נתניהו, או שתחליט או שנשקע בביצה העזתית המדממת

לוחם צה"ל לצד משוריינים ברחוב בעזה. 11 בנובמבר 2023 (צילום: דובר צה״ל)
דובר צה״ל
לוחם צה״ל לצד משוריינים ברחוב בעזה. 11 בנובמבר 2023

מטרות הלחימה ידועות: ריסוק המוטיבציה והיכולת הצבאית של חמאס וחיסול שלטונו ברצועת עזה. השבת החטופים לישראל. שתי המטרות ביחד. לא יעשה מהלך שלא יראה בראש ובראשונה את החובה העליונה בהשבת החטופים.

מימוש המטרות האלה ייקח חודשים רבים. קשים וארוכים.

מטרה אחת לא סוכמה והיא החשובה ביותר בהקשר המדיני הבין לאומי, בהקשר של המצב הקיומי, הביטחוני בכלל ובשטחים וברצועה עזה בפרט לטווח הבינוני והארוך, ובהקשר של היכולת לבסס חיים שלווים לאורך זמן בדרום. המטרה הזו צריכה להגדיר מי ינהל את רצועת עזה המפורזת, כלומר מי לוקח אחריות על שניים וחצי מיליון תושבים שיישארו שם.

מטרה אחת לא סוכמה והיא החשובה ביותר בהקשרים שונים – המטרה הזו צריכה להגדיר מי ינהל את רצועת עזה המפורזת, כלומר מי לוקח אחריות על שניים וחצי מיליון תושבים שיישארו שם

הדיון בעניין הזה כבר מתנהל ויש מספר כיוונים.

הבעיה שלנו היא שנכון לעכשיו אין מנהיג לישראל. בנימין נתניהו עסוק רק בטובתו האישית, לכאורה בתפירת תיקים לצבא ולשב"כ, בחיפוש אחראים לאסון הגדול בתולדות מדינת ישראל.

בנוסף, נתניהו פחדן, לחיץ וכהרגלו לא מסוגל לקבל החלטות בזמן. אנחנו במצב בו קצה הזנב המשיחי בראשות בצלאל סמוטריץ' מטלטל בשיכרון חושים את הכלב, את עם ישראל.

סמוטריץ' והימין הקיצוני לא מוכנים לקבל את הרעיון שהרשות הפלסטינית היא השותף היחיד, היחיד! לגוף בינלאומי שישקם את רצועת עזה המפורזת ללא חמאס. סמוטריץ' רוצה בהגשמת "תוכנית ההכרעה" המטורפת שלו, ולכן הוא צריך רשות פלסטינית המתפקדת ככלב פודל חביב, שכל תפקידו הוא לסכל טרור נגדנו ולגנות כל דבר שפוגע באינטרס הישראלי.

הדבר האחרון שסמוטריץ' צריך זו רשות שאכן מסכלת טרור נגד ישראלים אבל שייעודה ועשייתה המרכזית היא רווחת התושב הפלסטיני. סמוטריץ' רוצה דרום אפריקה של פעם. עליונות יהודית לבנה, רצוי אשכנזית.

הדבר האחרון שסמוטריץ' צריך זו רשות שאכן מסכלת טרור נגד ישראלים אבל שייעודה ועשייתה המרכזית היא רווחת התושב הפלסטיני. סמוטריץ' רוצה דרום אפריקה של פעם. עליונות יהודית לבנה, רצוי אשכנזית

אפשר לפנטז על גוש קטיף וחזרה למצב הביטחוני הנורא של אז או לחלום על הרעיון המשעשע לפיו תושבי עזה יעברו לדנמרק או למצרים או לירח ואנחנו נבנה רצועת מלונות פורחים סטייל מיאמי בין זיקים לרפיח ועוד שיגיונות והזיות כיד הדמיון. אבי דיכטר מדבר על "הנכבה של 2023" כאילו זה פתרון, כאילו התחושה הזו בשני הצדדים, המביס והמובס, תפתור משהו. מטופש וחסר תועלת.

אם לא נחליט עכשיו, ממש עכשיו, מי ומה המנגנון שמקבל אחריות על ניהול ושיקום הרצועה, אנחנו ניכנס לביצה שתלך ותעמיק, תלך ותשאב יותר יותר קורבנות מכוחותנו. כל זמן שאין למי להעביר את השליטה – פירוש הדבר שחמאס, גם אם זה יוכה קשות ויוכרע צבאית, ימשיך להיות הישות השולטת בעזה. אנחנו נתבוסס בביצה שתגבה את חיי חיילנו, יום יום שעה שעה.

הפתרון היחיד הוא מנגנון בינלאומי בהובלת ארה"ב והרשות הפלסטינית לשיקום רצועת עזה כאזור מפורז. מנגנון בו כל דולר יעבור דרך השולחן המשותף של ג'ון ומחמד וישולם ישירות לספקים או לעובדים, וכל בורג שנכנס לרצועה ישוקף. הכל יהיה בשקיפות ובקרה מתמדת. סביב הרצועה תבנה רצועת ביטחון רחבה, שטח מוות, והמעברים יהיו בניהול כוח רב לאומי בשיתוף ישראל, מצרים והרשות.

הרעיון הזה ממש לא חדש ויש תוכניות למימושו. צריך להחליט. כן נתניהו, צריך להחליט, ולאסוננו זה על שולחנך.

או יציאה מתוכננת ומבוקרת והעברת האחריות לגוף מסודר או שקיעה מדממת בביצה העזתית.

כוחותנו יכנסו לשגרת בט"ש בשטח עוין ופיגועים ונפגעים יהיו שגרת יומנו ברצועת עזה. נחזור למצב של דימום חסר תוחלת. ריסוק הכוח הצבאי של חמאס לא יכול לנקות את השטח לחלוטין מנשק וחומרי חבלה.

כל זמן שאין למי להעביר את השליטה – פירוש הדבר שחמאס, גם אם זה יוכה קשות ויוכרע צבאית, ימשיך להיות הישות השולטת בעזה. אנחנו נתבוסס בביצה שתגבה את חיי חיילנו, יום יום שעה שעה

ולחובבי הז'אנר אבל… אבל… אבל…,
אני מתכבד להודיעכם שסמוטריץ' ואיתמר בן גביר לא יהיו שרים בממשלות ישראל העתידיות. הטרגדיה הזו לקראת סופה וזה בטור נפרד. נתניהו יופרד בקרוב מכסאו בהליך חוקי ודמוקרטי למהדרין.

תהיה כאן ממשלה שעסוקה בטובת הציבור. בטובתם של אזרחי מדינת ישראל כולם.

הישראליות תנצח הכל.

חיים רובוביץ היה ראש אגף בדימוס בשב"כ והמנכ"ל הראשון וממייסדיה של עמותת "דרך כפר יוזמות חינוך", שפעילה ב-70 קהילות חינוך בפריפריה החברתית והגיאוגרפית. חיים הלך לעולמו ב-16 בדצמבר 2023. יהי זכרו ברוך.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 603 מילים
סגירה