דני דנון ירוץ בפריימריז על הנהגת הליכוד

פרסום ראשון אם נתניהו יכריז על פריימריז מהירים בליכוד מייד אחרי המלחמה, דנון יתמודד מולו ● אולי יצטרפו גם אחרים, אבל דנון מתחייב לרוץ ● לצדו של דנון פועל גם דוד ביטן ● שני חברי הכנסת בונים, ביחד ולחוד, את המהלך ומנסים לגייס חברי כנסת למשימת האי אמון הקונסטרוקטיבי ● כשיאיר לפיד טוען כי הוא מדבר עם "גורמים בליכוד" - הוא מתכוון לביטן ● פרשנות

ח"כ דני דנון (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
ח"כ דני דנון

כמו בלעם בן בעור, גם השר דוד אמסלם בא לברך ויצא מקלל. ביום ראשון, בישיבת סיעת הליכוד בכנסת הזהיר אמסלם, בשליחותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי "אם הליכוד ייפול בבחירות, הוא לא יחזור לשלטון עוד 20 שנה".

הדברים חיזקו את דעתם של חברי כנסת בליכוד שמתנגדים לנתניהו. "אמסלם צודק", אומר לזמן ישראל אחד מהם, "אם נתניהו יוביל את הליכוד, אנחנו ניפול ולא נחזור לשלטון גם עוד 40 שנה".

בעצם, אמסלם – שתקף בדבריו את כל מי שמפגין נגד נתניהו בזמן המלחמה ואת "השמאל הבולשביקי" שיתפוס את השלטון אם הליכוד ייפול – הכניס מוטיבציה לתוך תנועת ההתנגדות הפנימית, שנעה על כמה צירים לא ממש מתואמים.

אמסלם – שתקף בדבריו את כל מי שמפגין נגד נתניהו ואת "השמאל הבולשביקי" שיתפוס את השלטון אם הליכוד ייפול – הכניס מוטיבציה לתוך תנועת ההתנגדות הפנימית, שנעה על כמה צירים לא ממש מתואמים

הרעיון המוביל הוא עדיין להשיג 61 חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה כדי להביא לאי אמון קונסטרוקטיבי שישאיר את הליכוד בשלטון לפי שעה, אבל ישלח את נתניהו הביתה. על הרעיון הזה עובדים עכשיו שניים או שלושה גורמים בליכוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיע לישיבת סיעת הליכוד בכנסת, 3 בדצמבר 2023 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיע לישיבת סיעת הליכוד בכנסת, 3 בדצמבר 2023 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

אי האמון הקונסטרוקטיבי מפיל את הממשלה לטובת הקמת ממשלה חלופית עם ראש ממשלה אחר שיזכה לרוב בכנסת, אשר תכהן עד למועד הבחירות הבאות. לפי ההערכה צריך לגייס למהלך כזה עשרה חברי כנסת בליכוד, מה שנחשב כמעט בלתי אפשרי, אבל הניסיונות קיימים בעצימות כזו או אחרת.

שר הכלכלה ניר ברקת רוצה להיות המועמד המוסכם של הליכוד לא רק בכנסת הזו, אלא גם בעתיד. בשיחות שלו עם חברי כנסת שונים הוא מציג סקרי עומק שבהם הליכוד יכול להגיע ל-25 מנדטים, אם הוא יהיה המנהיג המוביל.

ברקת רוצה להיות המועמד המוסכם של הליכוד לא רק בכנסת הזו, אלא גם בעתיד. בשיחות שלו עם חברי כנסת שונים הוא מציג סקרי עומק שבהם הליכוד יכול להגיע ל-25 מנדטים, אם הוא יהיה המנהיג המוביל

ברקת מנסה במקביל להציג עמדות אלטרנטיביות ומפגין מורת רוח מההתנהגות הכלכלית של המדינה בימי המלחמה. ברקת הצביע נגד תקציב המלחמה בישיבת הממשלה בשבוע שעבר, אבל קשה להעלות על הדעת שהוא יחזור על ההצבעה הזו גם היום (רביעי) בכנסת.

הבעיה של ברקת היא שאין לו מחנה רציני בתוך סיעת הליכוד. ברקת אולי פופולרי בין המתפקדים, אבל אין לו פרטנרים בליכוד שילכו אתו למהלך כל כך דרמטי נגד נתניהו ובכלל.

בימי הפריימריז, אגב, בנה ברקת מטה משותף עם השרים חיים כץ ומיקי זוהר, שהוביל אותו למקום השמיני ברשימה – אבל מאז המטה הזה התפרק ולא קיים יותר.

שר הכלכלה ניר ברקת במפגש עם ראשי הסקטור העסקי במשק, 23 באוקטובר 2023 (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
שר הכלכלה ניר ברקת במפגש עם ראשי הסקטור העסקי במשק, 23 באוקטובר 2023 (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)

גם יולי אדלשטיין רוצה להיות המועמד המוסכם בליכוד, אבל הפעילות המעניינת ביותר היום במפלגה נגד נתניהו היא של חברי הכנסת דוד ביטן ודני דנון.

שני חברי הכנסת בונים, ביחד ולחוד, את המהלך ומנסים לגייס חברי כנסת למשימת האי אמון הקונסטרוקטיבי. ביטן עובד גם מול גורמים באופוזיציה. כאשר יאיר לפיד טוען כי הוא מדבר עם "גורמים בליכוד" הוא מתכוון לביטן. ביטן מדבר גם עם אביגדור ליברמן.

דנון, השגריר לשעבר באו"ם, הוא סוג של אופוזיציונר בתוך הליכוד ומקפיד להציג תמיד עמדות ימניות עצמאיות. מאז 7 באוקטובר, הוא אחד הבודדים בליכוד שמופיע באולפני הטלוויזיה ולא חושש לבקר את מהלכי הממשלה בכלל, ואת אלו של ראש הממשלה בפרט.

בישיבת הסיעה ביום ראשון דנון התעמת עם נתניהו וטען שהוא הססן מדי במלחמה הזו, ולא טרח להפעיל את כל הכוח בצפון ובדרום הרצועה מיד אחרי 7 באוקטובר.

בישיבת הסיעה ביום ראשון דנון התעמת עם נתניהו וטען שהוא הססן מדי במלחמה הזו, ולא טרח להפעיל את כל הכוח בצפון ובדרום הרצועה מיד אחרי 7 באוקטובר

"אם נפתלי בנט היה ראש הממשלה, והיינו עכשיו חודשיים אחרי המלחמה, היינו תוקפים אותו על ההישגים המוגבלים בניהול המלחמה", הטיח דנון בראש הממשלה.

ח"כ דני דנון מגיע לישיבת סיעת הליכוד בכנסת, 3 בדצמבר 2023 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ח"כ דני דנון מגיע לישיבת סיעת הליכוד בכנסת, 3 בדצמבר 2023 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

דבר אחד ברור: אם נתניהו יכריז על פריימריז מהירים בליכוד מייד אחרי המלחמה, דנון יתמודד מולו. אולי יצטרפו גם אחרים, אבל דנון מתחייב לרוץ. ב-2014, להזכיר, התמודד דנון בפריימריז מול נתניהו על ראשות הליכוד וזכה ב-30 אחוזים מהקולות.

הרחש-בחש בליכוד לא מפסיק לרגע, גם בתוך המלחמה. לסיפור הזה צריך לצרף את היחסים הרעועים תדיר בין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט.

אתמול השניים הופיעו ביחד במסיבת עיתונאים של קבינט המלחמה, אחרי שקיימו במוצאי שבת מסיבות עיתונאים מפוצלות.

בליכוד משוכנעים שהמתקפות נגד גלנט בסיעת הליכוד – בעיקר של אמסלם ונסים ואטורי – דרבנו את נתניהו לאחד כוחות עם גלנט מול המצלמות כדי לעמעם את הרושם המשברי וליצור מראית עין של עסקים כרגיל.

בליכוד משוכנעים שהמתקפות נגד גלנט בליכוד – בעיקר של ואטורי ואמסלם – דרבנו את נתניהו לאחד כוחות עם גלנט מול המצלמות כדי לעמעם את הרושם המשברי וליצור מראית עין של עסקים כרגיל

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
ביבי וכל הליכוד הנוכחי הביתה נקודה כולל צמרת הצבא ואני ימני גאה כל ממשלת הימין מלא מלא הביתה כולל גנץ אייזנקוט כל מי שתמך שנים בקונספציה אבל ביבי ראשון הביתה . ובקשר לשאר דן חלוץ אהוד ב... המשך קריאה

ביבי וכל הליכוד הנוכחי הביתה נקודה כולל צמרת הצבא ואני ימני גאה כל ממשלת הימין מלא מלא הביתה כולל גנץ אייזנקוט כל מי שתמך שנים בקונספציה אבל ביבי ראשון הביתה . ובקשר לשאר דן חלוץ אהוד ברק אהוד אולמרט לבית דין צבאי על קשירת קשר לבגידה במדינה

עוד 689 מילים ו-1 תגובות
סגירה