היום ה־112 ללחימה ● 136 חטופים עדיין בעזה

דיווח: ראש שב"כ דרש בקבינט להקים מיד ועדת חקירה ממלכתית; "סוף לכל השקרים"

בית הדין בהאג לא הוציא צו ביניים לעצירת הלחימה אך דורש מישראל להעמיד לדין מסיתים ● נתניהו: עצם הנכונות לדון בטענה השקרית לרצח עם מקוממת; סמוטריץ׳: השופטים מוזמנים לקרוא למדינות לפתוח את שעריהן לעזתים ● חמאס פרסם תיעוד של החטופות דורון שטיינברכר, דניאלה גלבוע וקרינה ארייב ● ארה״ב עצרה את המימון של אונר״א עקב השתתפות של 12 פעילים בטבח 7.10

  • פעילות צה"ל ברצועת עזה, 26 בינואר 2024 (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה, 26 בינואר 2024 (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה, 26 בינואר 2024 (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה, 26 בינואר 2024 (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • הרמטכ"ל הרצי הלוי בהערכת מצב בחאן יונס, 25 בינואר 2024 (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה, 26 בינואר 2024 (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • שר הביטחון יואב גלנט בביקור ביחידת הלוט"ר של חטיבת המרום במתקן אדם. 26 בינואר 2024 (צילום: אלעד מלכה)
    אלעד מלכה
  • פעילים פרו-פלסטינים מניפים דגלים במהלך ישיבת בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג. 26 בינואר 2024 (צילום: AP Photo/Patrick Post)
    AP Photo/Patrick Post
  • אנשי משלחות דרום אפריקה וישראל עומדות במהלך מושב בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג. 26 בינואר 2024 (צילום: AP Photo/Patrick Post)
    AP Photo/Patrick Post
  • UN-DIPLOMACY-HOLOCAUST-REMEMBRANCE

שר החוץ האמריקאי אנטוני בלינקן שוחח עם שרת החוץ של דרום אפריקה נאלדי פנדור על המלחמה בעזה לקראת פסיקת בית הדין הבינלאומי בהאג בעניין ההאשמות ברצח עם כלפי ישראל.

בלינקן אישר מחדש את תמיכתה של ארה"ב "בזכותה של ישראל להבטיח שמתקפות הטרור של ה-7 באוקטובר לעולם לא יחזרו". בלינקן ופנדור דנו גם בצורך להגן על חיי אזרחים בעזה, ולהבטיח שלום אזורי ש"מקדם את הקמתה של מדינה פלסטינית עצמאית". הוא הוסיף כי השניים גם אישרו מחדש את הקשרים הדו-צדדיים בין ארה"ב לדרום אפריקה.

שופטי האו"ם ימסרו היום בצהריים את החלטתם בעתירה של דרום אפריקה לצעדי חירום נגד ישראל, המואשמת בבית הדין הבינלאומי ברצח עם בגין פעולתה הצבאית בעזה. פסק הדין לא יעסוק בהאשמות הליבה של המקרה – האם התרחש רצח עם – אלא יתמקד בהתערבות הדחופה שביקשה דרום אפריקה.

קטאר הייתה "שותפה אזורית אינטגרלית, שאין לה תחליף, מרכזית" עבור ארה"ב מאז פרוץ הסכסוך הנוכחי בין ישראל לחמאס ב-7 באוקטובר, כך אמר סגן דובר משרד החוץ האמריקאי, ודנט פאטל.

"מה שאני רק יכול לומר… זה שקטאר הייתה שותפה אזורית אינטגרלית, שאין לה תחליף, שותפה אזורית מרכזית".

דבריו של פאטל הגיעו בתגובה לשאלות לגבי ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, שתייג לכאורה את מאמצי התיווך של קטאר להבטיח את שחרור השבויים מעזה כ"בעייתיים".

דובר משרד החוץ של קטאר, ד"ר מג'ד אל אנסארי, אמר כי דוחא "מזדעזעת" מההתבטאויות כנגדה שנשמעו בהקלטה שהודלפה של נתניהו.

ב"פייננשל טיימס" דווח כי משרד החוץ פנה השבוע לשגרירויות ונציגויות זרות בישראל וביקש מהן לוודא שיש ברשותן אמצעים "למקרה של הסלמה ביטחונית". לפי הדיווח, בהודעה שנשלחה נכתב כי משרד החוץ "אוסף את המידע כהיערכות לתרחיש של הסלמה ביטחונית שתביא להפסקות חשמל נרחבות".

סקר מעריב העלה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, המחנה הממלכתי הייתה המפלגה הגדולה ביותר עם 40 מנדטים בעוד הליכוד נשאר על 16 מנדטים בלבד ואחריו יש עתיד עם 13 מנדטים.

ישראל ביתנו וש"ס עם 9 מנדטים כל אחת, עוצמה יהודית עם 8, יהדות התורה 7, חד"ש תע"ל 5, רע"מ 5, מרצ 4, הציונות הדתית 4.

אזעקה נשמעה במרגליות. בצפון מדווחים על שתי נפילות בשטחים פתוחים.

סגירה