ח"כ טלי גוטליב בישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת, 6 בפברואר 2024 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90

למרות הצעה מבן גביר, גוטליב מעדיפה להתמודד מול הכוחות שעובדים נגדה בליכוד

בן גביר הציע לגוטליב מקום ברשימת עוצמה יהודית לכנסת הבאה, אבל חברת הכנסת הודיעה לו כי היא נשארת בליכוד - שם האפשרות שתיבחר מחדש הולכת ומצטמצמת בזמן שרשימת האויבים שהיא צוברת הולכת וגדלה ● פרשנות

השר איתמר בן גביר הציע לח"כ טלי גוטליב מקום ברשימת עוצמה יהודית לכנסת הבאה, כך נודע לזמן ישראל. ההצעה אינה חדשה והיא עולה מחדש מדי פעם בשיחות בין השניים, אבל גוטליב הודיעה לבן גביר שהיא נשארת בליכוד.

"עוצמה יהודית מפלגה מעולה אך אני חברת ליכוד", אומרת גוטליב לזמן ישראל, "בן גביר איש ימין שאני גאה בו מאוד ובטוחה שימשיך להתחזק". תגובת בן גביר: "אני כרגע במלחמה ולכן אני לא מתעסק בהרכבת הרשימה אלא בלנצח את האויב".

גוטליב תנסה להיבחר שוב בליכוד, נגד כל הכוחות שעובדים מולה שם, אבל נראה שהמשימה להשתלב ברשימה המצטמצמת של המפלגה תהיה מסובכת במיוחד. השר דוד אמסלם התחייב בפניה מפורשות בישיבת סיעת הליכוד ביום שני שהיא לא תיבחר שוב.

סיפור העימות המתוקשר בין אמסלם וגוטליב, שפעם היו ביחסים מצוינים, מעניין במיוחד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש דבר אחד פשוט: הוא רצה לראות את שני שליחי המצווה שלו תוקפים את יריביו מכל הכיוונים ועושים בהם שמות. את אמסלם הוא טיפח לאורך שנים, גם אם היו כמה תקלות בדרך. את גוטליב נתניהו קלט בערוצים השונים כאשר תקפה את המערכת המשפטית שהעמידה אותו לדין ודאג שהיא תיבחר לכנסת.

טלי גוטליב תוקפת את דוד אמסלם במליאת הכנסת, 5 בפברואר 2024 (וידיאו: ערוץ הכנסת)

שניהם עשו את עבודתם נאמנה, עד לרגע שגוטליב סטתה מהמסלול והתמרדה. עכשיו נתניהו שיסה בה גם את אמסלם, אבל לא בטוח שהוא תיאר לעצמו את מלחמת הוודקה שפרצה בין השניים ביום שני, שגרמה כמובן נזק עצום לליכוד וגם לו.

אמסלם ביצע היטב את כל המשימות המוטלות עליו, ולפעמים אפילו חרג מהן. חייל כזה עוד לא היה לנתניהו. אמסלם ביזה את המערכת המשפטית כפי שאיש לא עשה לפניו. את מוטיב הוויסקי הוא הכניס לתפריט הזה הרבה לפני שגוטליב האשימה אותו בשכרות בישיבת הסיעה שלשום.

"אם השופט מינץ לא שתה איזה בקבוק ויסקי, אל תקראו לי דודו", תקף אמסלם בדצמבר 2021 את שופט בית המשפט העליון דוד מינץ, איש חובש כיפה, תושב ההתנחלויות. זה קרה בעקבות החלטה של מינץ בעתירה שהגיש אמסלם.

"אם השופט מינץ לא שתה איזה בקבוק ויסקי, אל תקראו לי דודו", תקף אמסלם בדצמבר 2021 את שופט בית המשפט העליון דוד מינץ,  בעקבות החלטתו בעתירה שהגיש אמסלם

אמסלם הכפיש באותו סגנון גם את נשיאת בית המשפט העליון לשעבר אסתר חיות. "השופט מינץ שתה עראק. מה שתתה הגברת חיות?" שאל אמסלם במהלך 2022, באחד הנאומים שלו במליאת הכנסת נגד בג"ץ.

דוד אמסלם תוקף בחזרה את טלי גוטליב במליאת הכנסת, 5 בפברואר 2024 (וידיאו: ערוץ הכנסת)

אמסלם ניהל גם מערכה עקובה מדם נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט, שהעז להגיד כתב אישום נגד נתניהו. אמסלם כינה אותו מנדלבלוף, טען שהוא עבריין וקרא להעמיד אותו לדין.

גם גוטליב הלכה באותה הדרך ולא הפסיקה לתקוף בבוטות את הפרקליטות ומערכת המשפט, לשמחתם של נתניהו, מקורביו וחברי הליכוד שבחרו אותה לכנסת כאישה חדשה במקום ה-25 ברשימה.

גוטליב לא הפסיקה לתקוף בבוטות את הפרקליטות ומערכת המשפט, לשמחתם של נתניהו, מקורביו וחברי הליכוד שבחרו אותה לכנסת כאישה חדשה במקום ה-25 ברשימה

אחרי המלחמה המשיכו אמסלם וגוטליב במתקפות חדשות, הפעם על הרמטכ"ל ועל אלופים בצה"ל. אמסלם זיהה היטב לאן נושבת רוח המפקד. "למה הרמטכ"ל לא מגיע לממשלה", נזף אמסלם בסוף דצמבר על רב-אלוף הרצי הלוי.

גוטליב, מצדה, מטיחה ביקורת קשה במערכת הביטחון שתומכת בהכנסת פועלים פלסטינים לישראל ובעיקר במפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס. אתמול (שלישי) היא קראה לפיטוריו, לא פחות, בעקבות התרגיל הצה"לי שדימה חטיפת ערבי בידי מתנחל. "התרגיל המבזה שערך פוקס הפך אותו בלי ראוי להמשיך בתפקידו", הצהירה גוטליב.

טלי גוטליב תוקפת את צה"ל במליאת הכנסת, 5 בפברואר 2024 (וידיאו: ערוץ הכנסת)

רק שעכשיו משוואת היחסים השתנתה. אמסלם עדיין עושה את הכול בסמכות וברשות של נתניהו. גוטליב, לעומת זאת, שחררה כל רסן ופועלת באופן עצמאי שלעתים מרתיח את ראש הממשלה ובני משפחתו.

זה התחיל כבר ביוני שעבר, ביום שבו נתניהו רצה למנוע את ההצבעה על בחירת קארין אלהרר לוועדה למינוי שופטים. גוטליב כפתה אז הצבעה, הפסידה, ותקפה מצידה את נתניהו.

עכשיו כבר הפכה גוטליב לכתובת מסומנת קבועה של אנשי נתניהו, שמטיחים נגדה בכל מקום כי היא מתנהגת בהפקרות, עושה בושות, מבריחה מנדטים וגורמת נזק לליכוד.

גוטליב הפכה לכתובת מסומנת קבועה של אנשי נתניהו, שמטיחים נגדה בכל מקום כי היא מתנהגת בהפקרות, עושה בושות, מבריחה מנדטים וגורמת נזק לליכוד

אמסלם התעמת איתה בכנסת לפני שבוע על רקע פרשת הציוץ השערורייתי שלה נגד מנהיגת המחאה, פרופ' שקמה ברסלר. בסיעת הליכוד פרצה שלשום קטטה נוספת ואמסלם התחייב שגוטליב לא תיבחר בפריימריז בליכוד ולא תהיה חברה בכנסת הבאה.

דוד אמסלם מתעמת עם טלי גוטליב במליאת הכנסת, 29 בינואר 2024 (וידיאו: ערוץ הכנסת)

אחר כך באה המריבה הנמוכה במליאת הכנסת בין השניים הללו, שפל שכמוהו לא נראה אצלנו הרבה שנים.

החגיגה העצובה הזו תימשך, למרות שגוטליב אומרת שאין לה עניין להמשיך – אבל מציינת ש"אף אחד לא יצליח להשתיק אותי. אני אומרת את הדברים שראש הממשלה מאמין בהם בעניין הכנסת הפועלים הפלסטינים. הוא לא יכול לצאת נגד צמרת צה"ל".

"אף אחד לא יצליח להשתיק אותי. אני אומרת את הדברים שראש הממשלה מאמין בהם בעניין הכנסת הפועלים הפלסטינים. הוא לא יכול לצאת נגד צמרת צה"ל"

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
הליקוק מלא אנשים טובים: אין שם ביריונות אין שם פלגנים אין שחיתות אין תרבות שקר אין פה גדול ומעט הישגים. יש צניעות, טוהר מידות, דרך ארץ, עשיה למען העם, הקרבה, דוגמה אישית, לקיחת אחריות, ... המשך קריאה

הליקוק מלא אנשים טובים:
אין שם ביריונות
אין שם פלגנים
אין שחיתות
אין תרבות שקר
אין פה גדול ומעט הישגים.
יש צניעות, טוהר מידות, דרך ארץ, עשיה למען העם,
הקרבה, דוגמה אישית, לקיחת אחריות, השכלה מדעית, שיוויון בנטל, רדיפת שלום וצדק, אהבת חינם.

עוד 770 מילים ו-1 תגובות
סגירה