חמש הערות אקטואליות

נתניהו עם לוחמות ולוחמי גדוד קרקל, 13 בנובמבר 2023 (צילום: קובי גדעון /לע"מ)
קובי גדעון /לע"מ
נתניהו עם לוחמות ולוחמי גדוד קרקל, 13 בנובמבר 2023

רשומה זו מסכמת חמש הערות־מחשבות בעקבות מעל ארבעים יום שבהם העולם כפי שהכרנו בישראל השתנה. כולנו כולל כולנו השתנינו, התבגרנו והחלפנו דיסקט. כולנו הבנו מה חשוב באמת ואנו פועלים בהתאם. כולנו, פרט למי שמנהיגים אותנו. היחידים שנשארו בעולם הישן ומתנהלים כאילו לא קרה כאן האסון הלאומי הגדול ביותר מאז השואה הם הממשלה והעומד בראשה.

1

בראשות ממשלת ישראל עומד שחקן. גם היום הוא ממשיך לשחק בתפקיד ראש ממשלה, "תפקיד חייו", ממש כמו השחקנית הלן מירן ששיחקה בקולנוע את ראשת הממשלה גולדה מאיר.

גם היום השחקן הזה ממשיך "להנחות" ולעשות יחסי ציבור זולים, ילדותיים, מטופשים ומיותרים לעצמו – אבל בפועל אין ראש ממשלה בישראל וכבר שנה אין ממשלה מתפקדת. הוא כבר מזמן לא מחובר למציאות ולא ברור לי למה ממשיכים לשתף פעולה עם ההתנהלות המסוכנת וההרסנית שלו.

גם היום הוא ממשיך "להנחות" ולעשות יח"צ, אבל בפועל אין רה"מ בישראל וכבר שנה אין ממשלה מתפקדת. הוא כבר מזמן לא מחובר, ולא ברור לי למה ממשיכים לשתף פעולה עם התנהלותו המסוכנת וההרסנית

הוא רוצה שאניף דגל ישראל במרפסת ביתי? יש לו רצון טוב. דגל ישראל יונף אצלי רק אחרי שהוא ייעלם מהחיים הציבוריים ותוקם ממשלה חדשה בלעדיו ובלעדי הביביזם והבן־גביריזם שגידל, טיפח והעצים.

רק אחרי שימוגרו הביביזם והבן־גביריזם מישראל ותוקם ממשלה טובה כמו ממשלת השינוי הנפלאה שהוא הפיל באופן מפוקפק – רק אז אניף דגל ישראל בגאווה. לא שנייה אחת לפני כן.

2

טוב יעשו התקשורת והציבור בכללותו אם יפסיקו להתייחס לכל נפיחה שהשחקן שמשחק בתפקיד ראש ממשלת ישראל משחרר. הוא תמיד משחרר נפיחה ואז הבהרה או התנצלות רפה. הוא גם מקפיד לשקר כמו שהוא נושם. הגיע הזמן, במיוחד אחרי השואה של 7 באוקטובר, להפסיק להתייחס ליחסי הציבור שהוא עושה לעצמו. ברגע שנעשה זאת הוא ייעלם, כי תשומת הלב שהוא מכור לה כבר לא תינתן לו ולא יהיה ביקוש ליחסי הציבור האלה.

3

שלושה מאפיינים בולטים אצל השחקן שעומד בראשות הממשלה:
א. הכמות חשובה ולא האיכות. הוא ראש הממשלה הראשון בישראל שנמצא כל כך הרבה זמן בשלטון ולא עשה דבר וחצי דבר למען אזרחי מדינת ישראל בכל תקופת כהונתו הארוכה מדי. הוא היחיד שלא עשה דבר. כל ראשי הממשלה האחרים עשו, מי יותר מי פחות, למען אזרחי ישראל, גם בתקופות כהונה קצרות, חוץ ממנו. הוא רוצה להישאר ראש ממשלה כמה שיותר זמן בלי כל האחריות והמחויבות הרבות שיש עם התפקיד, רק ליהנות ממנעמי השלטון כמה שיותר ובצורה קיצונית, מוגזמת וחולנית.

נתניהו הוא ראש הממשלה הראשון בישראל שנמצא כל כך הרבה זמן בשלטון ולא עשה דבר וחצי דבר למען אזרחי מדינת ישראל בכל תקופת כהונתו הארוכה מדי. הוא היחיד שלא עשה דבר

לעניין זה יש לציין שכל ראש ממשלה אחר, גם אם חלקת על מדיניותו ולא הסכמת עם דרכו, ידעת שהוא פועל אך ורק לטובת ישראל כפי שהוא מבין ורואה אותה ורק טובת ישראל עומדת לנגד עיניו. המקרה של השחקן שנמצא היום הכול כבר מבינים שטובתו־שלו קודמת לטובת ישראל ואזרחיה ולכן הוא לא אמין ואי אפשר לסמוך עליו. לכן חייבים לפעול מיידית להדחתו והפלת ממשלתו המסוכנת והעוינת לישראל.

ב. כל מה שמאפיין אותו הוא אומר על אחרים. כל מה שהוא עצמו עשה, עושה או יעשה בעתיד הוא מייד מפיל על אחרים או מאשים אחרים, שלא יחשבו שמדובר בו־עצמו. גם עכשיו – דבריו על סנוואר שמתחבא בבונקר ותושבי עזה חשובים בעיניו כקליפת השום – בעצם הוא מדבר על עצמו, ישראל ואזרחיה משעממים אותו כזכור.

ג. השחקן ממנה תמיד את האנשים הכי פחות מתאימים והכי פחות ראויים לתפקיד, כל תפקיד – החל ביושב ראש ועדה וסגן שר וכלה בשגריר ישראל באו"ם, ואם יש בעברם או בהווה שלהם חשד לפלילים או תיק פלילי – הרי זה משובח מבחינתו. הוא דורש נאמנות מוחלטת אליו ולא למדינה, סגידה למנהיג ולא נאמנות לאזרחי ישראל.

כך פועל כבר שנים, והיום אנחנו חוזים בתוצאות המזוויעות של אותם מינויים פוליטיים מתועבים וכושלים של חברי ליכוד כאלה ואחרים. גם בשעת המלחמה הקשה הוא פועל כך, לכן מינה את גל הירש כממונה על נושא החטופים והנעדרים ואת צבי סוכות ליושב ראש ועדת משנה של ועדת חוץ וביטחון לנושא יו"ש. ברור לכל אדם ששכל בראשו, שהירש ובוודאי סוכות (שעד שהגיע לכנסת היה על הכוונת של שב"כ ונחקר שב"כ סדרתי) אינם מתאימים ואינם ראויים לתפקיד.

הוא ממנה תמיד את האנשים הכי פחות מתאימים וראויים לתפקיד, כל תפקיד – החל ביו"ר ועדה וסגן שר וכלה בשגריר ישראל באו"ם, ואם יש בעברם או בהווה שלהם חשד לפלילים או תיק פלילי – הרי זה משובח

4

ברור לכל בר־דעת שכל אדם אחר שהיה ראש הממשלה היום, היה נושא באחריות ומייד מתפטר. עוד ברור לכל בר־דעת, שכל ראש ממשלה אחר היה מותקף מילולית, פיזית ומטפורית על ידי האופוזיציה בראשות נתניהו ועל ידי מתנגדי הממשלה. מירי רגב וגרורותיה (טלי גוטליב ושות') היו מצייצות ומצייצים בלי הרף נגד הממשלה והעומד בראשה (מי שזה לא היה…) ונתניהו היה מפיץ עשרות סרטוני הסתה ושקרים נגד הממשלה והעומד בראשה. איש לא היה מדבר על אחדות אלא על מיטוט הממשלה והפלתה.

אבל על נתניהו אסור לדבר. אשתו לא מרשה.

5

בפרסומת המיותרת של אביב אלוש הוא אומר דברים שרובם היו נכונים לזמנם והיום אינם רלוונטיים. הוא שכח לציין את העיקר: כל מה שנאמר היה תקף עד תקופת נתניהו. הכול נכון עד שהגיע נתניהו והתעקש ומתעקש להחריב את ישראל, את הציונות ואת החברה הישראלית. אלוש דיבר על רוח ההתנדבות בעם שפועמת ביתר שאת בימינו. חבל שהוא־עצמו לא פעל באותה רוח התנדבות כשהסכים לקבל על פרסומת מיותרת כזאת סכום של 80,000 שקל.

יאיר בן־חור הוא עורך ספרות, עורך לשון, נקדן, עורך שירה ומשורר. פרסם עד כה חמישה ספרי שירה פרי עטו וספר מאמרים פילוסופיים, וערך וניקד מאות ספרים אחרים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 831 מילים
סגירה