היום ה־165 ללחימה ● 134 חטופים עדיין בעזה

לראשונה, טיל שיוט שנורה מתימן חדר לישראל מבלי שיורט

הדבר אירע ביום ראשון בלילה; הטיל נחת בשטח פתוח צפונית לאילת ● שני אנשי שב"כ נפצעו, האחד באורח קשה והשני באורח קל, בפיגוע ירי בצומת גוש עציון; המחבל שביצע את הפיגוע, תושב ג'נין בן 30, נורה ונהרג ● חייל נפצע באורח בינוני ואחר באורח קל מפגיעה של רקטות שנורו מלבנון לעבר אזור מנרה ● הכנסת קבעה שארוסות של חללי כוחות הביטחון יקבלו תגמולים כספיים

  • חיילי צה"ל ברצועת עזה, מרץ 2024 (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • מבנה ברפיח שהופצץ על ידי ישראל, 19 במרץ 2024 (צילום: MOHAMMED ABED / AFP)
    MOHAMMED ABED / AFP
  • טנק צה"ל בדרום הארץ, סמוך לגבול עם רצועת עזה, 19 במרץ 2024 (צילום: JACK GUEZ / AFP)
    JACK GUEZ / AFP
  • תמונותיהם של חטופים, המוחזקים ברצועת עזה, תלויות בתל אביב, 19 במרץ 2024 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
    מרים אלסטר/פלאש90
  • חיילים בסמוך לזירת הפיגוע בצומת גוש עציון, 19 במרץ 2024 (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
    חיים גולדברג/פלאש90
  • מבנה במטולה, שנפגע, ככל הנראה, מהאש הנורית מלבנון, 19 במרץ 2024 (צילום: Jalaa MAREY / AFP)
    Jalaa MAREY / AFP

בחדשות 12 דווח כי המגעים לעסקת חטופים מתקדמים וכי לפי ההערכה ראש המוסד המשיך את הפגישות במהלך הלילה ויחזור לישראל מחר. לפי הדיווח המו"מ הותנע רשמית ויש בסיס איתן להתחלת שיחות, דרג גבוה של צוותי עבודה של המוסד, השב"כ וצה"ל נפרש בקטאר.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "שוחחתי שוב עם ראש הממשלה נתניהו בנוגע להתפתחויות האחרונות בישראל ובעזה. אישרתי שוב את עמדתנו לפיה לישראל יש זכות לרדוף את חמאס, האחראי לטבח הקשה ביותר בעם היהודי מאז השואה".

"חזרתי על הצורך בהפסקת אש מיידית כחלק מעסקה לשחרור חטופים, שתימשך מספר שבועות, כדי שנוכל להחזירם הביתה ולסייע לאזרחים בעזה. ביקשתי מראש הממשלה לשלוח צוות לוושינגטון כדי לדון בדרכים בהן ניתן להילחם בחמאס ללא מבצע קרקעי גדול ברפיח".

בסוריה דיווחו הלילה על תקיפה אווירית שיוחסה לישראל בצפון דמשק. מערכות ההגנה האווירית באזור הופעלו.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התראיין בגל"צ, תקף בחריפות את התנהלות ראש הממשלה נתניהו מול ארה"ב ואמר כי היא פוגעת בישראל: "צריך לשמור את העימותים לחדרים הסגורים ובחוץ לקיים מסיבות עיתונאים מנומסות, נתניהו עושה הפוך.

עוד אמר: "לא זוכר מצב שבו איבדנו גם את הדמוקרטים וגם את הרפובליקנים, כל יחסי החוץ שלנו לא מנוהלים, הממשלה לא מתפקדת בתחום המדיני, לא שהיא מתפקדת בתחומים אחרים אבל כאן זה בולט במיוחד".

הבית הלבן פרסם הודעה רשמית על שיחת הנשיא ג'ו ביידן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בהודעה נמסר כי השניים דנו במשא ומתן המתמשך על שחרור החטופים המתקיים בקטאר. הם גם דנו במשבר ההומניטרי בעזה.

עוד נמסר בהודעה כי הנשיא הדגיש את הצורך הדחוף להגביר באופן משמעותי את זרימת הסיוע ההומניטרי לנזקקים ברחבי עזה, בדגש מיוחד על צפון הרצועה.

הנשיא חזר על דאגותיו העמוקות מפני מבצע ישראלי קרקעי גדול ברפיח, שם יותר ממיליון אזרחים עקורים מחפשים כיום מחסה לאחר שנמלטו מלחימה בצפון.

הנשיא אישר את הצורך להביס את חמאס בעזה תוך הגנה על האוכלוסייה האזרחית והקלה על אספקת סיוע בטוחה וללא הפרעה ברחבי עזה.

הנשיא וראש הממשלה הסכימו שהצוותים שלהם ייפגשו בקרוב בוושינגטון כדי להחליף דעות ולדון בגישות חלופיות שיתמקדו בגורמי מפתח של חמאס ויבטחו את גבול מצרים-עזה ללא מבצע קרקעי גדול ברפיח.

סגירה