ההסדרה בלבנון שיש לשאוף אליה ולהיות מוכנים להילחם עליה

חייל שומר במחסום זמני בצפון הארץ, באזור הגבול עם לבנון, 6 בינואר 2024 (צילום: אייל מרגולין/פלאש90)
אייל מרגולין/פלאש90
חייל שומר במחסום זמני בצפון הארץ, באזור הגבול עם לבנון, 6 בינואר 2024

המצב בצפון לאורך גבול הלבנון הוא בלתי נסבל.

בלבנון מופעלת מריונטה בדמות כלב אמסטף שמאיים על הבית ועל השכונה. איראן היא המפעילה והמממנת של המריונטה, והחיה הרצחנית הזו – חזבאללה – מעורבת בפוליטיקה הלבנונית עד כדי דומיננטיות.

על ישראל להבהיר לעולם ולעם בלבנון, שהיא לא מסוגלת ולא רוצה לעסוק באבחנה בין חזבאללה ובין צבא לבנון. הפעולות ההתקפיות של חזבאללה נגד ישראל המבוצעות משטח לבנון – מנהרות חודרות, תקיפות כלי טייס במרחב האווירי של ישראל, ירי על כוחות צה"ל וירי תלול מסלול וישיר על בתי אזרחים ביישובים ישראלים – הן באחריותה של מדינת לבנון, ונדרש ממדינת לבנון ליישם את החלטות 1559 ו-1701 של מועצת הביטחון של האו"ם, וגם בזה לא די.

על ישראל להבהיר לעולם ולעם בלבנון, שהיא לא מסוגלת ולא רוצה לעסוק באבחנה בין חזבאללה ובין צבא לבנון. הפעולות ההתקפיות של חזבאללה נגד ישראל המבוצעות משטח לבנון – הן באחריות לבנון

על ישראל לדרוש ממשלת לבנון:

  • צבא לבנון יהיה הכוח החמוש היחיד על אדמת לבנון, וכוחות שלטוניים אחרים יהיו חמושים רק בהתאם למדיניות של ממשלת לבנון. מודגש כאן, שדרישת ישראל, בהתאם להחלטות מועצת הביטחון של האו"ם, היא חד-משמעית לכך שארגון חזבאללה יפורק מנשקו באופן מוחלט.
  • אזור דרום לבנון יפורז מנשק התקפי, והגבול הצפוני של האזור המפורז יהיה לכל הפחות בקו הרוחב של צידון. הפרטים הנוגעים לפירוז אזור דרום לבנון ייקבעו בהסכם בין ישראל לממשלת לבנון (החלטות מועצת הביטחון קוראות לאזור מפורז שגבולו הצפוני הוא נהר הליטני. הליטני באזורים שונים קרוב מדי לישובים בישראל, במיוחד למטולה, ועל פי ההתרחשויות בעת האחרונה על ישראל לדרוש להרחיב את השטח המפורז בדרום לבנון צפונה באופן משמעותי).

התקווה היא, שהסדרה בין ישראל לממשלת לבנון תהיה מפירותיו של הסכם שלום, אשר ייחתם בין שתי המדינות לרווחתן וטובתן. ואם לא, לכל הפחות תושג ההסדרה המבוקשת באמצעים מדיניים.

אם לא תושג ההסדרה הנדרשת, הרי שישראל תפעל לאלץ את ממשלת לבנון להסכים ולקבל את ההסדרה הנדרשת. המלחמה שמתנהלת נגד ישראל בחודשים האחרונים מאדמת לבנון היא סיבה שדי בה להצדיק פעולה מלחמתית של ישראל נגד לבנון.

על ישראל לעשות כל מאמץ להבהיר לעולם, ללבנון ולעמה, שעליהם לעשות כל מאמץ להציל את האזור ואת לבנון מאסון. הפעילות המלחמתית נגד ישראל מאדמת לבנון חייבת להיפסק באופן מוחלט, כולל הכנות והיערכות על אדמת לבנון למלחמה בישראל.

אם לא תושג ההסדרה הנדרשת, ישראל תפעל לאלץ את ממשלת לבנון לקבלה. המלחמה שמתנהלת נגד ישראל בחודשים האחרונים מאדמת לבנון היא סיבה שדי בה להצדיק פעולה מלחמתית של ישראל נגד לבנון

חייבים לחסל את נושאי נס מלחמת ההשמדה כנגד ישראל בלבנון ולאפשר ולהבטיח את חיי התושבים ביישובי ישראל הסמוכים לגבול עם לבנון.

יאיר טל הוא מהנדס מכונות שעבד במספר חברות. היום הוא גמלאי. חקר את ניהול המלחמה במלחמת יום הכיפורים והשלים את כתיבת הספר "ישראל טל: פרקים למלחמת יום הכיפורים" אשר יצא לאור בספטמבר 2019 בהוצאת "ידיעות ספרים". ספר נוסף שלו "אכזבה וגאווה - מלחמת יום הכיפורים" יצא לאור ב-2023 בהוצאת "טפר - הוצאה לאור".

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 396 מילים
סגירה