שקועים בחובות ביום שאחרי המלחמה

הלוואות מהירות שמובילות לשקיעה בחובות, אילוסטרציה (צילום: RomoloTavani / iStock)
RomoloTavani / iStock
הלוואות מהירות שמובילות לשקיעה בחובות, אילוסטרציה

שמעתם וראיתם את הפרסומות בכל אמצעי התקשורת, המשווקות לקיחת הלוואות?

לעתים קרובות, הלוואות מוצגות כ"סיוע" לחיילים ולמשפחות במצוקה. אך  האמת היא שהן מייצרות רווחים לבנקים ומסכנות את היציבות הפיננסית האישית של המגזרים החלשים והפגיעים.

כעת, כשהמלחמה מתמשכת תקופה ארוכה, יותר ויותר אנשים מאותגרים כלכלית ומותשים רגשית.

בנקים ומוסדות פיננסיים מנצלים את ההזדמנות הזו כדי לפתות את משפחות המילואים, המפונים, ונפגעי המלחמה לקחת הלוואות בקליק אחד בטלפון.

כעת, כשהמלחמה מתמשכת, יותר אנשים מאותגרים כלכלית ומותשים רגשית. בנקים ומוסדות פיננסיים מנצלים את ההזדמנות לפיתוי משפחות המילואים, המפונים ונפגעי המלחמה לקחת הלוואות בקליק

מה יכול להיות כיף יותר מאשר נחיתת סכום כסף נאה ישירות לחשבון ה-Paybox שלך?

למרבה הצער, הקליק הפשוט הזה מוביל לעתים קרובות לחדלות פירעון, פשיטת רגל, הוצאה לפועל. לפני המלחמה, 10% מאזרחי ישראל היו בתהליכי הוצאה לפועל. ככל שהמלחמה תימשך, האחוזים בוודאות יזנקו.

לקיחת הלוואה היום פירושה להיות בחובות מחר. כשאין מספיק תזרים מזומנים כדי שהמשפחה תוכל לשרוד את היום יום, פירעון החוב הופך לסיוט מתמשך. מתח בלתי נסבל, סבל פיזי ונפשי, התמוטטות זוגית ומשפחתית אינם מאחרים לבוא. הנטל יכול להימשך שנים על גבי שנים, עד שהכל יוסדר והתיקים יסגרו.

לבנקים ולמוסדות הפיננסיים יש תקציבים אדירים לפרסום במדיה; המילואימניקים ומשפחותיהם או המפונים רחוק מהבית, עלולים להתפתות בקלות.

"מציל עני מחזק ממנו" (תהלים לה:י)

מה אפשר לעשות?

מניסיוני בעבר כיועצת כלכלית (בהתנדבות) למשפחות, גיליתי שאנשים בחובות היו יכולים להימנע מלקיחת הלוואה כדי לפתור את בעיית התזרים שלהם. למרבה הצער חסרו להם הכלים להבין את מצבם הכלכלי המלא.

כסף בבנק (או היעדרו) הוא רק מרכיב אחד במצבנו הכלכלי. ישנם גם הטבות וקצבאות ממשלתיות, תוכניות חיסכון, קרנות פנסיה וקרנות השתלמות, החזרי מס, נכסים והשקעות. וגם הטבות למשרתי מילואים ונפגעי המצב הקשה הנוכחי.

יועץ פיננסי מעריך את כל התמונה הפיננסית של המשפחה ומציע דרכים להגדלת ההכנסה, הפחתת ההוצאות, מימוש הטבות וזכויות, משיכת כספים מחשבונות רדומים, וכך מחזיר את תזרים המזומנים והיציבות הפיננסית.

יש לבצע את השלבים הללו לפני ששוקלים להיכנס לסיכונים של נטילת הלוואות.

אם יש לכם חום, הייתם נכנסים לארון התרופות ובולעים את הכדורים הראשונים שאתם רואים על המדף? אם אתם במשבר פיננסי, אל תתפתו למסלול הקל של הלוואה מיידית.

אם יש לכם חום, הייתם נכנסים לארון התרופות ובולעים את הכדורים הראשונים שאתם רואים על המדף? אם אתם במשבר פיננסי, אל תתפתו למסלול הקל של הלוואה מיידית

קבלו עזרה – לפניכם שתי עצות:

לחצו כאן לרשימה מקיפה שערכה "כל זכות" של ארגונים המעניקים ייעוץ וסיוע לאנשים בקשיים כלכליים.

לחצו כאן למאגר של יועצים פיננסיים אישיים מקצועיים ברחבי הארץ. השקעת זמן בניהול הכספים שלכם היום תחסוך הרבה קשיים בהמשך. כולנו חייבים לפעול יחד להתאוששות בטוחה ובריאה מהמשבר שלנו. ביום שאחרי המלחמה, אנחנו צריכים להיות חזקים ובטוחים, גם צבאית וגם כלכלית.

מינדי אייזנר היא מייסדת ומנכ"לית עמותת "חיים בפלוס". היא פועלת למניעת חובות ועוני באמצעות חינוך פיננסי לצעירים. מינדי עלתה לארץ מטורונטו, קנדה וגרה עם משפחתה ברעננה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 406 מילים
סגירה