היום ה־155 ללחימה ● 134 חטופים עדיין בעזה

סמוטריץ׳ ספד לבן דודו שנפל בעזה: ״עמישר, גיבור ישראל״

רס״ן במיל׳ עמישר בן דוד מעלי נהרג אתמול בדרום הרצועה ● הגרי: חמאס מונע הסכם; המוסד: חמאס מתבצר, סנוואר מעוניין להבעיר את הגדה בזמן רמדאן ● דיווח: קטאר איימה לגרש את בכירי חמאס מדוחא ● האריס: להבחין בין ממשלת ישראל ואזרחיה ● עימותים ועצורים בהפגנה נגד הממשלה בת״א ● הרב הראשי הספרדי: אם יכריחו אותנו להתגייס, ניסע לחו"ל. הצבא מצליח בזכות בני התורה

רס"ן (במיל') עמישר בן דוד שנפל ברצועה ב-8 במרץ 2024 (צילום: דובר צה"ל)
דובר צה"ל
רס"ן (במיל') עמישר בן דוד שנפל ברצועה ב-8 במרץ 2024

סגנית נשיא ארצות הברית, קמלה האריס, אמרה בריאיון לרשת CBS כי "חשוב להבחין בין ממשלת ישראל ובין אזרחיה". הדברים נאמרו בתשובה להאם ישראל מסתכנת בלאבד את התמיכה האמריקאית.

"חשוב לנו להבחין, או לכל הפחות לא לחבר, בין ממשלת ישראל לבין אזרחיה", הוסיפה האריס, "אזרחי ישראל זכאים לביטחון כמו הפלסטינים, באותה מידה. והעבודה שלנו היא לעשות מה שאנחנו חייבים – לעמוד על ביטחון ישראל ואזרחיה, ומצד שני להבטיח עתיד טוב יותר לעזה".

האריס אמרה כי יש לסיים את העימות לשחרר את החטופים, ולצעוד לפיתרון שתי המדינות. כעת לדבריה יש להגיע לשישה שבועות של הפסקת אש.
"חמאס טען שהוא רוצה הפסקת אש, ואכן יש הסכם על השולחן, והם צריכים להסכים לעסקה הזו", ציינה.

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, אמר בנאום בקהיר כי מחיר השיקום של עזה בעקבות במלחמה יגיע לסביבות 90 מיליארד דולר. בנוסף הצהיר כי מצרים לא מפסיקה לפעול כדי להשיג הפסקת אש והיא שוקדת על כך שמעבר רפיח יהיה פתוח 24 שעות ביממה להכנסת סיוע.

הבוקר נמסר מדובר צה"ל כי הלוחמים ממשיכים לחסל מחבלים בשכונת חמד ובפשיטות וסיכולים בצפון ובמרכז הרצועה. במהלך הלילה הותקפו מספר עמדות צבאיות במרחב מרכז הרצועה, מהן בוצעו שיגורים למרחב העיר שדרות.

רונה, לוחמי צוות הקרב של חטיבת ביסל"ח (828) הנלחמים במרחב חאן יונס, חיסלו מעל 20 מחבלים בקרבות פנים אל פנים שנוהלו ובתקיפות חיל האוויר.

כחלק מפעילות לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל במרכז הרצועה ביממה האחרונה, חיסלו הכוחות כעשרה מחבלים. באחת הפעילויות, מכלול האש החטיבתי והלוחמים זיהו חוליות מחבלים אשר פעלה במרחב. בתגובה, כלי טיס תקף וחיסל את החולייה.

חיילי צה"ל ברצועת עזה, מרץ 2024 (צילום: דובר צה
חיילי צה"ל ברצועת עזה, מרץ 2024 (צילום: דובר צה"ל )

אזעקות הופעלו בקרית שמונה ובסביבתה: שיגור שחצה מלבנון נפל באזור מרגליות, אין נפגעים.

ב-ynet דיווחו כי האישה שנרצחה הלילה ביריות בצאתה ממועדון בחיפה היא אודיה גבאי (33), תושבת קריית אתא, אם לחמישה ילדים. במשטרה ממשיכים לחקור את האירוע, שהתרחש אחרי קטטה במקום. החשוד במעשה לא נעצר, אך כמה אנשים שקשורים למועדון עוכבו לחקירה במשטרה. חקירה ראשונית מעלה כי לגבאי לא הייתה מעורבות בקטטה.

 

סגירה