היום ה־164 ללחימה ● 134 חטופים עדיין בעזה

דיווח: המדינות המתווכות אמרו לישראל שאם לא יושג הסכם – השיחות בין הצדדים יסתיימו

יועצו של ביידן לביטחון לאומי: מרואן עיסא נהרג בתקיפה של צה"ל בשבוע שעבר ● הכנסת ביטלה את משרד המודיעין; גילה גמליאל, שכיהנה במשרד זה, תתמנה לשרת המדע והחדשנות ● דיווח: הרב הראשי יצחק יוסף נבחר לחתן פרס ישראל בספרות תורנית ● בן גביר: מאה אלף אזרחים קיבלו ממשרדי רישיון להחזקת כלי ירייה ● חרף הביקורת הרמטכ"ל אייש כחמישים תפקידי פיקוד בכירים

חיילים ישראלים באזור הגבול עם עזה, 12 במרץ 2024 (צילום: Menahem KAHANA / AFP)
Menahem KAHANA / AFP
חיילים ישראלים באזור הגבול עם עזה, 12 במרץ 2024

צה"ל ושב"כ פועלים מלפנות בוקר בבית החולים שיפא בעזה. מדובר צה"ל נמסר כי הדבר נעשה בעקבות מידע מודיעיני שמעיד על הימצאות מחבלים בבית החולים ושימוש בתשתיות בית החולים להוצאת פעולות טרור.

דובר צה"ל דניאל הגרי בתדרוך על רקע הפעולה בשיפא

מדובר צה"ל נמסר כי הכוחות הפועלים במרחב הוכשרו למשימה ותודרכו מראש בעניין החשיבות במניעת פגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי, וכי גם במהלך המבצע, צה"ל מבטיח את המשך פעילות בית החולים, והביא דוברי ערבית לשטח, כך שיוכלו לקיים שיח עם החולים השוהים בבית החולים. עוד נמסר כי רופאי צה"ל ערוכים לסייע לנזקקים לכך, החולים והצוותים הרפואיים אינם חייבים להתפנות מבית החולים, אך יש מעבר ליציאת אזרחים מהמרחב.

כמו כן, בהמשך המבצע ולאחר שלא תשקף סכנה לכוחות צה"ל, צה"ל ימשיך את המאמץ ההומניטרי ויספק מזון, מים ואספקה נוספת לחולים ולאזרחים במתחם.

במסגרת הפעילות, במהלך הכיתור נפתחה אש על ידי מחבלים מתוך מתחם בית החולים לעבר החיילים שהשיבו באש ופגעו במחבלים.

מדובר צה"ל נמסרה הקלטה משיחתו של ראש מנהלת התיאום והקישור לעזה עם מנכ"ל משרד הבריאות ברצועה בה נאמר: "אנחנו רואים שארגון הטרור חמאס ממשיך את הפעילות הצבאית שלו בתוך בתי החולים. אנחנו מוכנים לספק כל סיוע המוניטרי שיידרש. הבקשה שלנו היא פשוטה, הפסקה מיידית של כל פעילות הטרור בבתי החולים."

צה"ל הודיע כי מטרה אווירית חשודה שהגיעה מאזור הים האדום חצתה לשטח ישראל ונפלה בשטח פתוח צפונית לאילת. לפי ההודעה, המטרה היתה תחת מעקב של חיל האוויר ונפילתה לא גרמה לנזק או לנפגעים.

צעיר בן 27 נורה הבוקר למוות במועצה המקומית יפיע שליד נצרת. תושב העיר נצרת שהיה לצדו נפצע באורח קל. הרקע לאירוע הוא על פי החשד סכסוך בין עבריינים. בעקבות הדיווח, ארגון יוזמות אברהם מעדכן כי 40 ערבים קיפחו את חייהם מתחילת 2024 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה. בתקופה המקבילה אשתקד היו 35 קורבנות.

בדיון בקבינט המלחמה אושר מנדט רחב יחסית למשלחת שתצא לקטאר, כך דווח בכאן. המנדט "קוצץ במעט" ממה שהציעו גורמי המקצוע בראשות האלוף ניצן אלון. כתב וואלה! ברק רביד מדווח מפי בכיר ישראלי כי לצוות המו"מ מנדט כללי בלבד, ובכמה סוגיות שקשורות למו"מ הקבינט לא הכריע והסמיך את ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט להכריע בהן בנפרד.

בכאן מדווחים על עימות חריף אמש בישיבת הקבינט, סביב סוגיית המינויים בצה"ל כשר האוצר בצלאל סמוטריץ' הטיח ברמטכ"ל: "צה"ל והעומד בראשו נכשלו לא רק טקטית ואופרטיבית, אלא גם מחשבתית. מי שמעצב את דמות המפקדים זה המטכ"ל ואת סבב המינויים הזה צריך לבצע המטכ"ל הבא. המטכ"ל הזה נכשל ולכן יש לו גיבוי רק להפעלת הכוח".

שר הביטחון גלנט ושר האוצר סמוטריץ' במסיבת עיתונאים משותפת ב-26 בדצמבר 2023 (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
שר הביטחון גלנט ושר האוצר סמוטריץ' במסיבת עיתונאים משותפת ב-26 בדצמבר 2023 (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)

שר הביטחון יואב גלנט אמר לסמוטריץ' בתגובה: "אם אתה מתייחס לזה תתייחס למציאות השלמה, איך צה"ל שנכשל ב-7 באוקטובר התאושש מהמקום הכי קשה ומתנהל למופת. צה"ל זה מי שמביא את ההישגים שאנחנו כ"כ גאים בהם. אתה פוגע בביטחון ישראל וחותר תחת מערכת הביטחון מסיבות פוליטיות בלבד. זה חמור תמיד ובפרט במלחמה. לא אאפשר לאף אחד להפוך את צה"ל למיליציה בשירות גורם כזה או אחר".

שר הביטחון יואב גלנט ביקר באוגדה 98, 17 במרץ 2024 (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון יואב גלנט ביקר באוגדה 98, 17 במרץ 2024 (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

על פי הדיווח השרים אבי דיכטר ובני גנץ גיבו את גלנט והצטרפו לביקורת על סמוטריץ'. השר גנץ אף האשים את סמוטריץ' שהוא עושה דה לגיטימציה לצבא.

סגירה