הנגשה לעולם של זוועות הטבח ב-7 באוקטובר

תיעוד הזוועות בקיבוץ בארי ב-14 באוקטובר 2023, שבוע אחרי מתקפת חמאס שם (צילום: עומר פיכמן/פלאש90)
עומר פיכמן/פלאש90
תיעוד הזוועות בקיבוץ בארי ב-14 באוקטובר 2023, שבוע אחרי מתקפת חמאס שם

אי-אפשר שלא לתמוה על שיש רבים בעולם שלא מזדהים עם הטראומה שעברה על ישראל ב‑7 באוקטובר, ואינם מתייצבים לצידה באופן טבעי במלחמה שהמדינה מנהלת נגד חמאס. יש תמיהה, אבל יש לה הסבר רציונלי ברור.

אנחנו נפגענו ביום הראשון ונהרגו לנו כ-1,150 אנשים, כ-800 מהם אזרחים. בנוסף להרוגים היו לנו כ-3,000 פצועים, מהם 360 במצב קשה-אנוש, ועוד כ-240 חטופים ונוסף להם נעדרים (הערה: הנתונים המספריים מתבססים על מקורות בויקיפדיה). רוב הרוגינו, פצועינו וחטופינו הם אזרחים שחוו את טבח בבתיהם או במסיבת טבע.

ואילו לפלסטינים נהרגו עד היום כ-12,000 אנשים וכ-30,000 פצועים, ומהם רבים לא מעורבים. האדם הרגיל ברחבי העולם – האיש שהוא אחד מאלה שדעתם מסתכמת לדעת הקהל – רואה כל יום, בתמונות מתוך הריסות עזה, הרג של לא מעורבים. הוא נחשף יום-יום ושעה-שעה לתמונות עדכניות, חדשות, של לא מעורבים ביניהם ילדים ותינוקות, נשים וזקנים.

האדם הרגיל ברחבי העולם רואה, בתמונות מתוך הריסות עזה, הרג של לא מעורבים. הוא נחשף יום-יום לתמונות עדכניות, חדשות, של לא מעורבים, בהם ילדים ותינוקות, נשים וזקנים

תמונות של קורבנות ישראל מהיום הראשון מטבע הדברים לא מגיעות לחדשות, אין להן גם נוכחות במדיה, ואותו אדם רגיל ברחבי העולם לא נחשף לאורך כל תקופת המלחמה לעוולות ולזוועות שביצע חמאס באזרחי ישראל.

אנחנו מציגים לו נתונים, מספרים. אבל כשמדובר במספרים של קורבנות ונפגעים מתחילת המלחמה – חמאס מציג סבל בעזה הגדול יותר משלנו. והסבל של תושבי עזה מגיע לאיש העולם בתמונות של תינוקות, נשים וזקנים המחולצים מהריסות, חלקם מתים וחלקם פצועים קשה.

מאז שהחלה המלחמה – התמונות במדיה ובחדשות הן תמונות של קורבנות מעזה שמזעזעות כל אחד. אנחנו מוכרים סיפור על מה שהיה לפני חודש בנתונים ומספרים, שאין להם כל סיכוי לחדור אל ליבו של האיש הרגיל בעולם – ולהביס ולמחוק את הרושם שלו מהחדשות כל יום, כשהוא קובע מי "קורבן וצודק" ומי "לא צודק וקורבן".

מהיום הראשון, התמונות של קורבנות ישראל, מטבע הדברים, לא מגיעות לחדשות, ואין להן גם נוכחות במדיה. כשזה המצב, אין סיכוי שלא תיווצר בעולם המערבי הנאור דעת קהל עוינת לישראל, שלא מבינה את ישראל, ודורשת מישראל להפסיק לאלתר את המלחמה בעזה.

התמונות במדיה ובחדשות הן תמונות של קורבנות מעזה שמזעזעות כל אחד. אנחנו מוכרים סיפור על מה שהיה לפני חודש בנתונים ומספרים, שאין להם כל סיכוי לחדור אל ליבו של האיש הרגיל בעולם

הצדק במלחמה זו הוא שלנו. תקפו אותנו חיות אדם ("חיות אדם" זה מונח ששמעתי בתקשורת לראשונה משר הביטחון יואב גלנט, ואיני מוצא טוב ממנו לתאר את אלה שטבחו בנו ב-7 באוקטובר), ואנחנו במלחמת ההסברה על דעת הקהל, מפסידים ונפסיד. וכל יום יותר, כי לפלסטינים יהרגו יותר לא מעורבים, ויהרגו יותר קשישים, נשים וילדים, וכל יום נפגעים אצלם עוד אנשים, ואלה מצולמים כל יום. וברחבי העולם במדיה וכל שעה בחדשות מראים קורבנות של לא מעורבים בעזה, ילדים, נשים וזקנים. ולצדק שלנו אין בכלל ביטוי.

זה כל כך אידיוטי כי אנחנו אידיוטים.

ראשי מדינות המערב נחשפו לחומרי וידאו אותנטיים שזעזעו אותם, וגרמו להם להבין כבר בימים הראשונים של המלחמה את הזוועה שאיתה התמודדה ומתמודדת ישראל, והם אכן מבינים אותנו ומצדדים בזכותנו להשיב מלחמה ולבער את הרע הצמוד אלינו.

באיחור, צה"ל הכין סרט באורך של כ-40 דקות, בו נחשפות הזוועות שביצע חמאס באזרחים ב-7 באוקטובר, והציג בכנסים ובהקרנות מיוחדות לקהלים נבחרים של מעצבי דעת קהל, אנשים של הממסד והשלטון במדינות שונות וכתבים בינלאומיים. אבל את הסרט הזה מדינת ישראל וצה"ל לא משחררים לפרסום בציבור הרחב, והזוועות שחמאס ביצע מגיעות לציבור הרחב בתיווך של המנהיגים והכתבים, וסיפור אירוע לעומת צילום חלש.

את סרט הזוועות מדינת ישראל וצה"ל לא משחררים לפרסום בציבור הרחב, הזוועות שחמאס ביצע מגיעות לציבור הרחב בתיווך של המנהיגים והכתבים, וסיפור אירוע לעומת צילום חלש

מדינת ישראל וצה"ל מנסים לשמור ולהגן על צנעת הפרט ועל כבודם של הרוגינו וחטופינו, ושומרים על נפשות הצופים בעולם מתמונות מזוויעות. אנחנו מוכרים לדעת הקהל את מספר הקורבנות שלנו, ואילו חמאס בעזה משווק כל יום צילומים של הרג וסבל של לא מעורבים, במספרים העולים על אלה שלנו שנטבחו ביום פתיחת המלחמה. אירועי היום המצולמים ומופצים בתקשורת וברשתות החברתיות מטות את דעת הקהל לטובת חמאס.

יש מענה הסברתי לצדקתנו – והוא האמת! חייבים להנגיש לציבור הרחב את זוועות המלחמה של חיות האדם של חמאס שלחמו, טבחו, התעללו ופשעו בנו ביום המלחמה הראשון.

על מדינת ישראל וצה"ל להפיץ סרט שיציג את מעשי הזוועה של חמאס ביישובי עוטף עזה ובמסיבה ברעים ביום פתיחת המלחמה (זה יכול להיות הסרט "הסודי" של דובר צה"ל או סרט אחר). סרט זה צריך להיות בתאום וברשות של משפחות החללים והחטופים, שאת מעשי הזוועות בהם רוצים להראות בסרט.

הסרט צריך להראות באופן האותנטי ביותר האפשרי את הזוועות שביצע חמאס בטבח ה-7 באוקטובר, על אף הכאב שכרוך בכך. היכן שנדרש וכשאין אפשרות אחרת – אפשר אולי לטשטש או לשלב דמות או חלקי דמות באנימציה (אבל הכלל צריך להיות – מה שפחות להתערב בצילום האותנטי).

יש מענה הסברתי לצדקתנו – והוא האמת! חייבים להנגיש לציבור הרחב את זוועות המלחמה של חיות האדם של חמאס שלחמו, טבחו, התעללו ופשעו בנו ביום המלחמה הראשון

דעת הקהל בעולם חשובה לנו. היא חשובה בכלל, והיא חשובה כי בתוך המדינות היא קובעת את עמדת המדינות ואת הלגיטימיות שלנו להמשיך במלחמה להשגת מטרותינו (הצודקות. נעזוב את הטרלול מהצד הימני-כיבושי בממשלה, כולל אלו של ראש הממשלה הפחדן עוכר ישראל). היא חשובה שבעתיים בגלל התעוררות אנטישמיות אסלאמית נגד יהודים ברחבי העולם בגלל המלחמה בעזה. חייבים להסיר את הכפפות.

יאיר טל הוא מהנדס מכונות שעבד במספר חברות. היום הוא גמלאי. חקר את ניהול המלחמה במלחמת יום הכיפורים והשלים את כתיבת הספר "ישראל טל: פרקים למלחמת יום הכיפורים" אשר יצא לאור בספטמבר 2019 בהוצאת "ידיעות ספרים". ספר נוסף שלו "אכזבה וגאווה - מלחמת יום הכיפורים" יצא לאור ב-2023 בהוצאת "טפר - הוצאה לאור".

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 823 מילים
סגירה