היום ה־95 ללחימה ● 136 חטופים עדיין בעזה

סמוטריץ׳ עונה לבלינקן: לא נעביר כסף לרשות, נעודד הגירה מרצון של פלסטינים

מוקדם יותר בלינקן אמר כי נתניהו הבטיח לו שישראל לא תעודד הגירה ● תחקיר האסון באל בורייג׳: פגז טנק פגע בעמוד וגרם להדלקת חומר הנפץ ● רס"ל אלקנה נוילנדר מאפרת נפל בקרב בעזה. שמותיהם של 9 חיילים נוספים שנפלו נמסרו במהלך היום ● היועמ"שית ופרקליט המדינה: קריאות לפגוע בבלתי מעורבים עלולות להיות פליליות ● צה״ל אישר שחיסל את הבכיר מחזבאללה ופרסם תיעוד

  • מימין לשמאל: רס"ם עקיבא יסינסקי, רס"ר רועי אברהם מימון, סרן רון אפרימי, סרן דניס קרוחמלוב וקסלר, רס"ל דוד שורץ, רס"ל יקיר הכסטר, רס"ל גבריאל בלום, סמל רועי טל ורס"ר עמית שחר, נפלו בקרבות ברצועת עזה ב-8 בינואר 2024 (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • נשיא המדינה יצחק הרצוג ומזכיר המדינה האמריקאי, אנטוני בלינקן, 9 בינואר 2024 (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
    עמוס בן גרשום/לע"מ
  • ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החות האמריקאי אנתוני בלינקן בפגישה בתל אביב, 9 בינואר 2024 (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
    קובי גדעון/לע"מ
  • חיילי צה"ל ברצועת עזה, 9 בינואר 2023 (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה, 8 בינואר 2024 (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה, 8 בינואר 2024 (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה, 8 בינואר 2024 (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • חיילי צה"ל פועלים ברצועת עזה. 8 בינואר 2024 (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • חיילי צה"ל פועלים ברצועה. 8 בינואר 2024 (צילום: דובר צה״ל )
    דובר צה״ל
  • שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן לצד שר הביטחון יואב גלנט. 9 בינואר 2024 (צילום: אלעד מלכה)
    אלעד מלכה
  • שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן בפגישתו עם שר הביטחון יואב גלנט. 9 בינואר 2024 (צילום: אלעד מלכה)
    אלעד מלכה

הותרו לפרסום שמותיהם של ארבעה חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם.

מצורפים שמות החללים:

– סמל רועי טל, בן 19, מכפר יהושע, לוחם בגדוד 94, חטיבת כפיר, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

– רס"ל (מיל') דוד שורץ, בן 26, מאלעזר, לוחם בגדוד ההנדסה 8219, עוצבת 'חצי האש' (551) , נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

– רס"ל (מיל') יקיר הכסטר, בן 26, מירושלים, לוחם בגדוד ההנדסה 8219, עוצבת 'חצי האש' (551), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

– רס"ל (מיל') גבריאל בלום, בן 27, מבית שמש, לוחם בצוות ההנדסה האוגדתי של אוגדה 36, נפל בקרב במרכז רצועת עזה.

סמל רועי טל מכפר יהושע, רס"ל (מיל') דוד שורץ מאלעזר, רס"ל (מיל') יקיר הכסטר מירושלים ורס"ל (מיל') גבריאל בלום מבית שמש, נפלו בקרבות ברצועה ב-8 בינואר (צילום: דובר צה"ל)
סמל רועי טל מכפר יהושע, רס"ל (מיל') דוד שורץ מאלעזר, רס"ל (מיל') יקיר הכסטר מירושלים ורס"ל (מיל') גבריאל בלום מבית שמש, נפלו בקרבות ברצועה ב-8 בינואר (צילום: דובר צה"ל)

בקרב בו נפלו רס"ל (מיל') דוד שורץ ז"ל ורס"ל (מיל') יקיר הכסטר ז"ל נפצע באורח קשה לוחם מילואים בגדוד ההנדסה 8219, עוצבת 'חצי האש' (551).

בנוסף, בקרב בו נפל רס"ל (מיל') גבריאל בלום ז"ל, נפצעו באורח קשה קצין לוחם ושני לוחמים במילואים מצוות ההנדסה של אוגדה 36.

כמו כן, שני קציני מילואים בחטיבה 646 נפצעו באורח קשה בקרב במרכז רצועת עזה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ומשפחותיהם עודכנו.

מקורות מצריים אישרו לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי משלחת ביטחונית ישראלית הגיעה לקהיר במטרה "לחדש את המשא ומתן שמטרתו שחרור חטופים ישראלים המוחזקים על ידי פלגי התנגדות בעזה".

דו"ח רפואי חדש שפרסם מטה משפחות החטופים קובע כי כל החטופים שרויים בסכנת חיים ממשית ומיידית לאחר שלושה חודשים בשבי. 8 חתני פרס נובל חתמו על הדו"ח והוסיפו קריאה למזכ"ל האו"ם, נשיאת הצלב האדום וראש ארגון הבריאות העולמי: פעלו לשחרורם המיידי ולהעברת תרופות וסיוע רפואי לחטופים.

לקריאת הדו"ח המלא

מתוך הדו"ח:

שלושה חודשים עברו מאז טבח ה-7 באוקטובר, במהלכו נחטפו באכזריות יותר מ-240 בני אדם מבתיהם ומפסטיבל מוזיקה בדרום הארץ לרצועת עזה.

כעת, לקראת ציון 100 ימים לשבת השחורה ולחטיפתם, מפרסם מטה משפחות החטופים והנעדרים דו"ח רפואי מקיף וכולל על הסיכונים הבריאותיים של החטופים והחטופות הנמצאים בשבי החמאס.

חטופים רבים נחטפו מביתם ללא עזרי ראיה, שמיעה או ניידות, דבר המחריף את מצבם הבריאותי ורווחתם הנפשית. חטופים אחרים סובלים מבעיות נפשיות, ואחרים נפצעו במהלך החטיפה האכזרית ועדיין לא קיבלו טיפול הולם לפציעות שעלולות להחמיר ולהסתבך. חלק מהחטופים סובלים ממחלות הקשורות לתנאי השבי הקשים, הכוללים עינויים נפשיים ופיזיים.

אוכלוסיות אלה נחשבות לאוכלוסיות הזקוקות להגנה ולטיפולים מיוחדים על-פי החוק ההומניטרי הבינלאומי, בשל פגיעותן המוגברת לנזקים פיזיים ונפשיים חמורים, העלולים להיות בלתי הפיכים במקרה הטוב ולהוביל למוות במקרה הרע, אם לא יינתן טיפול רפואי דחוף באופן מידי.

מערך הרפואה של מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים אסף נתונים על הרקע הרפואי של החטופים באמצעות ראיונות עם בני משפחה ועיון בתיקים רפואיים שסיפקו המשפחות. נתונים נוספים נאספו מעדויות של שורדי שבי.

בדו"ח שפורסם ניתן למצוא דוגמאות של 38 חטופים המפרטות את צרכיהם הרפואיים הספציפיים ומצבם הבריאותי בעת חטיפתם. הדו"ח מצטרף לדו"חות קודמים שפרסם המטה על הסיכונים הבריאותיים לחטופים, ומוסיף מידע חדש שהתקבל מהשורדים, וממשפחות החטופים.

הדו"ח מתמקד בהשלכות הבריאותיות על החטופים והחטופות הנותרים, בסיכונים לבריאותם הגופנית והנפשית וביחס שקיבלו בשבי, כמפורט בעדויות השורדים. ההשלכות האפשריות של מעשי אלימות אלה הן מסכנות חיים.

מהמטה נמסר: "מטה משפחות החטופים קורא בדחיפות לשחרורם המיידי של כלל החטופים למען הגנה ושמירה על זכויות האדם הבסיסיות שלהם הם זכאים ועל מנת שיוכלו לקבל את הטיפול הרפואי והנפשי החיוני לו הם זקוקים כדי להחלים מההשלכות הפיזיות והרגשיות העמוקות של הפגיעה הקשה שעברו. כל יום בשבי מסכן את חייהם ובריאותם. הם במצב קריטי ויש לדרוש לשחרר אותם עכשיו מטעמים הומניטריים".

פרופ' חגי לוין, ראש מערך הרפואה של מטה משפחות החטופים: "כל החטופים נמצאים בסכנת חיים מיידית. חלק מהחטופים לא ישרדו 100 ימים בשבי ללא טיפול רפואי מתאים, בגלל תנאי השבי והזנחת בריאותם. החטופים הופקרו בשבעה באוקטובר. אסור לנו כאומה חפצת חיים להפקיר חטופים בשטח. אנו חייבים להציל אותם, עכשיו".

לפי דיווח ב"ישראל היום", הבוקר נפתח מבצע הריסת מאחזים לא חוקיים סמוך להתנחלות פני קדם.

עוד דווח כי בסביבתו של השר בצלאל סמוטריץ' תוקפים את הפינוי ומעבירים ביקורת קשה על אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס: "ההריסה הבוקר בוצעה בניגוד להנחייתו של השר. לאחר הוראת השר שלא לבצע את ההריסה אלוף הפיקוד החליט להגדיר את ההריסה כאירוע עם דחיפות ביטחונית מיידית ובכך עקף את סמכותו של השר כדי לקבל את אישורו של שר הביטחון".

כלי התקשורת בלבנון דיווחו על תקיפה ישראלית בכפר כילא.

סגירה