למרות מעצרי השווא ובגלל המתחולל פה - צאו להפגין

הפגנה נגד הממשלה בירושלים, 31 במרץ 2024 (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
Chaim Goldberg/Flash90
הפגנה נגד הממשלה בירושלים, 31 במרץ 2024

לאחר שיחות עם 16 עצורי השווא מההפגנה למען שחרור החטופים בת"א במוצאי השבת – להם יעצתי במוצאי השבת בתחנת משטרת מסובים, אני מדגיש: מדובר במעצרי שווא חמורים מאוד (שהפכו גם לשגרתיים מאוד).

בבקשה תשקיעו חצי דקה כדי לקרוא. כי זו שגרה שמאפיינת דיקטטורות, מסוכנת ומבישה ובעיקר: יכולה לקרות לכל אחד ואחת. הדברים מתועדים בסרטונים ובעדויות.

בבקשה תשקיעו חצי דקה לקרוא את הדברים, שנכתבו לאחר שיחותיי עם עצורי השווא. כי זו שגרה שמאפיינת דיקטטורות, מסוכנת ומבישה, ובעיקר: יכולה לקרות לכל אחד ואחת. הדברים מתועדים בסרטונים ובעדויות

מפגין עומד בשוליים ומצלם מעצר אלים ומיד מתנפלת עליו שוטרת, חוסמת בידה את עדשת המצלמה וקוטפת אותו לאוטובוס העצורים (במקרה הוא גם חבר מהילדות שלא ראיתי שנים, מגה חנון יפה תואר, מסתובב עם חולצת בוגרי 669 למען הדמוקרטיה ורגיש ושברירי כמו גבעול חינני). אשתו שואלת בנימוס מדוע נעצר ו…הופ! מועלה גם היא לאוטובוס העצורים.

מפגין אחר יושב על גבעה שמשקיפה לנתיבי איילון ולפתע משתלטים עליו מספר שוטרים באלימות. מפגינה אחרת, בן זוגה ואחיו נעצרים מפני שלא עשו כלום (בחיי) ועוד מפגין עדין נפש נעצר כי רץ לעזור בעדינות כדי להרגיע מפגין בעל אוטיזם שנעצר באלימות והשתין על עצמו. הכל מתועד.

שנמשיך? כי אלו רק חלק מהמקרים. 16 מעצרים. כולם אזרחים שומרי חוק. כולם לא היו צריכים להיעצר. אף אחד מהם לא חסם כביש למעט מגה-חנון אחד ויחיד שאמנם סירב להתפנות אך ניתן היה לפנותו מהכביש ולעכבו בלא לעצור אותו עד הבוקר.

תביעות פיצויים? יוגשו. הסכום שייפסק? נמוך. תלונות במח"ש? יוגשו. אפקט הרתעה מטעם מח"ש? אל תצחיקו. ולכן – גם לכן – צאו להפגין.

תוך כדי כתיבה, אשתי מעבירה לכאן 11. נאום בהול של בנימין נתניהו המבועת מאומץ ליבן של הנשים שמובילות את דרישת משפחות החטופים והחטופות להחליף אותו. אני מבקש מאשתי להעביר תחנה. היא בכל זאת נשארת איתו. אני נאלץ לשמוע תוך כדי כתיבה. מופרע וחלול שמצבו רק מחמיר. ולכן מצבנו רק מחמיר. צאו להפגין.

מפגין עומד בשוליים ומצלם מעצר אלים ומיד מתנפלת עליו שוטרת, חוסמת בידה את עדשת המצלמה וקוטפת אותו לאוטובוס העצורים.  אשתו שואלת בנימוס מדוע נעצר ו…הופ! מועלה גם היא לאוטובוס העצורים

ברור שהדלק התייקר. הרי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מבין משהו באגירת דלק. צאו להפגין.

מדוע המשטרה מידרדרת? מגוון סיבות. ובראשן נאשם משסה שמינה עבריין שמעריץ רוצח המונים לתפקיד שר המשטרה והשב"ס. צאו להפגין.

מכלול היבטים של חינוך לבורות, בערות, גזענות, בעתה מנשים וגם (פרדוקסלית) לאומנות חמורה – כל אלו הוטמעו בנפשות צעירים חרדים רבים. מכאן הקושי העצום שטמון בגיוסם הכולל. לטעמי החובה היא בעיקר להתנות תקצוב למערכות הללו בלימודי דמוקרטיה והשכלה.

בכל מקרה, רוב העסקנים החרדים שהובילו את ציבור בוחריהם ואת כולנו לקטסטרופה רב-תחומית לצד התנועה הביביסטית-כהניסטית הבזויה, לומדים כעת בדרך הקשה הן את גבולות הכוח, הן את גבולות הטרלול והן את מחיר התמיכה המוחלטת ברב הנוכלים, הנאשם חסר היכולת – ורעייתו.

השבוע נפל דבר: בזכות עמית סוסנה המפעימה ובזכות שורת נשים מפעימות נוספות שמובילות את מחאת משפחות החטופים – הופסקו העצרות הממלכתיות שנוחות כל כך לנתניהו.

גם אדישות חלק מהציבור נגמרה. האנרגיה השבוע הייתה שונה לחלוטין. זהו מאבק מפרך בממשלה שחותרת לכונן דיקטטורה ובראש הממשלה הגרוע והבזוי מאז ומעולם. אבל המאבק יצליח. כדי שזה יקרה, צאו להפגין.

אדישות חלק מהציבור נגמרה. האנרגיה השבוע הייתה שונה לחלוטין. זהו מאבק מפרך בממשלה שחותרת לכונן דיקטטורה ובראש הממשלה הגרוע מאז ומעולם. אבל המאבק יצליח. כדי שזה יקרה, צאו להפגין

הזוועה האנושית ברצועה, הרעב העצום, חורבן התשתיות המוחלט, המגפות הצפויות בהיעדר מערכת רפואה הולמת, המוני הילדים והפעוטות המורעבים, הסומליזציה של עזה – כולם כמובן ללא שום תכנון מדיני ואסטרטגי – ירדפו אותנו עוד זמן רב. ומדובר בהעצמת הסבל הבלתי אפשרי של עשרות החטופים והחטופות שלנו. גם בגלל זה – צאו להפגין.

עו"ד דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. יליד שנת 73', נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 562 מילים ו-1 תגובות
סגירה