היום ה־190 ללחימה ● 133 חטופים עדיין בעזה

איראן שיגרה מאות טילים וכטב"מים לעבר ישראל

המרחב האווירי של ישראל נסגר ב-00:30 ● דיווח: יעדי מתקפת הכטב"מים - רמת הגולן ומטרה צבאית בדרום ● נתניהו: ישראל חזקה, צה"ל חזק, הציבור חזק ● מחר לא יהיו לימודים, אירועים המוניים בוטלו, הנשיא ביידן קטע את חופשת סוף השבוע שלו ● קבינט המלחמה התכנס אחרי חצות, כנף ציון המריא מנבטים כדי למנוע פגיעה בו ● צה"ל תקף עשרות מטרות בשלושה אזורים בלבנון - באמצעות מטוסי קרב וארטילריה

כלי טיס בלתי מאויישים שהוצגו בטקס באיראן. 19 באפריל 2024 (צילום: Iranian Army office / AFP)
Iranian Army office / AFP
כלי טיס בלתי מאויישים שהוצגו בטקס באיראן. 19 באפריל 2024

דובר צה"ל אישר את הדיווחים לפיהם איראן השתלטה על ספינה בבעלות חלקית ישראלית באזור מצר הורמוז וגררה אותה לשטחה.

לפי הדיווחים, הספינה היא MSC Aries, שנמצאת בבעלות חלקית של המיליארדר הישראלי אייל עופר. בהודעה רשמית שהוציאה איראן נמסר כי "כוחות מיוחדים השתלטו על הספינה באמצעות מסוק, והיא מועברת לשטח איראן".

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, מסר בתגובה לחטיפת הספינה כי "איראן היא נותנת החסות הגדולה ביותר בעולם לטרור. צה"ל ערוך לכל התרחישים וינקוט את הצעדים הנדרשים – יחד עם בעלי בריתנו – כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל".

דברי דו"צ:

"איראן מממנת, מכשירה ומחמשת שלוחות טרור ברחבי המזרח התיכון ומעבר לו.

"איראן תומכת בארגון הטרור חמאס שפתח במלחמה הזאת ב-7 באוקטובר. איראן תומכת בחיזבאללה שהרחיב את המלחמה ב-8 באוקטובר, ומאז איראן — שתומכת במיליציות בעיראק וסוריה ובחותים בתימן — הרחיבו את המלחמה לסכסוך עולמי.

"איראן המממנת הגדולה ביותר של טרור בעולם. רשת הטרור של איראן לא רק מאיימת על אזרחי ישראל, עזה, לבנון וסוריה; המשטר באיראן מתדלק את המלחמה באוקראינה ומחוצה לה.

"איראן תישא בהשלכות אם תבחר להסלים את המצב עוד יותר. מדינת ישראל נמצאת בכוננות גבוהה. הגברנו את המוכנות להגן על מדינת ישראל מפני תוקפנות איראנית נוספת. אנחנו גם מוכנים להגיב.

"צבא ההגנה לישראל ערוך לכל התרחישים וינקוט את הצעדים הנדרשים – יחד עם בעלי בריתנו – כדי להגן על עמנו".

לאחר חיפושים נרחבים שנערכו ביממה האחרונה אותרה גופתו של הנער בנימין בן ה-14 שהוכרז אתמול בבוקר כנעדר לאחר שיצא לרעות צאן ולא חזר.

על פי ההערכות, אחימאיר נרצח על רקע לאומני, אך כלל כיווני החקירה נבדקים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר:

"הרצח המתועב של הנער בנימין אחימאיר הי"ד הוא פשע חמור. אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו. כוחות צה"ל ושב"כ נמצאים במרדף נרחב אחר הרוצחים הבזויים וכל מי ששיתף עמם פעולה. אנחנו נגיע אל הרוצחים וסייעניהם כפי שאנחנו עושים עם כל מי שפוגע באזרחי מדינת ישראל.

"צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל מחוז ש"י מבצעים פעילות מבצעית ומודיעינית עצימה בכל המרחב ובכפרים הפלסטינים. אני קורא לכל אזרחי ישראל לאפשר לכוחות הביטחון לעשות את עבודתם באין מפריע, כדי שנוכל לבוא חשבון עם הרוצחים המתועבים וסייעניהם במהרה".

לאחר שנמצאה גופתו של הנער שנעדר בשומרון, עימותים פרצו בין מתנחלים לפלסטינים בדומא, כאשר לפי הדיווחים המתנחלים פועלים באלימות ומציתים בתים ורכוש במקום.

דובר צה"ל הודיע רשמית כי לפני זמן קצר, אותרה על ידי כוחות צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל, במרחב מלאכי השלום, גופתו של בנימין אחימאיר, הנער בן ה-14 שנעדר החל מאתמול בשעות הבוקר, ונרצח בפיגוע טרור. חקירת האירוע נמשכת.

כוחות הביטחון ממשיכים במרדף אחר החשודים בביצוע הפיגוע. גופי הביטחון משתתפים בצער המשפחה.

בגל"צ פורסמו פרטים נוספים על רצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל ומציאת גופתו.

לפי הדיווח, גופתו של הנער אותרה באמצעות רחפן של יחידת האיסוף 636 באזור החווה שממנה יצא לרעות את הצאן. מתחקור ראשוני – נראה שהנער נרצח כבר אתמול בשעות הבוקר-צהריים, לא בירי אלא באמצעים אחרים. באותו אזור שבו אותרה הגופה נמצאו גם חפצים אישיים של הנער. כוחות הביטחון פתחו במהלך חקירתי נרחב כדי לשים את היד על המחבלים.

במקביל, בצה"ל נערכים להתפרעויות והפרות סדר נרחבות של פלסטינים ושל יהודים בכל רחבי הגדה המערבית בעקבות רצח הנער.

מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל יקי דולף, קיים הערכת מצב עם מפקדי החטיבות, פורסים כוחות ביישובים ובצמתים המרכזיים כדי להימנע מאירועי הסלמה בשטח.

במקביל, מפקד האוגדה שוחח עם ראשי מועצות וגורמי הנהגה באזור, במטרה לרסן כוונות לפעולות נקם על רצח הנער. במערכת הביטחון פועלים להרגיע את השטח ואומרים: "כל פעולה של יהודים בשטח ובצירים מסיטה כוחות וקשב מהמצוד אחר המחבלים".

סגירה