לפני הכל, נדרשת התפטרות נתניהו - והשבת החטופים לאלתר

שלט "לכו כולכם" בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בת"א, 12 באוגוסט 2023 (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
אבשלום ששוני/פלאש90
שלט ״לכו כולכם״ בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בת״א, 12 באוגוסט 2023

לא נדרשת שום ועדת חקירה כדי לדעת את שכתוב באותיות ענק על הקיר: בנימין נתניהו הוביל ואחראי אישית לחימוש וצמיחת חמאס. עם חזרתו לשלטון ב-2009, נתניהו סתם את הגולל על הניסיונות לבניית הסדר עם הרשות הפלסטינית, שאף כי טרם הבשילו, שיתוף הפעולה הביטחוני עימה היה יציב על דעת כל גורמי הביטחון בישראל.

נתניהו התמכר לקונספציית החטא של טיפוח חמאס בנשק ותקציבים, מתוך תפיסה של "ניהול הסכסוך". מגדל הקלפים הזה התמוטט וחשף את פני דאעש של חמאס.

נתניהו סתם את הגולל על הניסיונות להסדר עם הרשות הפלסטינית והתמכר לקונספציית החטא של טיפוח חמאס בנשק ותקציבים, בתפיסת "ניהול הסכסוך". מגדל הקלפים התמוטט וחשף את פני דאעש של חמאס

עתה, המלחמה תוכרע בזכות העם המדהים של ה"אף על פי כן" שהתגלה לנו, ובזכות אנשי המקצוע, ומדינאי אחר יכול וצריך להוביל אותה. הדוגמה של החלפת נוויל צ'מברלין בהנהגת אנגליה בזמן מלחמת העולם השנייה מול המפלצת הנאצית, היא הנותנת.

המשך הנהגתו של נתניהו כל יום נוסף, מסוכנת לישראל. האיש לא מסוגל לתת שום מענה לצרכי השעה הדורשת מנהיגות עם ראייה מקיפה, יצירתית ובעלת השראה.

תפקיד המנהיגות עתה הוא בראש ובראשונה להחזיר לאלתר את כל החטופות והחטופים, בתמורה להצעה הריאלית לשחרור כל האסירים הביטחוניים ולחבר מראש את הישגי הקרב עם הסדר מדיני עתידי, שהוא הערובה היחידה לביטחון.

תאוריית "קיר הברזל", קרסה וחלפה. כל יום נוסף של נתניהו בתפקיד מסוכן ומסכן את שלומם של 240 החטופים ניצולי הטבח, ואת עיצוב היום שלאחר המלחמה, תוך איתור הדרך להסדר מדיני.

תאוריית "קיר הברזל", קרסה וחלפה. כל יום נוסף של נתניהו בתפקיד מסוכן ומסכן את שלומם של 240 החטופים ניצולי הטבח, ואת עיצוב היום שלאחר המלחמה, תוך איתור הדרך להסדר מדיני

בעשותו כך, נתניהו נותן למשיחיות ולגזענות לפרוח ולהצית את הלהבות בשטחים, ולראייה רק השבוע הוציא הבית הלבן הודעה לפיה: "לנתניהו יש אחריות לריסון המתנחלים הקיצונים בגדה". המצב ברור, האיש מסכן את קיומנו כאן.

המנהיגות עתה צריכה להתמודד עם אתגר שיקום שלא ידענו כמותו מאז מלחמת העצמאות. אך נתניהו ממשיך לגרום לנזקים אדירים. ההצהרה האומללה של ל"הכניס את היד לכיס", לא מלווה בפעולות הנדרשות.

היא לא מלווה בתקציבי העתק הנחוצים לשיקום הקיבוצים והערים שחרבו, לא בעצירת הכספים הקואליציוניים, לא בהחזרת המיליארדים שכבר נשדדו מהקופה הציבורית לטובת אתנן קואליציוני לחרדים ולמתנחלים, לא בהודעה מפורשת של בניית תקציב המדינה ל-2024, ולא בתכנון התקציב למלחמה.

נתניהו גם משקר באומרו שההפיכה המשטרית חלפה, לא מורה לשר המשפטים לכנס את הוועדה למינוי שופטים לאלתר, ונותן לשריו ולראשי ועדות הכנסת להוסיף ולקדם הצעות חוק אנטי-דמוקרטיות דרקוניות.

המנהיגות עתה צריכה להתמודד עם אתגר שיקום שלא ידענו כמותו מאז מלחמת העצמאות. אך נתניהו ממשיך לגרום לנזקים אדירים. ההצהרה האומללה של ל"הכניס את היד לכיס", לא מלווה בפעולות הנדרשות

נתניהו, שגורר את ישראל מזה 9 שנים, מאז 2015, למאבקו האישי להוכחת חפותו וכשירותו, מתיז אנרגיה ומשאבי עתק מהמדינה, וממוקד גם היום, ואף ביתר שאת, אך ורק בהישרדותו האישית, ו"שהמדינה תלך לעזאזל".

אך לא עוד! פשע העיוות הקפקאי בהרס המדינה המפוארת שהקמנו חייב להתהפך דרמטית בעקבות מחדל הדמים הנוראי. אין שום צורך בוועדת חקירה סוחטת משאבים ויזע, כדי לגלות "שהמלך הוא עירום" (חולשתן של ועדות החקירה נדון רבות).

היציאה מהבוץ הענק שהוא הכניס את המדינה אליו, והגיע לשיאו בטבח הנוראי של סוכות 2023, צריכה להתחיל ב"התפטרות תחילה" – קודם כל של נתניהו עצמו, של שריו, ושל כל הקואליציה (מפקדי הצבא, כבר התבטאו באשר לאחריותם האישית).

רק לאחר התפטרותם של הנושאים באחריות, נוכל להתחיל להתעשת ולחשוב איך לחזור לנורמליות, ולסדר יום שטובת המדינה במרכזו.

כנאמר: "על שלושה פשעי ישראל ועל ארבעה לא אשיבנו". אסור שנפקיר את ביטחוננו ונשים את יהבנו על ראש הממשלה הכושל והמסוכן ביותר שקם למדינתנו, והוביל אותנו לאסון הכבד שידענו.

היציאה מהבוץ הענק ששיאו בטבח הנורא, צריכה להתחיל ב"התפטרות תחילה" – קודם כל של נתניהו עצמו, שריו, וכל הקואליציה (מפקדי הצבא כבר התבטאו בנושא), כדי שנתחיל לחשוב על חזרה לנורמליות

עם ישראל הכואב והמזועזע משווע לאופוזיציה נחושה ולחמישה חברי כנסת ישרי דרך, שיאפשרו אי אמון קונסטרוקטיבי, עכשיו – "עוז לתמורה, בטרם פורענות".

ד״ר ענת מאור היא חברת כנסת לשעבר, חברת קיבוץ נגבה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 605 מילים ו-2 תגובות
סגירה