקש עוד בקרוב. ביידן יבקש אחריות בינלאומית ו/או של הרשות על עזה. ביידן יבקש את חיזוק הרשות והחזרת השותפות עם הרשות הפלסטינית בדרך לפתרון שתי המדינות.

כולנו מבינים שאין מעשה מלחמה בלי מעשה מדיני בסופו. כולם מבינים שאם נתניהו ילך, הכוחות החדשים שינהלו את המדינה יצטרכו לבחור בפתרונות אמיצים, כי ישראל לא יכולה להמשיך להחזיק אוגדות בגדה, אוגדות בעזה ואוגדות בלבנון. פתרון איזורי, עם סעודיה, עם האמריקאים, המפרציות ועוד, זה הפתרון הראוי וזה גם הפתרון שהעולם ידחוף לכיוונו.

ומי יעמוד בינינו לבין פתרון הגיוני? הכהניסטים, היוסיאנים והסגלים של העולם. בשבילם חמאס הוא הזדמנות. הוא ההוכחה שאין עם מי לדבר. ולא משנה שבצד השני יושבים הסעודים, המפרציים וגם הרשות, שאיתם דווקא אפשר לדבר בהגיון רב.

יודע כמעט כל ילד שמבין משהו, חיזוק חמאס הגיע על חשבון הרשות הפלסטינית. הרשות הלא מוצלחת הזאת, המושחתת, המסואבת, אבל זו שמונעת טרור מכיוונה לכיוון ישראל כבר כמעט שנות דור

המטרה שלהם היא מלחמה נמשכת. לנצח נאכל חרב, וככל שנעלה את הווליום הקיצוני, כך הם יהיו מרוצים יותר. לכן כעת, עיניים על הקיצוניים. אל תגידו שלא אמרנו לכם. גם אם נתניהו ילך בסוף או יולך, הקרב האמיתי הפנימי יהיה מול המטורפים שרוצים להפוך אותנו לאיראן וחולמים עדיין על התיישבות ישראלית בכל מדינת ישראל השלמה כפי שהם תופסים אותה. הם רבים, הם חזקים והם הולכים לדחוף את זה בכל הכוח. עיניים על בן גביר, עיניים על סגל, עיניים על יוסיאן. ממזרח, מהגדה, תיפתח הרעה.

יעוז סבר, איש עסקים, סופר, מנכ״ל MyTeam Group, יו"ר לשכת המסחר ישראל-המפרץ, לשעבר עיתונאי, דובר עיריית רעננה וראש יחידת התקשורת במשרד הביטחון. ישראלי שאכפת לו.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 793 מילים
סגירה