היום ה־173 ללחימה ● 134 חטופים עדיין בעזה

היועמ"שית נגד מזכיר הממשלה: "ההצעה שגיבשת לא נשענת על תשתית מקצועית מינימלית"

חייל בחטיבת גבעתי, סמל ראשון ניסים כחלון, נהרג בקרב בחאן יונס; כחלון, תושב חדרה, היה בן 21 במותו ● חמאס פרסם הקלטה, שבה, לטענת הארגון, נשמע מוחמד דף, והוא קורא לעולם הערבי ולעולם המוסלמי "לצעוד לכיוון פלסטין למען שחרור מסגד אל־אקצא" ● עובדת נוספת בממשל ביידן, שלישית במספר, התפטרה מתפקידה במחאה על יחסה של ארצות הברית למלחמה בעזה

חרדים ליד לשכת הגיוס בירושלים, 4 במרץ 2024 (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
חיים גולדברג/פלאש90
חרדים ליד לשכת הגיוס בירושלים, 4 במרץ 2024

בערוץ אל-מנאר בלבנון דווח הלילה על שבעה הרוגים בתקיפת צה"ל בכפר אל-הבאריה. ברויטרס דיווחו כי מטרת התקיפה היתה מרכז חירום וסיוע של חזבאללה. ארגון הטרור איים: "התוקפנות הזאת לא תעבור ללא תגובה ועונש".

בגל"צ מדווחים כי כוחות צה"ל פועלים משעות הלילה במחנה הפליטים ג'נין. מחבל אחד חוסל, מספר מבוקשים נעצרו וחילופי אש ממשיכים להתנהל.

ערוץ אל-ערביה הקטרי דיווח שחיילי צה"ל עצרו חלק מצוותי הרפואה והעקורים במתחם הרפואי "נאסר" בחאן יונס.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אתמול עם נציגי החרדים שר המשפטים יריב לוין, אבל הצדדים לא הצליחו להגיע לנוסח מוסכם בנוגע לחוק הפטור מגיוס. העימות כרגע הוא בין החרדים ובין היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה שלא יכולה להסכים לחוק שהוא פיקציה, ולקצץ ממנו עוד סעיפים.

החרדים טוענים שהיועצת רוצה לגרור את החרדים מחוץ לממשלה, כדי שהמדינה תלך לבחירות. "אנחנו לא ניתן לה את התענוג הזה", אומר בכיר ביהדות התורה לזמן ישראל, "במקרה הכי גרוע השרים שלנו יתפטרו אבל יישארו בקואליציה".

שלושה גורמי ביטחון ישראלים שונים, שעוסקים במגעים לשחרור חטופים, אישרו לכאן כי תשובת חמאס הגיעה לישראל – לפני ההצבעה במועצת הביטחון של האו"ם בעניין הפסקת האש בעזה. בכך הם מאשרים את דברי דובר משרד החוץ האמריקאי מת'יו מילר ששלל את דברי נתניהו לפיהם יש קשר בין הדברים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו משוחח עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם הגעתו לנמל התעופה בן גוריון, 18 באוקטובר 2023 (צילום: Brendan Smialowski / AFP)
ראש הממשלה בנימין נתניהו משוחח עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם הגעתו לנמל התעופה בן גוריון, 18 באוקטובר 2023 (צילום: Brendan Smialowski / AFP)

 

סגירה