היום ה־102 ללחימה ● 136 חטופים עדיין בעזה

החטופים איתי סבירסקי ויוסי שרעבי נרצחו בשבי חמאס בעזה

קטאר: מחר יועברו למצרים התרופות המיועדות לחטופים ברצועה ● ארה"ב ב"דיונים אינטנסיביים" בקטאר על עסקת חטופים נוספת; הבית הלבן: "ישראל עברה ללחימה בעצימות נמוכה" ● בלינקן: מדינות ערב לא ישקמו את עזה ללא פתרון לשאלה הפלסטינית ● החות'ים תקפו ספינה יוונית שהייתה בדרכה לישראל; ארה"ב תקפה עמדות שיגור טילים של החות'ים בתימן

  • החטופים איתי סבירסקי ויוסי שרעבי שנרצחו בשבי חמאס (צילום: המשפחות)
    המשפחות
  • כוח של צה"ל ברצועת עזה, ינואר 2023 (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • כוח של צה"ל ברצועת עזה, ינואר 2023 (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • כוח של צה"ל ברצועת עזה, ינואר 2023 (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • כוח של צה"ל ברצועת עזה, ינואר 2023 (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • מבנה בנתיבות שנפגע מרקטה שנורתה מרצועת עזה, 16 בינואר 2024 (צילום: פלאש90)
    פלאש90
  • מערכת ההגנה האווירית כיפת ברזל מיירטת רקטות ששוגרו מרצועת עזה לישראל, 16 בינואר 2024 (צילום: AP Photo/Leo Correa)
    AP Photo/Leo Correa

צה"ל הודיע הבוקר (שלישי) שרב-סמל במילואים ניצן שסלר, תושב חדרה בן 21, ששירת כלוחם בגדוד 7155 בעוצבת חוד החנית (55), נהרג אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.

רב-סמל במילואים ניצן שסלר, שנהרג בקרב בדרום רצועת עזה ב-15 בינואר 2024 (צילום: דובר צה"ל)
רב-סמל במילואים ניצן שסלר, שנהרג אתמול בקרב בדרום הרצועה (צילום: דובר צה"ל)

בקרב שבו נהרג שסלר נפצע באורח קשה לוחם מילואים בגדוד 7155 בעוצבת חוד החנית (55). כמו כן, לוחם בגדוד ההנדסה 603 בעוצבת סער מגולן (7) נפצע אתמול באורח קשה בקרב בדרום הרצועה.

התרעות מפני חדירה של כלי טיס עוין הופעלו בשבעה יישובים בגליל העליון ובאצבע הגליל, שדה אליעזר, עמוקה, משמר הירדן, יסוד המעלה, חולתה, גדות ואיילת השחר.

משמרות המהפכה הודיעו אמש (שני) שתקפו, באמצעות טילים בליסטיים, בעיראק ובסוריה. טהראן מסרה שהותקפו "מטה של המוסד" ומרכזי ריגול ונקודות כינוס של טרוריסטים אנטי-איראניים בארביל שבצפון עיראק. עוד נמסר שבסוריה הותקפו אתרים של דאעש.

עמוס הוכשטיין, יועצו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, הציע בשבוע שעבר בביקורו בביירות שחזבאללה ייסוג למרחק של שבעה קילומטרים מהגבול עם ישראל – כך דווח באל-אחבאר הלבנוני, הנחשב מקורב לחזבאללה. לפי הפרסום, שליחו של ביידן אמר שאין צורך שהארגון ייסוג אל מעבר לנהר הליטני. הוכשטיין העלה את האפשרות בפגישה שקיים עם ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי ועם שר החוץ עבדאללה אבו חביב.

דונלד טראמפ ניצח בבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקאית שנערכו באיווה, כשזכה ב-51% מקולות הבוחרים. למקום השני הגיע רון דיסנטיס עם 21.2% מקולות המצביעים ואת המקום השלישי כבשה ניקי היילי עם 19.1% מהקולות. בנאום הניצחון שלו אמר טראמפ שהמצב בישראל נוראי והבטיח שיפתור זאת במהירות. עוד אמר שלוּ היה מכהן כנשיא ישראל לא הייתה מותקפת.

דונלד טראמפ נושא דברים בדה מוין שבאיווה, 15 בינואר 2024 (צילום: AP Photo/Andrew Harnik)
טראמפ נושא דברים בדה מוין שבאיווה, אתמול (צילום: AP Photo/Andrew Harnik)

ויווק רמאסוואמי, שקיבל 7.7% מהקולות והגיע למקום הרביעי, הודיע על פרישתו מהמרוץ ועל תמיכתו בנשיא לשעבר. לבד מטראמפ, דיסנטיס, היילי ורמאסוואמי התמודד בפריימריז גם אייסה האצ'ינסון, שזכה ב-0.2% מהקולות. איווה היא המדינה הראשונה שבה הרפובליקאים בוחרים את מועמדם לבית הלבן. מערכת הבחירות הבאה תתקיים ביום שלישי הקרוב בניו המפשיר.

סגירה