עצומת קצינים קוראת לסייע לכורדים בסוריה

הפעיל החברתי והפוליטי יאיא פינק, שהוא רס"ן במילואים, אוסף בשעות האחרונות חתימות של עשרות קצינים במיל' שקוראים למדינה להעביר לכורדים ציוד וטכנולוגיה צבאיים, תרופות וסיוע הומניטרי ולהצטרף ללחץ הבינלאומי על טורקיה ● פינק לזמן ישראל: "תמיד מנסה להבין איך העולם עמד מנגד כשזה קרה לנו... לא פוסל לדחוף להקמתו של כוח צבאי בינלאומי להגנה על הכורדים בהשתתפות צה"ל ובהמשך לקבל פליטים"

אישה כורדית משתתפת בהפגנה מחוץ לבניין הפרלמנט האירופי בבריסל, בעקבות כניסת כוחות טורקיה לסוריה, ב-9 באוקטובר 2019 (צילום: AP Photo/Virginia Mayo)
AP Photo/Virginia Mayo
אישה כורדית משתתפת בהפגנה מחוץ לבניין הפרלמנט האירופי בבריסל, בעקבות כניסת כוחות טורקיה לסוריה, ב-9 באוקטובר 2019

הפעיל החברתי והפוליטי יאיא פינק, ששירת בצה"ל כקצין בצנחנים וכיום הוא רס"ן באג"ם במילואים, כתב אמש (רביעי) עצומת קצינים ובה הוא קורא לראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו ולרמטכ"ל אביב כוכבי שישראל תסייע לעם הכורדי שנתון בסכנה עקב הפלישה הטורקית שהחלה אתמול ל"מדינה הדמוקרטית הסורית" באזור הסורי של כורדיסטן.

פינק, שהיה מועמד לכנסת מטעם המחנה הדמוקרטי במקום ה-14 הלא ריאלי, אוסף בשעות האחרונות חתימות של קצינים במיל' שתומכים בעצומה לקראת הגשתה. נכון לשעה 14:00 חתמו על העצומה 23 קצינים שפרסמו את שמם, וקצינים נוספים שחתמו בלא ששמם פורסם. לדבריו של פינק, קצב החתימה הוא חמישה קצינים לשעה. עם זאת, הקצינים שחתמו על העצומה הם כולם בדרגת סגן עד רס"ן ואין ביניהם בינתיים אלופים, תא"ל וסא"ל.

עדכון חשוב:המכתב עם חתימותיהם של מאות קצינים נשלח. תודה! ועכשיו לצעד הבא, צעדת מחאה בשלישי הקרוב משגרירות טורקיה בת"א…

פורסם על ידי ‏יאיא פינק‏ ב- יום חמישי, 10 באוקטובר 2019

"הנידון: לא תעמוד על דם רעך – סיוע לעם הכורדי", נכתב בעצומה, "אנו, קצינים במילואים, קוראים לכם ראשי מערכת הביטחון, לעשות ככל הניתן בכדי למנוע את הטבח בעם הכורדי.

"אל לנו כישראלים וכיהודים לעמוד מנגד, כאשר אנו רואים עם אחר, אשר ננטש על ידי בעלות בריתו ומופקר חסר הגנה. אנו זוכרים היטב על בשר עמנו, מה עלול להתרחש כאשר מדינות העולם מפקירות עמים לגורלם.

"ישראל היא מדינה שיש לה אמצעים רבים לסייע ללוחמים הכורדיים וכעת זה הזמן לעשות כן. לחץ בינ"ל, אספקת מזון, בגדים, תרופות, אמל"ח, ייעוץ מודיעיני וצבאי אלו פעולות לא מסכנות חיים, וניתן לעשותם תוך זמן קצר מאד.

"רק אתמול בתפילת יום הכיפורים התפללנו בכוונה: 'ועל המדינות בו יאמר, איזו לחרב ואיזו לשלום'" וכעת עלינו להוכיח ש 'לא בשמים היא'. אנו יודעים שיש כאן השלכות אסטרטגיות רחבות וכמובן שאין אנו מודעים לתמונה המלאה, אולם אנו שחונכנו על ערכי הדוגמא האישית ועל קדושת החיים, לא יכולים לחשות בעת הזאת ונשמח לסייע בכל פעולה בעניין".

יאיר (יאיא) פינק (צילום: גילי יערי פלאש 90)
יאיר (יאיא) פינק (צילום: גילי יערי פלאש 90)

"אתמול יצא צום יום הכיפורים והדבר הראשון שראיתי כשפתחתי את הטלפון היה החדשות הנוראיות על הפלישה הטורקית לכורדיסטן", אמר פינק לזמן ישראל.

"לא ישנתי בלילה. תמיד אני מנסה להבין איך יכול להיות שהעולם לא התערב כשזה קרה לנו, והנה זה עלול לקרות לאחרים ואני רוצה לדעת שאנחנו עושים הכול כדי שזה לא יקרה", "אומר פינק, "זה גם מקרה נדיר שבו הדבר המוסרי עולה בקנה אחד עם האינטרסים הצבאיים והדיפלומטיים של ישראל".

האינטרס של ישראל הוא להיקלע לעימות עם טורקיה?

"אני לא חושב שצריך להצניח לשטח בשלב הזה חיילים של צה"ל ובטח לא לשלוח טנקים ומטוסים ולהיכנס לעימות אווירי ורגלי עם טורקיה. אבל יש המון דברים שצריך לעשות. זאת לא בעיה גדולה לחמש אותם באמצעי לחימה וטכנולוגיות, לספק תרופות ולהצטרף ללחץ הבינלאומי שכבר קיים על הטורקים. אלה דברים שישראל יודעת ויכולה לעשות היטב".

"בהמשך, אני לא פוסל בכלל את האפשרות שיוקם כוח צבאי בינלאומי להגן על הכורדים ושצה"ל יהיה חלק ממנו ואנחנו נוביל ונדחף להקמתו".

מה לגבי קבלת פליטים?

"אני ממש לא פוסל גם את זה אבל בשלב הראשון צריך להציל את מי שנמצא שם, כשעוד לא ברור אם יהיו פליטים, אם מישהו יצטרך לברוח משם, איך יוכלו לברוח ואם בכלל יהיה מי שיוכל לברוח. התקווה צריכה להיות לעזור להם שם, הצלת פליטים זה כבר השלב הבא שעדיף לא להגיע אליו".

עוד 468 מילים
סגירה