היום ה־175 ללחימה ● 134 חטופים עדיין בעזה

למרות הקרע: ארה"ב אישרה חבילת סיוע חדשה לישראל

דיווח: למרות המתיחות מול נתניהו - ממשל ביידן ממשיך להעביר משלוחי נשק לישראל בשווי מיליארדי דולרים ● לוחם אגוז רס״ל אלון קודריאשוב נפל בקרב בדרום עזה. 16 לוחמים נוספים נפצעו בתקרית, במהלכה שוגר טיל נ"ט לעבר מבנה בחאן יונס בו שהו לוחמי היחידה ● משלחות המוסד ושב"כ יצאו בימים הקרובים לקטאר ומצרים להמשך המו״מ לשחרור החטופים ● דיווח: התקדמות לקראת הכנסת כוח רב-לאומי חמוש לעזה

  • שר הביטחון יואב גלנט בפיקוד הצפון, 29 במרץ 2024 (צילום: שחר יורמן)
    שחר יורמן
  • סיוע הומניטרי מוצנח לרצועת עזה, 28 במרץ 2024 (צילום: JACK GUEZ / AFP)
    JACK GUEZ / AFP
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה, מרץ 2024 (צילום: דובר צה״ל )
    דובר צה״ל
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה, מרץ 2024 (צילום: דובר צה״ל )
    דובר צה״ל
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה, מרץ 2024 (צילום: דובר צה״ל )
    דובר צה״ל
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה, מרץ 2024 (צילום: דובר צה״ל )
    דובר צה״ל
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה, מרץ 2024 (צילום: דובר צה״ל )
    דובר צה״ל
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה, מרץ 2024 (צילום: דובר צה״ל )
    דובר צה״ל

ארגון האופוזיציה המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח שישנם לפחות 36 הרוגים ועשרות פצועים בתקיפות המיוחסות לישראל באזור נמל התעופה הבינלאומי של חלב, שבצפון-מזרח המדינה. התקיפות, כך נמסר, כוונו למחסן נשק של חזבאללה, שנמצא באזור. ברויטרס דווח שחמישה מההרוגים הם אנשי חזבאללה.

פיקוד המרכז של ארצות הברית הודיע שהוא יירט ארבעה כלי טיס לא מאוישים, שהמיליציה החות'ית שיגרה לעבר הים האדום.

לו הבחירות לכנסת היו נערכות כעת, רשימת המחנה הממלכתי הייתה נעשית לסיעה הגדולה במשכן, עם 33 מנדטים – כך נמצא בסקר שפורסם הבוקר (שישי) ב"מעריב".

הליכוד, ש"ס, יהדות התורה, הציונות הדתית ועוצמה יהודית, שהשיגו יחד במערכת הבחירות האחרונה 64 מנדטים – והקימו ממשלה – קיבלו בסקר זה 46 מנדטים.

מפלגת הציונות הדתית קיבלה בסקר 2.9% מקולות הבוחרים, העבודה – 2.4% ובל"ד – 2%. שלושתן לא עברו את אחוז החסימה.

בסקר, שנערך אתמול ושלשום, השתתפו 503 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה המרבית – 4.4%.

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, אמר שישנם "יותר מדי" קורבנות חפים מפשע, ישראלים ופלסטינים. בכינוס פוליטי בניו יורק אמר ביידן שישראלים נטבחו וניתן להבין את הזעם של ישראל, אך המלחמה מביאה למותם של חפים מפשע, רבים מהם ילדים. מחוץ לכינוס התקיימה הפגנה פרו-פלסטינית, שבה לקחו חלק מאות משתתפים.

יושב ראש הימין הממלכתי, גדעון סער, אמר: "אם הייתי מתחייב לתמוך בחוק הגיוס – אז היום הייתי חבר בקבינט המלחמה. כמובן, סירבתי. העקרונות והערכים שלנו אינם מטבע עובר לסוחר". בראיון ל"ישראל היום" סיפר סער ש"הוצעו הרבה הצעות, חלקן היו חלופות לא מספיק טובות לקבינט המלחמה, וחלקן היו קבינט המלחמה בהתניות שלא יכולתי לקבל".

גדעון סער מכריז במסיבת עיתונאים על פרישתו מהממשלה, 25 במרץ 2024 (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
סער מכריז על פרישתו מהממשלה, השבוע (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)

סער מתח ביקורת על יושב ראש המחנה הממלכתי בני גנץ: "גנץ אמר לי ביום השני של המלחמה, שהמחנה הממלכתי יתבע שלושה מקומות בקבינט. עזוב את זה, שלפי ההסכם איתו, הייתי צריך לקבל את המקום השני". עוד אמר: "זאת עובדה שגנץ הפר את ההסכם איתי, וגם את ההסכם המשולש עם איזנקוט לפריימריז. בסופו של דבר, תקופת השותפות שלו עם שותפיו הקודמים, בוגי יעלון ויאיר לפיד, לא הייתה ארוכה יותר מהשותפות איתי".

לדבריו, "הדבר הנכון יהיה להגיע להסכמה לאומית רחבה על בחירות בתחילת 2025. זה יאפשר למצות את המשך המערכה הצבאית, וללכת לעם מייד אחריה. ללכת לבחירות בזמן שאנחנו בתוך רפיח זה פחות שייך".

סגירה