מחוף לחוף פרופסורים אמריקאים מפיצים על ישראל בלוף

הפגנה פרו-פלסטינית בוושינגטון, נובמבר 2023 (צילום: AP Photo/Jose Luis Magana)
AP Photo/Jose Luis Magana
הפגנה פרו-פלסטינית בוושינגטון, נובמבר 2023

מאז ה-7 באוקטובר, נוכחנו לראות כיצד קבוצות סטודנטים פרו-פלסטיניות כמו "סטודנטים למען צדק בפלסטין" (SJP) ברחבי צפון אמריקה ואירופה תומכות במתקפת הטרור של חמאס, בטענה שמדובר "התנגדות". כיום, בשיא החוצפה והצביעות, אותן קבוצות מפיצות שקרים שישראל מבצעת רצח עם מכוון בעזה.

אך בעוד פעילותן נגד ישראל זכתה לחשיפה, תופעה אחרת נסתרת יחסית מעין הציבור: פרופסורים באותן אוניברסיטאות המצדיקים את מעשי הזוועה של חמאס ב-7.10. ובאותה נשימה הם מתבטאים בגנות ישראל על אי עצירת המלחמה, על אף שזאת זכותה של להגן על עצמה לפי החוק הבינלאומי ולהחזיר את חטופיה.

קבוצות סטודנטים המפיצות שקרים שישראל מבצעת רצח עם מכוון בעזה זכו לחשיפה גדולה יותר מפרופסורים באותן אוניברסיטאות המצדיקים את מעשי הזוועה של ה-7.10 ומגנים את ישראל על אי עצירת המלחמה

הפרופסור למשפטים באוניברסיטת קליפורניה, ד"ר חאלד אבו אל-פאדל, אמר בשידור חי ביוטיוב בערוץ של מכון אוסולי (ארגון אסלמי מסורתי) בתחילת השנה:

"כמה ממעשי הטבח הגרועים ביותר שבוצעו נגד פלסטינים בעזה הם על ידי חיילים הודים המשרתים בצבא הישראלי".

קודם כל, לא קיימת שום ראייה או תיעוד כזה או אחר על הינדים שמשרתים בצה"ל, לכן איני מבין מהיכן מגיעה טענה זו, אבל לא פחות מזה חשוב להדגיש: ישראל לא ביצעה ולא מבצעת שום טבח בעזה.

טבח הוא אירוע של הרג אנשים שאינם מעורבים בפעולות איבה או חסרי הגנה, ומשמש בדרך כלל לתיאור הרג ממוקד של אזרחים בהמוניהם על ידי קבוצה חמושה. בניגוד לטענות כלפי ישראל על טבח, המטרות של ישראל כבר מתחילת המלחמה התמקדו בחיסול התשתית הצבאית והמדינית של ארגון הטרור חמאס ושחרור החטופים שחמאס חטף במתקפת הטרור הרצחנית של ה-7.10.

מתקפה זו כללה טבח של 1,200 ישראלים, בהם משפחות, ילדים, תינוקות נשים וקשישים יהודים ועוד תושבי מדינות שונות. אחד הדברים שד"ר חאלד אבו אל-פאדל לא מזכיר הוא שמתוך 1,200 האנשים שמחבלי החמאס רצחו ב-7.10, נכללים גם 24 ערבים (19 מהם בדואים) וישנם 9 בדואים שנחטפו על ידי חמאס. אך כנראה שערבים-ישראלים שנרצחים על ידי ארגון טרור אינם מעניינים אותו.

מהחוף המזרחי של ארה"ב, ישנה ד"ר נורה עריקאת, עורכת דין לזכויות אדם ופרופסור באוניברסיטת רטגרס בניו ג'רזי, שהאקטיביזם והכתיבה שלה מבוססים על מחיקה היסטורית של הזהות וההיסטוריה היהודית בארץ ישראל, על אף שקיימות ראיות רבות לנוכחות יהודית בארץ ישראל.

ב-7.10 עריקאת הצדיקה את מתקפת הטרור של חמאס ואת חטיפת הישראלים בטענה שמדובר בטקטיקה צבאית ושזו תגובה לגיטימית למצור של ישראל.

בתור מומחית משפטית עריקאת צריכה לדעת שהמונח הנכון למקרה של עזה הוא סגר ולא מצור, כיוון שזאת פעולה צבאית לגיטימית למניעת כניסת או יציאת כלי שיט מאזור חוף, על מנת לפגוע בתשתית הצבאית של אומת אויב.

הסגר הימי על עזה החל ב- 2009, לאחר שיותר מ-5,000 רקטות ופצצות מרגמה נורו על ישראל מעזה בין 2005 לינואר 2009. מעבר לכך, צוות חקירה של האו"ם בשנת 2011 קבע כי המצור של ישראל על רצועת עזה "חוקי ושיישומו עמד בדרישות המשפט הבינלאומי".

עריקאת הצדיקה את מתקפת הטרור ואת חטיפות חמאס בטענה שמדובר בטקטיקה צבאית ושזו תגובה לגיטימית למצור הישראלי. כמומחית משפטית עליה לדעת שהמונח הנכון כאן הוא סגר, פעולה צבאית לגיטימית

אותם פרופסורים למשפטים ועשרות אחרים טוענים, שישראל מבצעת רצח עם שיטתי בפלסטינים, אבל תמונת המצב שונה לגמרי. "רצח עם" מציין מחיקה פיזית מלאה או חלקית של קבוצת יעד בהתבסס על זהותה. לישראל אין שאיפה למטרה כזו בעזה, כפי שהוכח גם בפסיקת בית המשפט הבינלאומי בהאג.

המלחמה מכוונת אך ורק נגד חמאס, ארגון הדוגל בחיסול מדינת ישראל והשמדת היהודים, דבר שבעצמו עונה להגדרה רצח עם.

יותר מזה, לפי ראזי חאמד, בכיר בחמאס, הם מתכוונים לבצע מתקפות טרור כמו ה-7.10 שוב ושוב עד שישראל תושמד. חוץ מישראל גם ארצות הברית, אוסטרליה, קנדה, האיחוד האירופי, יפן ובריטניה סיווגו כולן את חמאס כארגון טרור.

המונח "רצח עם" היה ישים רק אם היה מאמץ מכוון לחסל את כל האוכלוסייה הפלסטינית. אובדן של חיי בלתי מעורבים הוא בהחלט מצער ביותר, אבל בפועל היחס בין הרוגים פלסטינים למחבלי חמאס עומד על 1:2. זה היחס הכי טוב שמדינה מערבית הצליחה להשיג בכל מלחמה בהיסטוריה, ובכלל זה מתעצם לאור העובדה שלחמאס מספר לא מבוטל של 30,000 מחבלים שמסתתרים בתוך האוכלוסייה האזרחית.

אותם פרופסורים למשפטים ואחרים טוענים, שישראל מבצעת רצח עם שיטתי בפלסטינים. אבל "רצח עם" מציין מחיקה פיזית מלאה או חלקית של קבוצת יעד בהתבסס על זהותה. לישראל אין שאיפה כזו

כפי שציינה הד"ר למשפטים גלית רג'ואן בפני בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, מדינת ישראל הזהירה פלסטינים בעזה להתפנות דרומית מאזורי הלחימה למרות שחמאס איימו עליהם להישאר כיוון שהם רוצים להגדיל את הלחץ הבינלאומי על ישראל.

מה-7 לאוקטובר ועד לכניסה הקרקעית של צה"ל לעזה ב-26 לאוקטובר, צה"ל ביקש מתושבי עזה להתפנות מבתיהם על ידי פליירים, טלפונים ופתח להם מעברים הומניטריים, שבהמשך חמאס חסם ופגע בעזתים שניסו לעבור בהם.

גם את הסיוע ההומניטרי, שבתחילה הגיע ממצרים עם רשות מישראל והיום כבר מגיע גם מישראל, גונב חמאס מהעזתים בשביל להמשיך להאכיל את מכונת הטרור המשומנת שלו. לא שמעתי אף לא מילת ביקורת אחת על השימוש הציני שעושה חמאס בתושביו מאותם פרופסורים, כנראה לא באמת אכפת להם מפלסטינים כפי שהם מתיימרים להראות.

האירוניה היא שתחומי ההתמחות של ד"ר נורה עריקאת וד"ר חאלד אבו אל-פאדל הם זכויות אדם ומשפט אסלאמי, אולם נראה כי אין להם שום הגינות לדווח ולסקר את המלחמה העכשווית כהווייתה.

אפשר להיווכח בכך לנוכח התעלמותם מהעובדות הכי חשובות: חמאס הם אלה שהפרו את הפסקת האש עם ישראל ב-7 לאוקטובר, חמאס ביצע בישראלים פשעים כנגד האנושות בצורה דומה לדאע"ש אם לא יותר חמור.

גם את הסיוע ההומניטרי ממצרים באישור ישראל, שמגיע היום גם מישראל, גונב חמאס מהעזתים כדי להמשיך להאכיל את מכונת הטרור המשומנת שלו. לא שמעתי על השימוש הציני הזה ביקורת מהפרופסורים

חמאס משתמש באזרחי עזה ובתשתיות אזרחיות, בהן בתי חולים, בתי ספר ומסגדים כתשתית טרור – ואלו רק כמה מההפרות הרבות של הדין הבינלאומי שביצעו. גם לפי חוקי האסלאם, אסור לפגוע בנשים וילדים וקשישים, איסור שחמאס עצמו הפר ותיעד בגאווה ברשתות החברתיות.

תום יוחאי למד מדעי המדינה וגיאוגרפיה באוניברסיטת בן גוריון. רכז קמפוסים ב-CAMERA, ארגון פרו ישראלי הפועל בקמפוסים ברחבי העולם וברשתות חברתיות. פעיל בתוכנית מודל האו"ם.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 890 מילים
סגירה