מחריב הדמוקרטיה הישראלית

אביחי מנדלבליט (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
הדס פרוש/פלאש90
אביחי מנדלבליט

משהו שמטריף אותי בכל הוויכוח כביכול על עינייני סרק בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט:

  1. בפרשת החשמלאי, שני הצדדים הודו שהוא לא קיבל תשלום על עבודות שעשה לפני שנתניהו כיהן כראש ממשלה, וקיבל תשלום עבור "תיקונים" מהמדינה רק אחרי שנתניהו הפך לראש הממשלה. אנשים הועמדו לדין בפרשות דומות ברשויות המקומיות.
  2. כבר היה ראש ממשלה שהועמד לדין בשם אהוד אולמרט. ושם הכריחו את משה טלנסקי לתת עדות מוקדמת. למה טלנסקי כן וארנון מילצ'ן/שלדון אדלסון לא?
  3. בתיק 2000, העדות המרכזית נמצאת כבר מעבר לשלוש שנים בטיפול…
  4. תיק 4000 סובב סביב אישור עסקת בזק-יס, עם חתימה של נתניהו על מסמך רשלני ושגוי שהוזמן שלושה ימים לפני החתימה. חתימה שנעשתה בניגוד לעמדת כל הדרג המקצועי עם איזושהי הבנה טכנית בתחום. והשגיאות העובדתיות באותו מסמך השתקפו זמן קצר לאחר החתימה.

כל אחת מהסיבות למעלה לבדה מספקת עילה ליועץ המשפטי לממשלה ליזום מהלך שיוביל במהרה להפסקת כהונתו של ראש הממשלה.

יותר מזה, ההתחמקות האגרסיבית מפרסום השיקולים בנושא תיק המעונות מספרים על כוונותיו של האיש.

שלא לדבר על גרירת הרגליים.

והוא לא הולך להשתנות.

האויב האמיתי של הדמוקרטיה הוא מנדלבליט, לא נתניהו.

כי כשיש מישהו שלא מסוגל להחליט, זה מעלה שאלה על נחיצות הפונקציה.

הבסיס לדמוקרטיה הוא שלטון החוק. גם אם יש מישהו ש-70% מהעם תומך בו והוא ביצע פשע, הוא ייענש מבלי שהשיקול של הפופולריות האישית שלו ייכנס למערכת השיקולים של התביעה והיועץ המשפטי לממשלה.

בניגוד למה שנהוג לחשוב, יש משמעות נרחבת לאופן קיום ההליכים נגד אנשי ציבור. בהכנסת כמות עצומה של אנשים לצמתי קבלת ההחלטות בענייני נתניהו, מנדלבליט בכוונת מכוון סירבל את התהליכים והכניס אנשים שאינם קשורים לעניינים. אותם אנשים הדליפו לנתניהו, ומאחר שמנדלבליט אינו חשוד בפיגור שכלי מעשיו שקולים לזה שהוא בעצמו הביא את כל הראיות ואת תהליכי החשיבה בפרקליטות לידיעת נתניהו. במעשיו יצר אפליה פסולה שקעקעה את עקרון השוויון בפני החוק.

בהכנסת השיקולים הפסולים של הפופולריות האישית של נתניהו, מנדלבליט גרם לנזק עצום. בהכנסת השיקול ששרה נתניהו ויאיר נתניהו הם קרובי משפחתו של בנימין נתניהו, הוא גרם נזק חריף שבעתיים. שיטת המשטר בישראל היא שיטה מפלה, ומנדלבליט שם על זה את החותמת.

אביחי מנדלבליט הוא מחריב הדמוקרטיה הישראלית.

הוא ולא אחר.

איתי בן דן הוא חוקר.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 331 מילים
סגירה