מכת השחצנות המקדימה

חשיפת ארכיון הגרעין האירני על ידי בנימין נתניהו, צילום מסך מ"כאן"
חשיפת ארכיון הגרעין האירני על ידי בנימין נתניהו, צילום מסך מ"כאן"

נתניהו יודע שהרמטכ"ל יודע וראש המוסד בטוח יודע וכל חברי הממשלה יודעים – גם ההזויים והמופקרים מביניהם – וכל אזרחי ישראל יודעים ש…איראן זה לא עניין של מכה מקדימה.

איראן היא מעצמה אזורית. היא יכולה להקריב מיליונים במלחמה של 8 שנים או יותר למען מטרה אידאולוגית. איראן מצויידת בצבא ענק מכף רגל ועד ראש ובמיטב הטכנולוגיה עד יכולות חלל וטילים ארוכי טווח וגרעין.

נתניהו, ראש ממשלת המעבר, יודע היטב שכל דיבור וכל התגרות באיראן מקרבים את המכה שאיראן תנחית עלינו. לא רק התקיפות של מתקניה בסוריה וגניבת ארכיון הגרעין, אלא הדיבורים השחצניים יחייבו את איראן להחזיר מנה אחת אפיים והיא תבוא שקטה וכואבת. מהירה וחדה ואכזרית.

כמו אז בארגנטינה.

מכה מקדימה או מכת תגמול…הביטוי לא חשוב. התוצאה תזעזע.

נתניהו יודע היטב שכל התגרות באיראן מקרבת את המכה שאיראן תנחית עלינו. לא רק תקיפות מתקניה בסוריה וגניבת ארכיון הגרעין, אלא הדיבורים השחצניים, יחייבו את איראן להחזיר מנה אחת אפיים

נתניהו יודע היטב שישראל לא תוכל להכניע את איראן. הוא יודע היטב שלא סתם הלכו ראשי הממשלה והמוסד הקודמים על בהונות ודרשו להרחיק את ישראל מעימות ישיר עם איראן, ולהשאיר את הבעיה האיראנית לאמריקאים או לעולם כולו.

אבל נתניהו רוצה להכשיר את הלבבות למלחמת גוג ומגוג, שבה יינצל מכתבי האישום שלו. מלחמה כזו תתרחש במהירות אם מחר איראן תתקוף את ישראל בטילי שיוט מעיראק או בהפצצת רקטות מלבנון או בפיצוץ שגרירות ישראלית בחו"ל.

עמוק בפנים הוא יודע זאת ולמרות זאת הוא ממשיך להתגרות ולנאום ולשחק באש. דיבורים מאיימים של ראש ממשלת ישראל הרי לא ירתיעו את איראן אבל תדמית פגועה בעולם השיעי, עלולה לדרבן אותה לפעול.

בזמנים שבהם ארה"ב הגדולה נרתעת מעימות עם איראן אחרי התקפה איראנית קשה על מתקני הנפט של סעודיה – בת בריתה העיקרית באזור, גם נתניהו מבין שארה"ב לא תתעמת עם איראן על אדמת ישראל או למען ישראל.

גדול ידידיו טראמפ הנוטש בדרכים, לא יתאמץ להביא חיילים ונשק אמריקאי למען שלט ברמת הגולן או בניין ריק בירושלים. גם לא למען ראש ממשלה שעלול לסבך את האמריקאים בעוד מלחמה במזרח התיכון.

נתניהו רוצה להכשיר את הלבבות למלחמת גוג ומגוג, שתציל אותו מכתבי האישום. וגם הוא מבין שארה"ב לא תתעמת עם איראן על אדמת ישראל או למען ישראל

בעולם האמיתי שבו מתנהלים איומים ומתרחשות מלחמות אין מקום לדמגוגים קפריזיים מסוגם של טראמפ ונתניהו, אלא למנהיגים זהירים. אנשים שמכלכלים את חיי מדינותיהם על פי סיכונים ויכולות, אינטרסים חיוניים ולא תעמולתיים ובוודאי לא עבור הימלטות מכתבי אישום על שוחד מרמה והפרת אמונים כלפי אזרחיהם.

נתניהו יודע שהרמטכ"ל יודע וראש המוסד יודע וכל מערכת הביטחון יודעת וכלל אזרחי ישראל יודעים את כל השיקולים הללו…אבל הוא ממשיך לסכן את קיומה של ישראל. ממשיך להחזיק בתפקיד שר הביטחון ובתפקיד ראש הממשלה ואין מי שיסכור את הפה חסר האחריות.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
5
מאמר מצוין. לנתניהו אין שום עכבה למכור את כולנו לטובת גחמותיו האישיות, הוא מוכן להקריב את כל מה שיש פה ונבנה בעמל כפיים של דורות בלי להניד עפעף. ההוכחות לכך פרושות על פני כמעט 30 שנה ש... המשך קריאה

מאמר מצוין.
לנתניהו אין שום עכבה למכור את כולנו לטובת גחמותיו האישיות, הוא מוכן להקריב את כל מה שיש פה ונבנה בעמל כפיים של דורות בלי להניד עפעף. ההוכחות לכך פרושות על פני כמעט 30 שנה שהאיש מערבב את הפוליטיקה הישראלית בנכלוליות, רמיה ופופוליזם נבוב, ולא רק שלא עושה דבר למען עתידנו כאן, אלא מזיק במודע לכולנו יום יום. מדהים איך עדיין יש כמות מסחרית של אנשים שמאמינים שיש לנתניהו תכנית או כיוון מדיני כלשהו. (מפתח קשרים עם הודו, רוסיה סין??? חול בעיניים!) לא מזדעזעים מהרפיסות שלו מול פוטין, מול החמאס, והשעבוד שלו למופרע שבבית הלבן.

איתי היקר !! כתבת דברים שאולי יוצאים מהלב אבל הם למעשה שטות אחת גדולה 1. נתניהו ראה שכדי לדאוג למדינת ישראל לא מספיקה ברית רק עם ארה"ב ובתבונה רבה יצר נתיב נוסף מול 1. רוסיה 2. הודו ... המשך קריאה

איתי היקר !!
כתבת דברים שאולי יוצאים מהלב אבל הם למעשה שטות אחת גדולה
1. נתניהו ראה שכדי לדאוג למדינת ישראל לא מספיקה ברית רק עם ארה"ב ובתבונה רבה יצר נתיב נוסף מול
1. רוסיה
2. הודו
3. סין
פרסום חלק קטן ממבצעים כאלו ואחרים לא נועד להתרברב הוא נועד ליצור מאזן אימה בצד השני ..
בזמן שישנם אנשים שבודקים דווקא את נתניהו על סיגרים שמפניות וגלידות נתניהו עובד למען ביטחונה של מדינת ישראל …שחיתות שילטונית היא לא כמה גלידות אכלת ..
שחיתות שילטונית כולל בגידה במדינה היא איך חותמים על הסכם הזוי כמו הסכם אוסלו היא איך בורחים מלבנון ומחקרים את חיילי צד"ל היא איך מפנים את גוש קטיף תוך הפצת שקרים שעזה תהפוך לסינגפור ואנחנו לא נראה טיל אחד לכיוון מדינת ישראל זו נקראת שחיתות שילטונית …

עוד 420 מילים ו-5 תגובות
סגירה