היום ה־138 ללחימה ● 134 חטופים עדיין בעזה

דיווח: חמאס מראה סימנים להתגמשות בדרישות להפסקת המלחמה וריקון בתי הכלא

דיווח: בצרפת סבורים כי 45 חטופים קיבלו את התרופות ● בשבועות הקרובים יטיל ממשל ביידן סנקציות על עוד מתנחלים ● המדינה: אם לא יקודם חוק גיוס עד אפריל, אין מניעה מגיוס חרדים ● דיווח: ישראל מתכננת לפתוח את מעבר קרני לסיוע הומניטרי ● מספר שעות אחרי התקיפה שיוחסה לישראל - פיצוץ עז אירע בדמשק ● הרצוג מבקר את סמוטריץ׳: יש דברים שלא צריך להגיד בפומבי

  • בניין מגורים בשכונת כפר סוסה שבדמשק שהופצץ בתקיפה שיוחסה לישראל, 21 בפברואר 2024 (צילום: Louai Beshara / AFP)
    Louai Beshara / AFP
  • חיילי צה"ל ברצועת עזה, פברואר 2024 (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • חיילי צה"ל ברצועת עזה, פברואר 2024 (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • חיילי צה"ל ברצועת עזה, פברואר 2024 (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל בביקור בבית הספר הריאלי בחיפה. 21 בפברואר 2024 (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ )
    עמוס בן גרשום/לע"מ
  • שר הביטחון יואב גלנט לוחש על אוזנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לצד השר בני גנץ ושר החוץ ישראל כ"ץ. 21 בפברואר 2024 (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
    נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
  • פעילות לוחמי יחידת יהל"ם במנהרה בחאן יונס בדרום עזה בפברואר 2024 (צילום: דובר צה״ל )
    דובר צה״ל
  • פעילות לוחמי יחידת יהל"ם במנהרה בחאן יונס בדרום עזה בפברואר 2024 (צילום: דובר צה״ל )
    דובר צה״ל
אברהם אובגן, שנהרג בקרב בצפון רצועת עזה ב-20 בפברואר 2024 (צילום: דובר צה"ל)
אברהם אובגן (צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל הודיע הבוקר (רביעי) שסמל ראשון אברהם אובגן, תושב נתניה, בן 21, ששירת כלוחם בגדוד 932 של חטיבת הנח"ל, נהרג אתמול בקרב בצפון רצועת עזה.

לוחם בגדוד 932 של חטיבת הנח"ל ולוחם מילואים בגדוד איסוף 636 של אוגדת יהודה ושומרון (877) נפצעו באורח קשה בקרב בצפון הרצועה. לוחם בגדוד שקד של חטיבת גבעתי, נפצע באורח קשה בקרב אחר שהתחולל גם כן בצפון הרצועה.

מאז פרצה המלחמה, ב-7 באוקטובר, נהרגו 576 חיילים. מאז החל התמרון הקרקעי ברצועה, ב-27 באוקטובר, נהרגו בלחימה בעזה 238 חיילים.

פיקוד המרכז של ארצות הברית הודיע שהכוחות החות'ים שיגרו שני טילים בליסטיים לעברה של אניית משא, שהובילה לתימן ציוד הומניטרי. הספינה, M/V Sea Champion, ספגה פגיעה קלה כשאחד משני הטילים התפוצץ בקרבתה.

מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סנוואר, הודיע לאנשיו שהארגון קיבל התחייבות לכך שחזבאללה ייקח חלק ב"פרויקט השחרור הגדול", כפי שמכונה על ידו המערכה שהחלה ב-7 באוקטובר – כך כתב במסמך שצה"ל איתר בחאן יונס ושפורסם הבוקר (רביעי) ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet. במסמכים נוספים שנמצאו שב סנוואר וטוען שהציר השיעי-איראני יפתח בצפון בפעולה, המקבילה לזו שתיערך של חמאס בדרום.

חזבאללה אמנם קידם יחידות צבאיות של כוח רדואן לאורך הגבול והיה בכוננות לפלוש באופן מיידי, אבל הוא נמנע מלעשות כן. ייתכן שחזבאללה ביקש, בטרם ינקוט בצעדים מרחיקי לכת, לבחון את הצלחת הפעולה של חמאס. אולם משעה שהתבררו ממדי ההישגים של חמאס, היה זה כבר מאוחר מדי עבור חזבאללה, כי צה"ל פרס כוחות נרחבים באזור.

בית משפט צבאי בלבנון גזר בתחילת החודש שמונה שנות מאסר על גבר שנשוי לאזרחית רוסיה בגין ריגול למען ישראל – כך דווח הבוקר (רביעי) בסוכנות הידיעות הרוסית ריא נובוסטי. הגבר ואשתו נעצרו כשניסו לעזוב את לבנון יחד עם בתם התינוקת. הרעיה, שהואשמה בריגול גם כן, זוכתה מהחשדות נגדה ובשבת האחרונה שבה לרוסיה יחד עם בתה.

כוחות של צה"ל הרגו ביממה האחרונה בשכונת זייתון עשרות מחבלים בהיתקלויות על הקרקע ובתקיפות של מטוסי קרב ושל מסוקי קרב. בין השאר נהרגו מפגעים שירו נ"ט על כוחות הצבא. בפעילותם באזור איתרו החיילים אמצעי לחימה רבים, בהם רובי קלצ'ניקוב ומטולי RPG, שנמצאו בבית מגורים. עשרות אתרים, ובהם מחסני אמל"ח, עמדות תצפית ומתקנים תת-קרקעיים הותקפו על ידי הצבא.

במזרח חאן יונס הרגו כוחות הצבא "מחבלים רבים" ביממה האחרונה. במערב העיר חיילי צה"ל הרגו אמש (שלישי) בירי צלפים מחבלים והשמידו תשתיות טרור. שני מחבלים חמושים שרכבו על אופניים לעבר כוחות הצבא נהרגו בתקיפה של כלי טיס.

סגירה