היום ה־182 ללחימה ● 134 חטופים עדיין בעזה

מודיעין אמריקאי: איראן תגיב בשיגור עשרות כטב"מים וטילים

דיווח: חמאס דחה את ההצעה החדשה לעסקת חטופים: "ההצעה אינה כוללת שום דבר חדש" ● ביידן כתב למנהיגי מצרים וקטאר והפציר בהם ללחוץ על חמאס להסכים לעסקת חטופים ● צה"ל תקף מבנה צבאי של תנועת אמ"ל בדרום לבנון: "תכננה תקיפה נוספת נגד ישראל" ● מתקפת סייבר נרחבת פגעה במשרד המשפטים‎: "היקף החומרים שדלפו עדיין בבחינה" ● דיווח: מפקד יחידה 8200 חשף בטעות את זהותו

  • זירת החיסול המיוחס לישראל בדמשק, סמוך לשגרירות האיראנית, 1 באפריל 2024 (צילום: LOUAI BESHARA / AFP)
    LOUAI BESHARA / AFP
  • זירת החיסול המיוחס לישראל בדמשק, סמוך לשגרירות האיראנית, 1 באפריל 2024 (צילום: Maher AL MOUNES / AFP)
    Maher AL MOUNES / AFP
  • רכב של ארגון המטבח העולמי המרכזי לאחר שהותקף ברצועת עזה, 2 באפריל 2024 (צילום: AFP)
    AFP
  • הרכב של ארגון המטבח העולמי המרכזי לאחר שהותקף בעזה, 2 באפריל 2024 (צילום: AFP)
    AFP
  • הרכב של ארגון World Central Kitchen שהותקף ברצועת עזה, 2 באפריל 2024 (צילום: AFP)
    AFP
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה, אפריל 2024 (צילום: דובר צה״ל )
    דובר צה״ל
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה, אפריל 2024 (צילום: דובר צה״ל )
    דובר צה״ל
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה, אפריל 2024 (צילום: דובר צה״ל )
    דובר צה״ל

הקבינט המדיני-ביטחוני החליט לפתוח בצפון רצועת עזה את מעבר ארז שהותקף ב-7 באוקטובר והיה סגור מאז. דרך המעבר תוכנס אספקה שתועבר דרך נמל אשדוד. ועדת השרים גם קבעה שתוגבר כמות האספקה המוכנסת לרצועה מירדן דרך מעבר כרם שלום.

ההחלטה להגדיל את כמות האספקה המוכנסת לרצועה התקבלה אחרי שאמש התקיימה שיחת טלפון בין נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לראש הממשלה בנימין נתניהו, שבה הראשון תבע מישראל להעביר יותר סיוע הומניטרי לאוכלוסייה הפלסטינית.

פיקוד המרכז של ארצות הברית הודיע שכוחותיו השמידו טיל נגד ספינות באזור הנשלט על ידי המיליציה החות'ית בתימן.

השר איתמר בן גביר מסר: "הדרך הנכונה להחזיר את החטופים שלנו היא להפסיק את הכנסת הסיוע לעזה, ולהתנות תנאי – הומניטרי רק תמורת הומניטרי. חבל שבמקום להיכנס לרפיח, יש מי שמעדיף לעסוק בהכנסת ציוד לעזה שמגיע היישר לידי חמאס. חייבים להיכנס לרפיח עכשיו!".

ראש המוסד דוד (דדי) ברנע ייפגש בסוף השבוע במצרים עם ראש ה-CIA ויליאם (ביל) ברנס – כך דיווח היום (שישי) ברק רביד ב"אקסיוס" וב"וואלה". אל ברנע יצטרפו גם ראש שירות הביטחון הכללי רונן בר וניצן אלון, הממונה מטעם צה"ל על סוגיית החטופים. בשיחות צפויים להשתתף גם ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד א-רחמן אאל ת'אני וראש המודיעין הכללי של מצרים עבאס כאמל.

ראש ה-CIA ויליאם ברנס בבניין הקפיטול בוושינגטון, 20 בספטמבר 2023 (צילום: KEVIN DIETSCHGETTY IMAGES NORTH AMERICAGetty Images via AFP)
ראש ה-CIA ברנס בבניין הקפיטול בוושינגטון בחודש ספטמבר האחרון (צילום: KEVIN DIETSCHGETTY IMAGES NORTH AMERICAGetty Images via AFP)

הנשיא לשעבר של ארצות הברית והמועמד הרפובליקאי לנשיאות, דונלד טראמפ, אמר שישראל מפסידה בקרב על יחסי הציבור. בראיון ליו יואיט אמר טראמפ שאינו מבין למה ישראל מפרסמת את הסרטונים שבהם בניינים שהיא מפציצה קורסים והסביר שאנשים שצופים בזה מדמיינים שבבניינים יש אנשים. עוד אמר על המלחמה ש"חייבים לגמור עם זה".

סגירה