היום ה־176 ללחימה ● 134 חטופים עדיין בעזה

הסלמה במחאה: חסימות, עימותים ועצורים בת״א, מפגינים פרצו מחסום בדרך לבית רה״מ

משפחות חטופים קראו להחרפת המאבק, הודיעו כי הם מעבירים אותו לירושלים וסימנו את נתניהו כמכשיל שחרורם. אלפים נענו לקריאתם ויצאו מכיכר החטופים להפגנה נגד הממשלה ● צה״ל: חיסלנו עוד שלושה בכירי חמאס בבית החולים שיפא; הרמטכ״ל בשיפא: מבצע מוצלח שטרם הסתיים ● דיווח: נער בן 13 נורה למוות מאש צה"ל בעיירה קבאטיה ● צה״ל תקף בשלושה מרחבים בלבנון

  • אביבה סגל נואמת בעצרת למען החטופים בת"א. 30 במרץ 2024 (צילום: אדר איל)
    אדר איל
  • מוחים למען החטופים שקשרו את ידיהם וחסמו את פיהם בהפגנה בת"א, לצד תמונתן של החטופות נעמה לוי וקארינה ארייב ב-30 במרץ 2024 (צילום: Photo by JACK GUEZ / AFP)
    Photo by JACK GUEZ / AFP
  • מוחים בכלובים בעצרת למען החטופים בת"א ב-30 במרץ 2024 (צילום: אדר איל)
    אדר איל
  • הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי בבית החולים שיפא בעזה. 29 במרץ 2024 (צילום: דובר צה״ל)
    דובר צה״ל
  • מוחים למען שחרור החטופים בהפגנה בת"א. 30 במרץ 2024 (צילום: JACK GUEZ / AFP)
    JACK GUEZ / AFP
  • מוחים נגד הממשלה הציתו מדורה מול הקריה. 30 במרץ 2024 (צילום: JACK GUEZ / AFP)
    JACK GUEZ / AFP
  • דגל ישראל עשן ולפידים בהפגנה נגד הממשלה בת"א. 30 במרץ 2024 (צילום: JACK GUEZ / AFP)
    JACK GUEZ / AFP
  • מפגינים חוסמים את נתיבי איילון בתל אביב במהלך מחאה נגד הממשלה ושחרור חטופים. 30 במרץ 2024 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
    מרים אלסטר/פלאש90

בהארץ מדווחים כי בישראל נערכים לאפשרות שארה"ב והמדינות המתווכות במשא ומתן עם חמאס יציגו כבר בימים הקרובים הצעת פשרה חדשה, שנועדה לחלץ את המגעים לשחרור החטופים מהמבוי הסתום אליו נקלעו.

על פי הדיווח, המתווכות מנסות להתמודד בהצעה החדשה עם שתי הסוגיות שבמוקד המחלוקת: דרישת חמאס להשבת כל תושבי צפון רצועת עזה לבתיהם; ותביעתו להכרזה ישראלית על הפסקה מוחלטת של הלחימה ברצועה. חמאס סירב לגלות גמישות כלשהי לגבי שתי הדרישות הללו, שאינן מקובלות על ישראל.

דובר צה"ל מסר היום כי בניגוד לפרסומים, צה"ל לא תקף הבוקר רכב יוניפי"ל במרחב רמיש.

על פי הודעת הארגון, הבוקר נפצעו שלושה משקיפים ומתרגם בסיור רגלי לאורך הקו הכחול מפיצוץ וכי מקור הפיצוץ נחקר. הארגון חוזר על קריאתו, כך נמסר, לכל הכוחות הפועלים באזור להפסיק את חילופי האש הכבדים הנוכחיים לפני שאנשים נוספים ייפגעו.

ברויטרס דיווחו כי ספינת סיוע עליה 400 טונות של מזון המיועד לעזה יצאה מנמל בקפריסין.

הדוברה ג'ניפר, חלק ממשט שלוש ספינות הנושא סיוע מזון לרצועת עזה, יוצאת מנמל לרנקה בקפריסין  ב-30 במרץ 2024 (צילום: Iakovos HATZISTAVROU / AFP)
הדוברה ג'ניפר, חלק ממשט שלוש ספינות הנושא סיוע מזון לרצועת עזה, יוצאת מנמל לרנקה בקפריסין ב-30 במרץ 2024 (צילום: Iakovos HATZISTAVROU / AFP)

מדובר צה"ל נמסר הבוקר כי כוחות צה"ל ושב"כ ממשיכים בלחימה במרחב בית החולים שיפא, וכי צוות הקרב של חטיבה 401, סיירת נח"ל וכוחות שייטת 13 בפיקוד אוגדה 162 נלחמים במרחב תוך הימנעות מפגיעה באזרחים, חולים וצוותים רפואיים. ביממה האחרונה הלוחמים המשיכו לחסל מחבלים, לאתר אמצעי לחימה ותשתיות טרור במרחב.

צוות הקרב של חטיבת גבעתי ממשיך לפעול במרחב אל-אמל. הלוחמים חיסלו ביממה האחרונה מספר מחבלים שניסו לפגוע בכוחות באמצעות מטען.

אתמול לאחר שיגור משטח רצועת עזה למרחב כיסופים שנפל בשטח פתוח, כלי טיס של חיל האוויר תקף את המרחב ממנו בוצע הירי והושמדו שלושה פירים מבצעיים.

צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ממשיך לפעול במרכז הרצועה וחיסל מספר מחבלים לאורך היממה האחרונה. באחת התקיפות, הכוחות זיהו חוליית מחבלים במבנה צבאי, אשר נראו מנסים לשנע אמל"ח, כלי טיס תקף וחיסל את המחבלים. לאחר התקיפה נראו פיצוצי משנה המעידים על הימצאות אמל"ח רב במקום. דקות ספורות לאחר מכן, מסוק קרב תקף והשמיד את המבנה הצבאי ממנו יצאה החולייה.

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה, מרץ 2024 (צילום: דובר צה
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה, מרץ 2024 (צילום: דובר צה"ל)

חטיבת האש 215 זיהתה מספר מחבלי חמאס שיצאו ממבנה צבאי של הארגון בצפון הרצועה, כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל אותם. בנוסף, החטיבה זיהתה רכב ובו שני מחבלים נוספים שהגיעו למבנה במטרה להעביר ציוד צבאי, כלי טיס תקף וחיסל את הפעילים. לאחר שתי התקיפות, מטוס קרב תקף את המבנה.

חיל האוויר ביצע במהלך היממה האחרונה עשרות תקיפות ברצועת עזה, בין היתר בשיתוף פעולה עם כוחות אוגדה 98, שממשיכים לפעול בחאן יונס במרחב השכונות אל-אמל ואל-קרארה. הלוחמים חיסלו מחבלים ופשטו על תשתיות טרור.

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה, מרץ 2024 (צילום: דובר צה
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה, מרץ 2024 (צילום: דובר צה"ל)

לפי המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה למשטר אסד שמושבו בלונדון, מספר ההרוגים בתקיפה שיוחסה לישראל אתמול בלילה באזור חאלב בסוריה עלה ל-52. על פי הדיווח, בין ההרוגים 38 אנשי משטר סורים, שבעה פעילי חיזבאללה ושבעה סורים החברים בקבוצות פרו-איראניות.

סגירה