ירידות חדות בבורסות אסיה בצל המתיחות בין סין לארה"ב

מתיחות בשוקי ההון בעולם לקראת חידוש שיחות הסחר בין ארה"ב לסין ועל רקע איומי טראמפ להעלות את המכסים● הבורסות המרכזיות באסיה ירדו הבוקר בשיעור של יותר מאחוז● בוול-סטריט נרשמו אתמול ירידות חדות של קרוב ל-2%

ירידות בשוקי ההון באסיה (צילום: וינסנט יו, AP)
וינסנט יו, AP
ירידות בשוקי ההון באסיה

שוקי ההון בעולם עוברים טלטלה בצל המתיחות בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לנשיא סין שי ג'י פינג על כללי המסחר ביניהם, לאחר שטראמפ הטיל מכסים על הייבוא האמריקני מסין וסין הגיבה בהטלת מכסים משלה. שיחות הסחר בין נציגי ארה"ב וסין, שהופסקו בסוף השבוע שעבר אמורות להתחדש היום (ד').

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הצהיר השבוע כי הוא מתכוון להמשיך בקרוב העלאת המכסים וכי "המכסים שהסינים משלמים הם מהגורמים למצב הכלכלי המעולה שלנו". מאידח, טראמפ הצהיר כי הוא מצפה להסכם שיסדיר את המחלוקות עם סין כבר השבוע. סגנו של טראמפ, מייק פנס, הצהיר כי טראמפ "יעמוד איתן בדרישה לשינויים מבניים בשיטות הסחר של סין".

"שתי המעצמות הכלכליות הגדולות בעולם, אסיה וסין, עומדות בפני צומת דרכים קריטי בין מלחמת סחר לשלום מסחרי. רק קומץ אנשים בעולם יודעים מה מבין השניים עומד לקרות ולכן צפויה השבוע הפכפכות בשווקים", אמר לארי רובינס, מנכ"ל בית ההשקעות גלווניו ל"בלומברג".

המתח סביב שיחות הסחר גובר לאחר שהיום התפרסמו נתונים מפתיעים לפיהם הייצוא הסיני ירד באפריל ב-2.7% לעומת אפריל אשתקד ואילו הייבוא עלה ב-4%.

ירידות חדות בארה"ב ובאסיה, פתיחה מעורבת באירופה, עליות אתמול בתל-אביב

מדד הניקיי של הבורסה בטוקיו רשם היום ירידה של כ-1.5%, מדד ההאנג-סנג של הבורסה בהונג-קונג ירד ב-1.2%, מדד שנגחאי ירד ב-1.1% והבורסה במומביי ירדה בכ-1.3%.

מדד הנאסד"ק ירד אמש עם סגירת המסחר בניו-יורק ב-1.98%; מדד דאו-ג'ונס ירד ב-1.79%; מדד S&P500 ירד ב-1.65%.

המסחר בבורסות המרכזיות באירופה מתנהל במגמה מעורבת, עם עליות קלות במדד הדאקס 30 הגרמני וירידות קלות במדד הקאק הצרפתי, מדד היורוסטוקס של גוש האירו ומדד הפוטסי הבריטי.

בבורסה לניירות ערך בתל-אביב לא מתקיים מסחר מהיום ועד שבת, בשל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ויום העצמאות. מדד ת"א 25 ננעל אתמול בעלייה של 0.7% ומדד ת"א 90 עלה ב-0.86%.

עוד 267 מילים
סגירה