היום ה־170 ללחימה ● 134 חטופים עדיין בעזה

דיווח: ישראל הסכימה לשחרר כ-700 אסירים עבור 40 חטופים

דיווח: היועמ"שית הודיעה לממשלה - לא אוכל להגן על חוק הגיוס כפי שהוצג; גנץ הודיע: לא נהיה בממשלת החירום אם חוק הגיוס המוצע יעבור ● דיווח: תחקיר צה"ל מעלה - רס"ב במיל' סבסטיאן איון ז"ל בן ה-51 רדף אחרי מחבל ונהרג מאש צה"ל ● סגנית נשיא ארה״ב הזהירה: "מבצע נרחב ברפיח יהיה טעות עצומה"; נתניהו חזר וטען: "ניכנס לרפיח ונשיג את הניצחון המוחלט"

  • ראש הממשלה בנימין נתניהו בקריאת מגילה עם לוחמי ולוחמות המשטרה הצבאית, 24 במרץ 2024 (צילום: חיים צח /לע"מ)
    חיים צח /לע"מ
  • חיילי צה"ל ברצועת עזה, מרץ 2024. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • חיילי צה"ל ברצועת עזה, מרץ 2024 (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • חיילי צה"ל ברצועת עזה, מרץ 2024 (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • חיילי צה"ל ברצועת עזה, מרץ 2024 (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • חיילי צה"ל ברצועת עזה, מרץ 2024 (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • חיילי צה"ל ברצועת עזה, מרץ 2024 (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל

סמל ראשון ליאור רביב, תושב ראשון לציון בן 21, ששירת כלוחם בגדוד 932 של חטיבת הנח"ל, נהרג אתמול (שבת) בקרב בצפון רצועת עזה – כך נמסר הבוקר מדובר צה"ל. רביב נהרג בהיתקלות עם מחבלים בבית החולים שיפא שבעיר עזה.

סמל ראשון ליאור רביב, שנהרג ב-23 במרץ 2024 בקרב בצפון רצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
סמל ראשון ליאור רביב, שנהרג אתמול בקרב בצפון הרצועה (צילום: דובר צה"ל)

בתמרון הקרקעי ברצועה, שהחל ב-27 באוקטובר, נהרגו 252 חיילים. מתחילת המלחמה, ב-7 באוקטובר, נהרגו 596 חיילים.

דובר צה"ל הודיע הלילה (ראשון) שמטוסי קרב תקפו סדנה, שבה אמצעי לחימה של חזבאללה באזור בעלבכ. עוד נמסר מהצבא שזוהו כחמישים שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. חלק מהשיגורים יורטו והיתר נפלו בשטחים פתוחים ברמת הגולן. כלי טיס תקפו את המשגרים, שמהם זוהו חלק מהשיגורים לשטח ישראל.

 

התרעות מפני רקטות וטילים הופעלו הלילה, בשעה 02:41, בקיבוץ ניר עוז שבנגב. זוהי הפעם הראשונה זה חמישה ימים שהושמעו אזעקות בדרום הארץ. הפעם הקודמת שבה הופעלו התרעות באזור הייתה בלילה שבין יום ראשון לשני – אז הושמעו ב-02:39 אזעקות בקיבוץ מפלסים שבנגב.

שר הביטחון יואב גלנט ימריא היום (ראשון) לארצות הברית, שם ייפגש עם שר ההגנה לויד אוסטין, עם שר החוץ אנתוני בלינקן, עם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, עם ראש ה-CIA ויליאם ברנס ועם גורמי ממשל נוספים. זוהי הפעם הראשונה מאז פרצה המלחמה שגלנט ייסע לחו"ל. מוחרתיים ימריאו לוושינגטון גם השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר וראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי.

פיקוד המרכז של ארצות הברית הודיע הלילה (ראשון) שהמיליציה החות'ית שיגרה חמישה טילים בליסטיים לעבר מכלית סינית, שנשאה את דגל פנמה ושטה בים האדום. נזק קל נגרם למכלית, ושרפה, שפרצה על הסיפון – כובתה. התקיפה התחוללה אף שהחות'ים הודיעו שלא יתקפו כלי שיט סיניים.

עוד נמסר שכוחות אמריקאיים תקפו שישה כלי טיס לא מאוישים של המיליציה החות'ית בדרום הים האדום. חמישה מכלי הטיס התרסקו בעקבות התקיפה, ואחד טס לאזור בתימן הנתון לשליטת החות'ים. כלי הטיס – כך נמסר מפיקוד המרכז – היוו איום על ארצות הברית, על בעלות בריתה בקואליציה ועל כלי שיט באזור.

סגירה