היום ה־192 ללחימה ● 133 חטופים עדיין בעזה

הרמטכ"ל: "שיגור של כל כך הרבה טילים וכטב"מים לשטח ישראל ייענה בתגובה"

מיקי זוהר: התקיפה הישראלית ברפיח התעכבה בשל הרצון להגיע להסכם עם חמאס ● דובר המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית: כמות האספקה המועברת לרצועה גדלה משמעותית בימים האחרונים ● "וול סטריט ג'ורנל": גורמים בארצות הברית ובמערב מעריכים שישראל תגיב במהירות למתקפה האיראנית ● צה"ל: שם המבצע לסיכול המתקפה האיראנית – מגן ברזל

הרמטכ"ל הרצי הלוי בבסיס נבטים, 15 באפריל 2024 (צילום: דובר צה"ל)
דובר צה"ל
הרמטכ"ל הרצי הלוי בבסיס נבטים, 15 באפריל 2024

דובר צה"ל עדכן אמש כי בתום הערכת מצב הוחלט לשנות את מדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף החל מחצות. במסגרת השינויים הוחלט על חזרת הפעילויות החינוכיות בכל רחבי הארץ.

משרד החינוך הודיע בשש בבוקר לרשויות כי ניתן לפתוח את המסגרות משעה 10:00 בבוקר, מלבד בית הספר של החגים שייפתח מהשעה 9:00 בבוקר.

לשון ההודעה: "לאור השינויים במדיניות פקע"ר(אמש בחצות)
משרד החינוך מודיע כי הפעילויות החינוכיות בחופשת הפסח יוחזרו בכל רחבי הארץ. באזורי קו עימות ועוטף עזה יתאפשרו פעילויות חינוכיות בכפוף להגבלות. החזרה לפעילות תהיה הדרגתית בהתאם לזמן ההתארגנות הנדרש , הנחיות הרשויות המקומיות ומפעילי התוכניות ובכלל זה מסגרות החינוך המיוחד".

כמה רשויות קבלו ההודעה המאוחרת על זמן ההתארגנות הקצר שניתן להן. "לא יכול להיות שיושב גבר, מפקד פיקוד העורף, ומקבל את ההחלטות האלה לבד. פיקוד העורף אמור לדאוג להצלחת החינוך ברשויות. הוא פוגע ביכולת שלנו לתת חינוך בעורף – ולמעשה פוגע בחוסן של המדינה", אמר אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון בריאיון ברשת ב'.

בעיריית חיפה הודיעו כי הקייטנות והמסגרות החינוכיות בעיר יתחדשו רק מחר. "לצערנו לא ניתן לגייס את הצוותים, הרכזים, השומרים וההסעים (במקומות שנדרשים היסעים) בשעה זו שבה התקבלה ההודעה", נמסר.

בערים חולון ובת-ים הודיעו כי לא ניתן לגייס את הצוותים במהלך הלילה, ולא ניתן להזמין ארוחות לילדים בצהרונים, והלימודים יחזרו רק בשלישי בבוקר.

עיריית נתניה הודיעה כי פעילות הקייטנות תחזור לסדרה מחר, והיום יפעלו רק צהרונים החל מהשעה 13:00, ללא הזנה וללא הסעות.

ברשת ABC דווח הלילה כי במתקפה של איראן נגד ישראל, חמישה טילים בליסטיים פגעו בבסיס נבטים, וגרמו נזק למטוס תובלה מסוג הרקולס, מסלול לא בשימוש ומתקני אחסון ריקים. ארבעה טילים פגעו בבסיס אחר ולא גרמו נזק.

בוול סטריט ג'ורנל דיווחו כי לפחות מחצית מהטילים הבליסטיים ששיגרה איראן לעבר ישראל כשלו בשיגור, בטיסה או התרסקו לפני שהגיעו ליעד בישראל.

הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן הודה הלילה לטייסי הקרב האמריקאים שיירטו את הכלים האיראנים והחמיא להם על הביצועים.

במהלך הלילה, מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו לשטח ישראל מכיוון מזרח. מדובר צה"ל נמסר כי הכלי היה במעקב על ידי כוחות צה"ל, לא היווה איום ולא הופעלו התרעות בהתאם למדיניות. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

ממרכז השלטון המקומי נמסר על רקע ההודעה המאוחרת של פיקוד העורף על החזרת הלימודים כי "פתיחת מסגרות חינוך דורשת התארגנות והערכות מסודרת. הנחתת הודעות באמצע הלילה, מבלי לתאם עם השלטון המקומי, חסרת אחריות ומשקפת את הניתוק מהציבור".

כלת פרס ישראל, הזמרת, השחקנית והבמאית נעמי פולני, הלכה לעולמה בגיל 96. מועד הלווייתה טרם נמסר.

פולני נולדה בתל אביב ב-1927. היא הצטרפה בסוף שנת 1945 לפלמ"ח, ועם פרוץ מלחמת העצמאות התנדבה לליווי השיירות. עד סוף המלחמה, שירתה כזמרת ושחקנית בלהקת "הצ'יזבטרון". פולני מזוהה בעיקר כבמאית הלהקות הצבאיות בראשית דרכן, וכמייסדת ובמאית להקות "התרנגולים" ו"החמציצים".

ב-2007 קיבלה פולני את פרס אקו"ם על מפעל חיים, ואות הוקרה מאוניברסיטת בר-אילן על תרומתה לזמר העברי.

בשנת 2017 נערך ערב הוקרה לכבודה לרגל יום הולדתה ה-90 בפסטיבל עין גב. באפריל 2018 קיבלה אות הוקרה מיוחד מנשיא המדינה ראובן ריבלין, בטקס יום העצמאות ה-70 בבית הנשיא.

שר החינוך נפתלי בנט מעניק את פרס ישראל לנעמי פולני בטקס ביום העצמאות ה-71. 9 במאי 2019 (צילום: יהונתן זינדל/פלאש90)
שר החינוך נפתלי בנט מעניק את פרס ישראל לנעמי פולני בטקס ביום העצמאות ה-71. 9 במאי 2019 (צילום: יהונתן זינדל/פלאש90)

בשנת 2019 בישר שר החינוך נפתלי בנט לנעמי פולני על זכייתה בפרס ישראל לשנת ה'תשע"ט בתחום התיאטרון והמחול ואמר: "פועלה התרבותי העשיר העניק לנו עשרות יצירות מחול, תיאטרון ומוזיקה. נעמי, שבמלחמת העצמאות הייתה מכוכבות להקת הפלמ"ח, היא לוחמת תרבות אמיתית".

סגירה