היום ה־152 ללחימה ● 134 חטופים עדיין בעזה

חייל נהרג וחמישה נפצעו באורח קשה בקרב בדרום הרצועה

ההרוג הוא סמל ראשון דויד ששון, תושב גנות הדר בן 21, ששירת כלוחם ביחידת עוקץ ● בקרב נוסף, שהתחולל גם כן בדרום הרצועה, חייל נפגע באורח קשה ● ראש הממשלה סונאק הצטרף לפגישת גנץ עם היועץ לביטחון לאומי של בריטניה ● שני הרוגים בתקיפה של המיליציה החות'ית על ספינה ליד תימן; זו הפעם הראשונה מאז החלו לתקוף כלי שיט שהפצצה של החות'ים הביאה לחללים

  • חיילי צה"ל ברצועת עזה, מרץ 2024 (צילום: דובר צה״ל )
    דובר צה״ל
  • חיילי צה"ל ברצועת עזה, מרץ 2024 (צילום: דובר צה״ל )
    דובר צה״ל
  • חיילי צה"ל ברצועת עזה, מרץ 2024 (צילום: דובר צה״ל )
    דובר צה״ל
  • פלסטינים רצים בעיר עזה בשעה שסיוע הומניטרי מוכנס ליישוב, 6 במרץ 2024 (צילום: AFP)
    AFP
  • מטוס קרב של חיל האוויר בקרבת הגבול שבין ישראל ללבנון, 6 במרץ 2024 (צילום: Jalaa MAREY / AFP)
    Jalaa MAREY / AFP
  • טנק של צה"ל בקרבת הגבול בין ישראל לרצועת עזה, 6 במרץ 2024 (צילום: JACK GUEZ / AFP)
    JACK GUEZ / AFP

צבא ארה"ב הודיע הלילה כי בפעילות בים האדום יורטו טיל בליסטי ושלושה כטב"מים מתאבדים ששיגרו החות'ים אל עבר משחתת. עוד נמסר כי בתגובה לתקיפה יורטו שלושה טילים נגד ספינות ושלושה כלי שיט לא מאוישים באזור, מול חופי תימן.

הדרך לבחירות לנשיאות ארה"ב: הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הביס את ניקי היילי בסופר טיוזדיי בכל המדינות בהן הסתיימה ספירת הקולות חוץ מוורמונט. הנשיא המכהן ג'ו ביידן ניצח בכולן. כפע הנראה ב-5 בנובמבר 2024 נראה שחזור של הקרב מ-2020.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ מגיע לנאום בסופר טיוזדיי בפאלם ביץ', פלורידה, ב-5 במרץ 2024 (צילום: CHANDAN KHANNA / AFP)
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ מגיע לנאום בסופר טיוזדיי בפאלם ביץ', פלורידה, ב-5 במרץ 2024 (צילום: CHANDAN KHANNA / AFP)

ארגון הטרור חמאס פרסם הודעה שבה נטען כי נציגיו לשיחות המשא ומתן בקהיר הפגינו גמישות וכי הארגון יוסיף להיות בקשר עם המדינות המתווכות בין הצדדים, במטרה להגיע להסכם. על פי ההודעה, ישראל עדיין עדיין לא מסכימה לתת את הזכויות הנדרשות שיביאו להפסקת אש קבועה: החזרת העקורים, נסיגה מרצועת עזה ומתן צרכי העם הפלסטיני.

מיו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ נמסר הלילה כי הוא סיים את ביקורו המדיני בארה"ב, לאחר שנפגש עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, מזכיר ההגנה לויד אוסטין, מנהיג הרוב בסנאט, הסנאטור צ'אק שומר, ומנהיג המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים, האקים ג'פריס. עוד הופיע גנץ בפני ועדת החוץ של הסנאט. גנץ יצא לבריטניה לביקור מדיני בן יום אחד ויחזור לישראל הלילה.

המסר של יאיר לפיד על רקע החרמת הביקור על ידי גורמים רשמיים ישראלים.

היום ב-12 בצהריים יפורסמו מסקנות ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון. על פי האזהרות שפורסמו, עשויים להיפגע בין השאר ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר לשעבר אריה דרעי והשר לביטחון הפנים דאז אמיר אוחנה.

סגירה