השר לביטחון לאומי מחלק נשקים באשקלון, 27 באוקטובר 2023 (צילום: Menahem KAHANA / AFP)
Menahem KAHANA / AFP

קבלת רישיון נשק בהליך מזורז תמורת 2,500 שקלים

ברקע ההתפטרות של ראש האגף לכלי ירייה במשרד לביטחון לאומי ובחסות המלחמה, לזמן ישראל נודע כי גורמים פרטיים מציעים לאזרחים לקדם את אישור רישיון הנשק שלהם תמורת תשלום ● כדי לזרז את התהליך המתווך חייב להיות בקשר עם מישהו מתוך המשרד ● מתווכת: "אני מושכת את מספר הפנייה מהמשרד לביטחון לאומי – ואז אני מקדמת את הנושא"

ראש האגף לכלי ירייה במשרד לביטחון לאומי ישראל אבישר הודיע אתמול (שני) על התפטרותו, זאת בזמן שהשר האחראי איתמר בן גביר מנהל קמפיין רחב היקף להנפקת כמה שיותר רישיונות נשק – בזמן הקצר ביותר.

לפי חשיפת "הארץ", אנשי אמונו של בן גביר אישרו רישיונות נשק ללא הסמכה חוקית, תוך זירוז הליכים. אבישר הודה בכך בדיון בכנסת השבוע וסיפר כי אנשי בן גביר ניהלו חמ"ל בלשכתו למתן רישיונות נשק וכי עולה החשש שהם ניסו לתעדף חלק מבקשות הרישיון שקיבלו.

לזמן ישראל נודע כי גורמים פרטיים בישראל מציעים לקדם את אישור רישיון הנשק תמורת 2,500 שקלים. אותם גורמים – ככל הנראה לא עובדי המשרד לביטחון לאומי ו/או מתנדבים שגויסו לחמ"ל של בן גביר – מציעים לקדם את המהלך מרגע הגשת הטפסים.

כדי באמת להצליח בקידום המהלך, חייב המתווך להיות בקשר עם אנשי המשרד לביטחון לאומי. כלומר, יש צורך בקשר עם מישהו מתוך המשרד. אדם שניסה להשיג רישיון נשק כתב על כך בקבוצת פייסבוק בשם "חמושים ישראל", קבוצה המקיימת דיונים בנושאים הקשורים להשגת רישיון והפרוצדורות השונות, לרבות עריכת מטווח, רכישת כספת והריאיון הטלפוני הקודם לאישור.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפקד מחוז דרום אמיר כהן בעמדה לחלוקת נשק למתנדבי כיתת הכוננות בבאר שבע, 20 באוקטובר 2023 (צילום: עוצמה יהודית)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפקד מחוז דרום אמיר כהן בעמדה לחלוקת נשק למתנדבי כיתת הכוננות בבאר שבע, 20 באוקטובר 2023 (צילום: עוצמה יהודית)

ל' ראתה את הסטטוס של אותו אדם, פנתה אליו באופן פרטי והציעה לו לזרז את ההליך להשגת רישיון הנשק. היא הציגה את עצמה כ"מוקדנית", אולם בשירות המוקדנים הרשמי של המשרד לביטחון לאומי אמרו לזמן ישראל בתוקף שלא מדובר באחד מהטלפנים או הטלפניות שלהם.

שירות המוקדנים הרשמי העביר למשרד לביטחון לאומי שתי תלונות שהתקבלו על־ידי אזרחים, לפיהן הוצע להם תיווך תמורת תשלום להשגת רישיון הנשק בהליך מזורז.

את רישיון הנשק אפשר להשיג אך ורק מטעם המשרד לביטחון לאומי, כך שאותה אישה המציגה את עצמה כ"מוקדנית" עשויה להיות קשורה באופן ישיר או עקיף למשרד

קשה לדעת מטעם מי הציעה אותה אישה את זירוז השירות. בסופו של דבר את רישיון הנשק אפשר להשיג אך ורק מטעם המשרד לביטחון לאומי ולא בדרכים אחרות, כך שאותה אישה המציגה את עצמה כ"מוקדנית" עשויה להיות קשורה באופן ישיר או עקיף למשרד.

בשיחה ישירה של זמן ישראל עם המתווכת, היא ציינה שהרישיון לא מיועד "לכל אחד. רק אם הם עומדים בתבחינים מסוימים אני מושכת את מספר הפנייה מהמשרד לביטחון לאומי – מישהו, לא אני, – ואז אני מקדמת את הנושא.

ההתכתבות בין המתווכת ובין האדם שמעוניין להוציא רישיון נשק (צילום: פייסבוק, צילום מסך)
ההתכתבות בין המתווכת ובין האדם המעוניין להוציא רישיון נשק (צילום: פייסבוק, צילום מסך)

"התבחינים המסוימים הם רק לרובאי 07 או 03 עם תעודת לוחם או עם אישור זכאי". הכוונה למקום מגורים זכאי – יישובים באזורי עימות לפי הגדרת המשרד לביטחון לאומי.

בשיחה נוספת שניהלה המוקדנית עם הגולש היא הציעה: "אם אתה עדין ממתין לתשובה אולי יש לי איך לעזור". הגולש השיב: "כמה זה עולה לי?" והמוקדנית ציינה: "התשלום הוא לאחר קבלת האישור. 2,500 שקלים".

בניגוד לשני השלבים האחרונים – עריכת מטווח בעלות של מאות שקלים, ורכישת נשק בעלות של אלפי שקלים – החלק של השגת הרישיון הוא שירות המוענק בחינם

כדי להוציא רישיון נשק יש למלא טפסים באתר של המשרד לביטחון לאומי, לקיים שיחת טלפון קצרה – שהיא "ריאיון" – עם טלפן או טלפנית בחמ"ל של המשרד כדי לוודא שלא מדובר באדם עם בעיות נפשיות (בין אם זה החמ"ל שהקים בן גביר או באמצעות שירות טלפנים) – ולאחר מכן להמתין לקבלת הרישיון.

אחרי שהרישיון מתקבל, הם חייבים לרכוש נשק אישי ולקיים אימון ומטווח של כארבע שעות. כל רישיון לנשק הוא ספציפי לאדם מסוים, וספציפי לנשק ממוספר, שאינו ניתן להעברה – ומותלה בכך שבעל הרישיון ערך מטווח עם הנשק הספציפי הזה.

.ישראלים במטווח, אילוסטרציה (צילום: Michael Giladi/Flash90)
.ישראלים במטווח, אילוסטרציה (צילום: Michael Giladi/Flash90)

בניגוד לשני השלבים האחרונים – עריכת מטווח בעלות של מאות שקלים, ורכישת נשק בעלות של אלפי שקלים – החלק של השגת הרישיון הוא שירות מטעם המדינה המוענק בחינם. אף אזרח לא אמור לשלם 2,500 שקל כדי לזרז את הפרוצדורה, וברור שהאדם המתווך המציע את הזירוז נמצא בקשר כלשהו עם פקידים רשמיים של המשרד לביטחון לאומי.

מהמשרד לביטחון לאומי נמסר בתגובה: "בין המענים לפגיעה בביטחון הציבור ותחושת הביטחון, בעקבות אירועי טבח 7 באוקטובר, הוחלט על צעד אסטרטגי מחייב שיאפשר לאוכלוסייה להגן ולשמור על חיי אדם במצבים של סכנת חיים. בתוך כך הורחבו התבחינים להחזקת כלי נשק פרטי על פי התקנות והחוק.

"לאור מהלך זה הוגשו על־ידי הציבור הרחב לאגף כלי הירייה שבמשרד לביטחון לאומי כ־260 אלף בקשות חדשות לקבלת רישיון לנשיאת נשק פרטי, וזאת תוך פרק זמן קצר, היקף שבעבר התפרס לאורך כ־20 שנות עבודה.

"כלל ההחלטות שהתקבלו לטובת עמידה במשימה בסדר הגודל הלאומי, לרבות תיקון תקנות, שינוי נהלים, גיוס עובדים, הרחבת אוכלוסיות התגבור והקמת החמ"לים, הובלו בתיאום מלא עם גורמי המקצוע הרלוונטיים, תוך הקפדה על רף מקצועי גבוה וכן הליכי פיקוח ובקרה שיטתיים באמצעות האגף לכלי ירייה.

"כל מקרה שמעלה חשד לפעולה שלא על פי החוק והנהלים, מועבר במיידי לבדיקה על־ידי הגורמים המוסמכים במשטרת ישראל".

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
20
חחחחחחחחחחחח גם תו נכה מקבלים למי שמגיע מהמדינה בחינם ויש כאלה שעושים מזה מסחרה למה אתה לא כותבים על זה רק שמדובר בבן גביר והצד הימין אתם קמים בדיוק כמו ארגון הנשים באו"ם והצלב האדום שר... המשך קריאה

חחחחחחחחחחחח
גם תו נכה מקבלים למי שמגיע מהמדינה בחינם
ויש כאלה שעושים מזה מסחרה למה אתה לא כותבים על זה רק שמדובר בבן גביר והצד הימין אתם קמים בדיוק כמו ארגון הנשים באו"ם והצלב האדום שרק דואגים לצד אחד
תתביישו

שקר וכזב. אני פניתי אישית לבנגביר והוא הבהיר לי שרק דרך הערוצים הרשמיים. ורק בעמידה בתנאי סף. אם מישהו פירסם מעשה נוכלות מה שייך לפרויקט החשוב של חימוש האזרחים? מתי תפסיקו לשקר ולזרוע ש... המשך קריאה

שקר וכזב. אני פניתי אישית לבנגביר והוא הבהיר לי שרק דרך הערוצים הרשמיים. ורק בעמידה בתנאי סף. אם מישהו פירסם מעשה נוכלות מה שייך לפרויקט החשוב של חימוש האזרחים? מתי תפסיקו לשקר ולזרוע שנאה

מדינת קומבינה הכל כאן בכסף.תביא כסף נארגן אותך ברשיון לקנאביס רפואי,ברשיון לנשק,ברשיון נהיגה,בדרכון,בתעודת זהות,בתעודת לידה,ובתעודת פטירה ובתעודת מקצוע.כך יוצא שיש רופאים מנהלי מחלקות א... המשך קריאה

מדינת קומבינה הכל כאן בכסף.תביא כסף נארגן אותך ברשיון לקנאביס רפואי,ברשיון לנשק,ברשיון נהיגה,בדרכון,בתעודת זהות,בתעודת לידה,ובתעודת פטירה ובתעודת מקצוע.כך יוצא שיש רופאים מנהלי מחלקות אפילו בבית חולים שלא יודעים לעשות עירוי מכיוון שהם קנו את התואר שלהם קנו את הדוקטור או את הפרופסור בכסף שחור.מדינת קומבינה כבר אמרנו.לכו תדעו בתאריך 7/10/23 מי עשה לכם קומבינה על התחת וקיבל ים של כסף עבור מעשי הטבח שביצע החמאס.ממש מפחיד כבר לחיות פה.אין אמון בשום גורם.ותמיד אני אומר מסכנים החיילים שנהרגים הולכים סתם.

אני חושב שבושה שאני הייתי מפעיל צמה בעזה ועים נשק כול הזמן הייתי והיום שאני צריך נשק להגן על הבית שלי ובמקומות שאני עובד מסוכנים וקושרים לי את הידיים ולערבים יש נשק ולא יכול להג... המשך קריאה

אני חושב שבושה שאני הייתי מפעיל צמה בעזה ועים נשק כול הזמן הייתי והיום שאני צריך נשק להגן על הבית שלי ובמקומות שאני עובד מסוכנים וקושרים לי את הידיים ולערבים יש נשק ולא יכול להגן על עצמי

חרטטני ,יש מלא מאכרים שמספרים סיפורים ,יש עורכי דין שעשוים סרטונים בכל יום על עזרה במילוי הטפסים ועוד יש חברות למשל שעוזרים לך עם הטפסים לויזה לארהב גם תמורת כסף למרות שניתן להגיש לבד ... המשך קריאה

חרטטני ,יש מלא מאכרים שמספרים סיפורים ,יש עורכי דין שעשוים סרטונים בכל יום על עזרה במילוי הטפסים ועוד
יש חברות למשל שעוזרים לך עם הטפסים לויזה לארהב גם תמורת כסף למרות שניתן להגיש לבד .
זה אנשים שמנסים להתפרנס ועשוים קומבינות אין קשר לבן גביר זו המצאה מהמוח המעוות שלכם

עוד 698 מילים ו-20 תגובות
סגירה