היום ה־55 ללחימה ● 139 חטופים עדיין בעזה

ששת הישראלים שוחררו משבי חמאס שבו לישראל

בלינקן: תומכים בישראל, חמאס לא יכול להמשיך לשלוט בעזה ● גלנט: עלינו להיות מוכנים למעבר מהיר ללחימה מלאה ● מייה שם ועמית סוסנה הגיעו לישראל ופגשו את בני משפחתן ● משפחתו של אביב אצילי מנחל עוז עודכנה שנרצח ב-7.10 ● דודם של יגיל ואור יעקב סיפר שסומנו בשבי באמצעות כוויה מאגזוז אופנוע ושסוממו ● שלושה נרצחו בפיגוע בירושלים; מת מפצעיו האזרח שהרג את המחבלים - ונורה בשוגג

  • זירת פיגוע הירי בירושלים, 30 בנובמבר 2023 (צילום: איחוד הצלה)
    איחוד הצלה
  • אופיר אנגל ששוחרר משבי חמאס, עם הוריו, לפנות בוקר בדרכם במסוק מבסיס חיל האוויר בחצרים לבית החולים שניידר. 29 בנובמבר 2023
  • נשיא המדינה יצחק הרצוג משוחח עם נשיא האמירויות הערביות מוחמד בן זאיד אאל נהיאן בפגישתם בדובאי. 30 בנובמבר 2023 (צילום: קובי גדעון/ לע"מ)
    קובי גדעון/ לע"מ
  • גלי טרשצ'נסקי ששוחררה  משבי חמאס עם אביה בדרכם במסוק מבסיס חיל האוויר בחצרים לבית החולים שניידר. 30 בנובמבר 2023
  • מייה שם מחבקת את אימה ואחיה עם הגעתה לבסיס חצרים משבי חמאס. 30 בנובמבר 2023
  • עמית סוסנה עם הגעתה לשטח ישראל לאחר ששוחררה משבי חמאס. 30 בנובמבר 2023
  • מייה שם פוגשת את אימה ואחיה עם הגעתה לבסיס חצרים משבי חמאס. 30 בנובמבר 2023
  • ליאם אור עם אביו במסוק מבסיס חיל האוויר בחצרים לבית החולים שניידר לאחר ששוחרר משבי חמאס. 30 בנובמבר 2023

דובר צה"ל הודיע הבוקר (חמישי) כי לאור מאמצי המתווכים להמשך תהליך שחרור החטופים ובכפוף לתנאי ההסכם, ההפוגה ברצועה תמשך.

דיווח בתקשורת הפלסטינית" חמאס טוען – ישראל סירבה להארכת הפסקת האש תמורת השבת שבע נשים וילדים חטופים וכן שלוש גופות שנהרגו בהפצצות הישראליות בעזה, לטענתם. עוד טענו בחמאס כי הם "מיצו" את הקטגוריה הכוללת נשים וילדים מבין החטופים.

שר החוץ האמריקאי לשעבר הנרי קיסינג'ר הלך לעולמו בגיל 100. הוא נחשב לאחד המדינאים והדיפלומטים המשפיעים והשנויים ביותר במחלוקת בזירה הבינלאומית במאה ה-20, והיה היהודי הראשון בתפקיד מזכיר המדינה של ארה"ב. הוא יובא למנוחות בטקס פרטי בחיק המשפחה במועד שיימסר בהמשך.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד להנרי קיסינג'ר: "הנרי קיסינג'ר היה מגדולי הדיפלומטים. מי שכנער יהודי נמלט מהנאצים הפך לענק שעיצב במו ידיו ומוחו החריף את המדינאות העולמית. משפחת העמים כולה מתברכת עד היום מפירותיהם של התהליכים הרי הגורל שהוביל, ובהם הנחת היסודות להסכם השלום של ישראל עם מצרים. בשיחתנו האחרונה, בה בירכתי אותו ליום הולדתו, הוא אמר לי: "זכור, תמיד אהבתי את ישראל ותמכתי בה, ותמיד אוהב".

בגל"צ דווח כי לפי גורם ישראלי, 20 דקות לפני הדד-ליין שהציבה ישראל לתום הפסקת האש בשעה 07:00, התקבלה רשימת חטופים מעודכנת לפי הדרישות שהציבה ישראל – ולכן הוחלט לאפשר עוד יום הפוגה לקראת שחרור החטופים מהרשימה המתוקנת הערב.

לדברי הגורם, המתווכים הבהירו שחמאס מתחייב להחזיר 10 חטופים חיים לפי הקריטריונים המוסכמים של ילדים ונשים.

סגירה