הנאום שבני גנץ צריך היה לשאת

השר בני גנץ בקריה בתל אביב, 22 בנובמבר 2023 (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
חיים גולדברג/פלאש90
השר בני גנץ בקריה בתל אביב, 22 בנובמבר 2023

אזרחי ישראל,

"ישראל לפני הכל" זו לא רק סיסמה בקמפיין בחירות אלא עיקרון שהנחה אותי לאורך השירות הצבאי ומנחה אותי כל העת גם בחיים הציבוריים.

העיקרון הזה הוא שהוביל אותי להצטרף לממשלת החירום, בראשות בנימין נתניהו, למרות המשקעים בינינו וחרף כתבי האישום המרחפים מעל לראשו.

על פי הערכים שלי, אדם עם כתבי אישום לא יכול לשמש ראש ממשלה או לכהן בתפקיד ציבורי. ואולם, טבח ה-7 באוקטובר, שהוא בעיניי המחדל הגדול ביותר בתולדות מדינת ישראל – מחדל שיצר שבר אמון קיצוני שנהיה מוכרחים לאחות – חייב אותי ואת חבריי ב"מחנה הממלכתי" לקחת החלטה מורכבת ולהצטרף לממשלת חירום לאומית לתקופת המלחמה בלבד.

ע"פי ערכיי, אדם עם כתבי אישום לא יכול לשמש רה"מ או בתפקיד ציבורי. ואולם, טבח ה-7 באוקטובר, שהוא בעיניי המחדל הגדול בתולדות המדינה, חייב אותי להצטרף לממשלת חירום לתקופת המלחמה בלבד

כרמטכ"ל וכשר הביטחון לשעבר וכמי שהקדיש את חייו לשמירה על ביטחון ישראל, לא יכולתי לעמוד מנגד בשעה שמדינת ישראל ניצבת באחד המשברים הקשים בתולדותיה. חשתי חובה מוסרית לתרום מניסיוני ומהידע שלי על מנת שמדינתנו תנצח במערכה ההכרחית והצודקת שנכפתה עלינו.

בכל הצניעות, הרגשתי שהניסיון, קור הרוח ושיקול הדעת שלי ושל גדי אייזנקוט חיוניים לקבינט המלחמה. אני מרגיש זאת ביתר שאת היום, קרוב לחודשיים מאז הצטרפותי לממשלה.

עם זאת, העובדה שאנחנו שרויים במלחמה על קיומנו אינה אומרת שלי ולחבריי לסיעה אין קווים אדומים. היא לא אומרת שנסכים להבליג על הכל בשם האחדות הנדרשת בכל עת, ובטח בזמן מלחמה. אנחנו עושים הכל למען אחדות העם, שהיא אבן יסוד בחוסן הלאומי שלנו ותנאי הכרחי לניצחון במלחמה, אך אנחנו דורשים מראש הממשלה ומשאר החברים בקואליציה לנהוג באותו אופן.

בשעה המכרעת הזו, כולנו מוכרחים להתעלות. אחדות, אחריות וראייה ממלכתית מחייבים את כולנו לוודא שתקציב המדינה מוקדש כל-כולו לצורכי המלחמה: מתמיכה במפונים שנעקרו מבתיהם, דרך פיצוי לעסקים שנפגעו או פשטו את הרגל וכלה בשיקום העוטף וענף החקלאות. העברה של כספים קואליציוניים, שאינם מסייעים להתמודד עם המלחמה והשלכותיה, נוגדת לגמרי את האינטרס הלאומי ומבטאת יריקה בפרצוף של אזרחי ישראל. לא פחות.

העברה של כספים קואליציוניים, שאינם מסייעים להתמודד עם המלחמה והשלכותיה, נוגדת לגמרי את האינטרס הלאומי ומבטאת יריקה בפרצוף של אזרחי ישראל. לא פחות

מי שמזרים כרגע 177 מיליון שקל עבור הגדלת שכר המורים החרדים במסגרות שחלקן לא מלמדות ליבה ואינן מפוקחות, פוגע במאמץ המלחמתי וביכולת שלנו לקום ולגבור על אויבינו. מי שמקצה כרגע 1.089 מיליארד שקל לתמיכה במוסדות תורניים דואג לקואליציה שלו יותר מאשר הוא דואג לביטחון ישראל.

כשליח ציבור וכמי ששירת את מדינת ישראל כל חייו הבוגרים, פעלתי ואמשיך לפעול לטובת כלל האזרחים ובהם האזרחים החרדים. לא אעשה זאת על חשבון המאמץ המלחמתי (ואני גם סבור שלפעול לטובת החרדים זה, למשל, לחייב אותם ללמוד ליבה ולהשתלב בצה"ל. בטח שלא להנציח בורות ועוני).

צריך להבין – כל שקל שהולך עכשיו למטרות לא נחוצות, כמו למשרד המורשת או לתלושי מזון סלקטיביים, לא הולך לתגבור של כיתות כוננות, למענה פסיכולוגי לחטופים שחזרו או לאלו ששרדו את התופת ב-7 באוקטובר, לצורכי המפונים ולשיקום יישובי העוטף.

אני פונה מכאן לראש הממשלה – הצבת האינטרסים האישיים והפוליטיים לפני האינטרס הלאומי תמנע מאתנו לנצח במלחמת הקיום. לא אוכל להמשיך ולקחת חלק בממשלה שעוסקת בתכסיסים פוליטיים, בשעת מלחמה קיומית, ושמה אינטרסים פוליטיים וסקטוריאליים לפני האינטרס הממלכתי.

אני פונה מכאן לראש הממשלה – הצבת האינטרסים האישיים והפוליטיים לפני האינטרס הלאומי תמנע מאתנו לנצח במלחמת הקיום. לא אוכל להמשיך ולקחת חלק בממשלה שעוסקת בתכסיסים פוליטיים

אם לא תיענה לקריאה ובשעת מלחמה תאשר שוחד פוליטי מופקר ובלתי לגיטימי, אעזוב את ממשלת החירום – יחד עם חברי "המחנה הממלכתי" – ואפעל להקמת ממשלה אחראית, ממלכתית ומאחדת. ממשלה שתוביל את ישראל לניצחון על חמאס ותביא ביטחון לכולנו.

אעשה זאת מאותו עיקרון שבשמו הצטרפתי לממשלת החירום – ישראל לפני הכל.

תומר פלג, עוסק בייעוץ תקשורת ויחסי ציבור. שירת בדובר צה"ל. בוגר ביה"ס לעיתונאות "כותרת" ובעל תואר ראשון בהיסטוריה כללית מאוניברסיטת תל אביב. עבד 7 שנים ב"ידיעות תל אביב". שימש כדובר של ח"כ לשעבר איל בן ראובן (המחנה הציוני) ושל חברת הכנסת אמילי מואטי (עבודה).

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
ומה היה בדיוק קורה אם גנץ היה יוצא מהממשלה? התקציב לא היה עובר? ביבי לא היה מנצל זאת כדי להציג את גנץ כלא ממלכתי? איך זה היה תורם ללכידות והאחדות שאנו זקוקים לה בזמן מלחמה?איך זה היה מש... המשך קריאה

ומה היה בדיוק קורה אם גנץ היה יוצא מהממשלה? התקציב לא היה עובר? ביבי לא היה מנצל זאת כדי להציג את גנץ כלא ממלכתי? איך זה היה תורם ללכידות והאחדות שאנו זקוקים לה בזמן מלחמה?איך זה היה משרת את האינטרס הלאומי? האם לדעתך הדבר הנכון לעשות הוא לעשות נאום פוליטי גם אם הוא מזיק למטרות המלחמה ולא תורם מאום? גנץ פעל וממשיך לפעול נכון כל עוד הקו שמנחה אותו הוא טובת המדינה וכך הוא ממשיך לעשות.

עוד 566 מילים ו-1 תגובות
סגירה