גדעון סער מכריז על עזיבת המחנה הממלכתי ושינוי שם מפלגתו ל"הימין הממלכתי" בכנס פעילים בתל אביב, 12 במרץ 2024 (צילום: הימין הממלכתי)
הימין הממלכתי

סער נפרד מגנץ. הסקרים יקבעו אם יחזור לליכוד או ירוץ לבד

פרישת תקווה חדשה מהמחנה הממלכתי תוכננה היטב בחודשים האחרונים ● בשיחות המרובות שניהלו נתניהו וסער, הם סגרו כנראה את כרטיס הכניסה של סער לקבינט המלחמה ואת הישארותו בממשלה ● האם סער וחבריו יתפסו בבחירות הבאות טרמפ חדש-ישן על הליכוד, או יישארו עצמאים בשטח בראש המפלגה ששינתה את שמה ל"ימין הממלכתי"? הכול תלוי בסקרים ● פרשנות

בנובמבר 2022 עלו גדעון סער וחבריו מתקווה חדשה על הסוס של בני גנץ וכחול לבן, שהוביל אותם בבטחה לכנסת הנוכחית מבלי שנאלצו להתמודד באופן עצמאי מול אחוז החסימה המאיים. היום הם יורדים מהאוכף הזה ויוצאים לדרך חדשה.

האם סער וחבריו יתפסו הפעם טרמפ חדש-ישן על הליכוד, או יישארו עצמאים בשטח בראש המפלגה ששינתה את שמה ל"ימין הממלכתי"? הכול תלוי בסקרים.

חיבורים חדשים ומספר מנדטים גבוה והם ממשיכים הלאה. בעיות אלקטורליות – והם בדרך לליכוד, אם כמובן יסכימו לקבל ולשריין אותם שם. מה שהיה ב-2022 עלול לקרות גם בבחירות הבאות, רק עם שחקנים אחרים.

בינתיים סער מעמיד את עצמו לרשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקבינט המלחמה, אצבע נוספת נגד גנץ ולפעמים גם שר הביטחון יואב גלנט. הצבעות מכריעות עדיין לא היו בקבינט המלחמה, אבל סער יטה את משקל ההחלטות ימינה.

בינתיים סער מעמיד את עצמו לרשותו של נתניהו בקבינט המלחמה, אצבע נוספת נגד גנץ ולפעמים גם גלנט. הצבעות מכריעות עדיין לא היו בקבינט המלחמה, אבל סער יטה את משקל ההחלטות ימינה

סער, פוליטיקאי משופשף ותקשורתן מעולה, הצליח לבנות היטב את תהליך הפרידה שלו מגנץ וגדי איזנקוט. אם גנץ שמע אתמול בפעם הראשונה על הגירושין, יש לו בעיה. חודשים שלמים סער ושותפו זאב אלקין מבשלים את התהליך הזה.

בני גנץ וגדעון סער מכריזים על ריצה משותפת בבחירות לכנסת ה-25. כפר המכבייה, 10 ביולי 2022 (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
בני גנץ וגדעון סער מכריזים על ריצה משותפת בבחירות לכנסת ה-25. כפר המכבייה, 10 ביולי 2022 (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

הם ראו את המפה הפוליטית שמתהווה כאן אחרי המלחמה, את הנפילה של נתניהו והליכוד בסקרים ואת הזינוק הלא טבעי של גנץ. הם הבינו שציבור ענק בימין משווע לאלטרנטיבה לנתניהו ולליכוד והחליטו לצאת החוצה ולהיות הראשונים שיקלטו את הקולות האלה, שחונים בינתיים אצל גנץ.

סער ואלקין בנו במקביל סכסוך על רקע העמדות המדיניות עם השותפים שלהם במחנה הממלכתי גנץ ואיזנקוט, ודאגו להתבדל מהם כסיעת ימין. הם הודיעו בכל מקום שהם מתנגדים למדינה פלסטינית ולא מוכנים שהרשות הפלסטינית תנהל את עזה ביום שאחרי.

סער התראיין בחודשים האחרונים והציג עמדות הרבה יותר מיליטנטיות מחבריו במחנה הממלכתי בענייני ניהול המלחמה. היחסים הקרירים שהתפתחו לאחרונה בינו ובין גנץ רק הוסיפו אווירת פרידה לכל המהלך. גם ההתנגדות להפיכה המשטרית, שפעם חיברה בין הצדדים – איננה עוד.

סער התראיין בחודשים האחרונים והציג עמדות הרבה יותר מיליטנטיות מחבריו במחנה הממלכתי בענייני ניהול המלחמה. היחסים הקרירים שהתפתחו לאחרונה בינו ובין גנץ רק הוסיפו אווירת פרידה לכל המהלך

במהלך 2014 רתח נתניהו על סער שהריץ את ראובן ריבלין לנשיאות. זה היה מקור המשבר ליחסים בין השניים ולפרישה של סער מהליכוד. "אני לא אשכח לך את זה", איים נתניהו אז על סער. עשר שנים חלפו, נתניהו שכח או שלא, אבל עכשיו איחוד האינטרסים קובע – ונתניהו רוצה את הממשלה שלו עומדת על בסיס רחב יותר.

בשיחות המרובות שניהלו נתניהו וסער הם סגרו כנראה את כרטיס הכניסה של סער לקבינט המלחמה ואת השהות הממושכת שלו בממשלה, עד סוף המלחמה.

גדעון סער ובנימין נתניהו בארוע של הליכוד בירושלים, 11 במרץ 2019 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
גדעון סער ובנימין נתניהו בארוע של הליכוד בירושלים, 11 במרץ 2019 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

סער נמצא כאן במלכוד מסוים. שותפות הדוקה מדי עם נתניהו יכולה להזיק לו בקרב מצביעי הימין שלא רוצים את ראש הממשלה בשלטון. לפני שבועיים הסתבך סער עם אמירה מפורשת שיישב בממשלה עם נתניהו – אם הוא יזכה בבחירות הבאות.

זו הסיבה שסער הודיע אתמול כי לא יחזור לליכוד והדגיש אלף פעם שהוא מקים לה חלופה של ימין ממלכתי, וכי ינסה לצרף אליו גופים פוליטיים נוספים. האם הוא יתמיד בהבטחתו? כאמור, סקרים יגידו.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
כמה נישמע תרבות לא נקיה ימין מלא ימין רך או ימין עים תבלינים מזויפים כנל לשמאל מלא שמאל ריק רבותי הגיע הזמן לבחור מנהיגות שפויה הגיע הזמן ליהיות שפוי ולא מביט ימין מלא ימין רך שמאל מלא ... המשך קריאה

כמה נישמע תרבות לא נקיה ימין מלא ימין רך או ימין עים תבלינים מזויפים כנל לשמאל מלא שמאל ריק רבותי הגיע הזמן לבחור מנהיגות שפויה הגיע הזמן ליהיות שפוי ולא מביט ימין מלא ימין רך שמאל מלא ריק

עוד 483 מילים ו-2 תגובות
סגירה