מה ישראלי בעיניי? קיצורי דרך. אבל אין קיצור דרך שיעלים את נתניהו מחיינו

שלט הקורא להדחת ראש הממשלה בנימין נתניהו בהפגנה ליד מעון ראש הממשלה בירושלים, 4 בנובמבר 2023 (צילום: FADEL SENNA / AFP)
FADEL SENNA / AFP
שלט הקורא להדחת ראש הממשלה בנימין נתניהו בהפגנה ליד מעון ראש הממשלה בירושלים, 4 בנובמבר 2023

אין יום עצמאות שבו כתב זריז לא יוצא אל השטח ושואל את האזרחים "מה ישראלי בעיניך?", השאלה האולטימטיבית לחג הכי ישראלי שיש, חג כחול לבן. והתשובות הן בהתאם: החל בחומוס וכלה בעזרה ההדדית.

אילו היו שואלים אותי מה ישראלי בעיניי הייתי עונה – קיצורי דרך. איך ללמוד אנגלית אוקספורדית בשתי דקות (אין דבר כזה, אלא אם אתם מחבבים את ההגייה של גרנדמייזר), איך לצלוח את צום יום הכיפורים בקלות (אין דבר כזה), איך ללדת ללא כאבים (אין דבר כזה, אלוהים ממש התכוון שבעצב תלדי בנים), איך לבשל ארוחה של שבע מנות לאורחים ללא מאמץ וגם להיראות כמו ג'וליה רוברטס לאחר מכן (אין דבר כזה, אלא אם אתם מגישים להם מנה חמה, או קונים – וגם כשקונים צריך לדעת איפה לקנות, לא כל רוטב אדום ושמנוני שנקרא "אוכל ביתי" ראוי למאכל) – בקיצור, קיצורי דרך זה הדבר הכי ישראלי שיש, צ'יק צ'ק, תיק תק, גומרים הולכים.

אילו היו שואלים אותי מה ישראלי בעיניי הייתי עונה – קיצורי דרך. איך ללמוד אנגלית אוקספורדית בשתי דקות (אין דבר כזה, אלא אם אתם מחבבים את ההגייה של גרנדמייזר). צ'יק צ'ק, תיק תק, גומרים הולכים

ולמה אני מטריחה אתכם בעניין קיצורי הדרך, כי יש מי שסבור שיהיה איזשהו קיצור דרך כזה שבו יעלם בנימין נתניהו מחיינו ואיתו יעלם שלטון העוועים נטול המעצורים שהוא הנהיג בישראל, משהו שיביא לפתרון מיידי שיגאל אותנו מהנאשם ומהכנופיה.

רינה, תציעי פתרון, אי אפשר רק להגיד שהתקשורת משתפת פעולה עם הנאשם ושבני גנץ הוא חלק מהבעיה ולא הפתרון. משהו, את חייבת להציע משהו.

וזה מזכיר לי את התחנונים של הנשיאה היוצאת אסתר חיות בבג"ץ הטלת התפקיד – תנו לי איזשהו זיז משפטי, משהו להיתלות בו. כי מסתבר ששכל ישר והיגיון פשוט – לעניין אי כהונה של נאשם בפלילים בתפקיד הציבורי מספר אחד – כבר אין די בהם. חייבים עוגן משפטי מוצק. וכולנו יודעים איפה אנחנו נמצאים עם העוגן המוצק – בשווי משקל רופף להחריד, קרובים לשפת התהום.

כל אלה שמשוועים לפתרון רוצים אותו כאן ועכשיו, במהירות, מטה קסם שישיב את ישראל להיות מדינת חוק נורמלית, שבה השלטון הוא למען האזרחים ולא נגדם.

כל אלה שרוצים כאן ועכשיו מדינה בה עבריין איננו יכול לעמוד בראש המשטרה ונאשם לא יכול לבטל את משפטו הפלילי כי הוא ראש הממשלה – מציעים מספר פתרונות פופולריים.

יש מי שסבור שיהיה איזשהו קיצור דרך כזה שבו יעלם נתניהו מחיינו. רינה, תציעי פתרון, אי אפשר רק להגיד שהתקשורת משתפת פעולה עם הנאשם ושגנץ הוא חלק מהבעיה ולא הפתרון. משהו, את חייבת להציע משהו

1

יש מי שבטוח שראש השב"כ יכול וצריך לעצור את הנאשם, כשראש השב"כ נטול סמכויות אופרטיביות ואינו יכול לפעול נגד ראש ממשלה גם כשזה פועל במובהק נגד האינטרס הציבורי.

2

יש מי שבטוח שכעת, כשהצפי שבג"ץ לא יפסול את התיקון לנבצרות אלא תחולת החוק תידחה לכנסת הבאה, אפשר יהיה להגיש בג"ץ נוסף בעניין נבצרות ושהפעם בג"ץ יוציא את הנאשם לנבצרות, כשמעולם לא היה סיכוי כזה וגם כעת אין סיכוי כזה.

3

יש מי שבטוח שמי מ-64 חברי הכנופיה יגלה אחריות ויצביע נגד הנאשם, ובכך יובילו לבחירות – כשאין שום סיכוי כזה, אף חבר כנופיה לא יצביע נגד האינטרס של עצמו ויגדע את כנף הכסף עליה הוא יושב.

*  *  *

אז זהו שאין אף פתרון פלא. נאשם וכנופייה, שבמשך 15 שנה החלישו את כל שומרי הסף ומוסדות אכיפת החוק, הבטיחו למעשה את המצב הזה. הם הבטיחו את המצב שבו גם כאשר הם יפסיקו לקיים חוקים ואת פסיקת בג"ץ – אף אחד לא יוכל להם.

אז זהו, שאין פתרון פלא. נאשם וכנופייה, שבמשך 15 שנה החלישו את שומרי הסף ומוסדות אכיפת החוק, הבטיחו למעשה את זה שגם כאשר הם יפסיקו לקיים חוקים ואת פסיקת בג"ץ – אף אחד לא יוכל להם

לכן בצלאל סמוטריץ' ימשיך לבזוז את התקציב בניגוד להנחיית היועמ"ש, להנחיית ראשי האוצר ולהחלטת הממשלה. דודי אמסלם ימשיך בפריעת החוק ובחלוקת ג'ובים לחברים. העבריין איתמר בן גביר שבראשות המשטרה יהפוך אותה לפלנגות לשימוש אישי. שר המשפטים יריב לוין, שרקד במסיבה אצל ראש ארגון פשיעה, יצא במפגיע נגד פסיקת בג"ץ שטרם ניתנה. והנאשם? הוא ייקח אותנו למלחמה עקובה מדם עד הסוף המר – ואין אף קיצור דרך מהיר שימנע זאת.

לא בית המשפט, לא כוחות הביטחון ולא האופוזיציה יעשו עבורנו את העבודה ויפטרו אותנו משלטון מושחת, אלים ולא לגיטימי, הפועל נגד האינטרס הציבורי.

מי שמקווה להצלה מהנאשם איננו מבין לאיזו רמת דיקטטורה הידרדרה ישראל. איך היא הפכה ממדינת חוק למדינה המשרתת חונטה שלטונית, שמתעשרת על חשבון הציבור.

והחוק כבר לא חל על החונטה. מי שסבור שנותרו פה מנגנוני אכיפת חוק שאפשר לסמוך עליהם ושהתקשורת היא עדיין כלב השמירה של הדמוקרטיה – אינו שומע את השופרות שמהדהדים תיאוריות קונספירציה על אשמת האזרחים ששיתפו פעולה עם חמאס בטבח כדי להפיל את הנאשם.

ומי שחושב שהנאשם והכנופייה, שמבססים כעת שלטון נטול מעצורים, יובילו לבחירות – אינו מבין שבחירות כאלה רחוקות, אם בכלל תתקיימנה.

הנאשם עצמו מכוון לפתרון מהרחוב – לכן הוא נתן בידי העבריין לביטחון לאומי את האפשרות לצייד אנשים בנשק בניגוד לחוק.

אין שום דבר שיכול לשלטון חסר מעצורים שאיבד את הלגיטימציה הציבורית – מלבד לחץ של הציבור עצמו. לא מחאה מנומסת של פעם בשבוע, לא קריאות חסרות טעם לנאשם "לקחת אחריות" (האיש כבר שלושה חודשים רוקד על דם הנרצחים, איזו אחריות הוא ייקח?).

במחאה ציבורית הכוונה לשיתוק המדינה. ומי שלא שם לב – המדינה ממילא משותקת. משרדי הממשלה משותקים, אנשים איבדו בתיהם וכעת מאבדים את עסקיהם. התהום פה לפתחנו ורק אנחנו יכולים לעצור אותה.

אין שום דבר שיכול לשלטון חסר מעצורים שאיבד את הלגיטימציה הציבורית – מלבד לחץ הציבור. לא מחאה מנומסת פעם בשבוע, לא קריאות חסרות טעם לנאשם "לקחת אחריות". במחאה ציבורית הכוונה לשיתוק המדינה

רק הציבור יכול וצריך לדרוש את התפטרות הנאשם והכנופייה כמו שהוא דורש את השבת החטופים. אין יותר דמוקרטי מזה, בפרט כשהשלטון מהווה סכנה ברורה ומיידית לאזרחים ופועל נגדם – ומלחמה ארוכה בעזה ללא פתרון אסטרטגי היא נגד האזרחים.

הנאשם שצבר כוח חסר מעצורים עם התעמולה ששיבשה לחלוטין את מושכלות היסוד שלנו כחברה – לא ילך. הציבור צריך להראות לו את הדלת – עכשיו ולא אחרי המלחמה.

דוקטור לביוכימיה ומשפטנית.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 927 מילים
סגירה