היום ה־193 ללחימה ● 133 חטופים עדיין בעזה

דיווח: התקבלה החלטה על תגובה למתקפה האיראנית, נמשכים הדיונים על העיתוי

גורם ישראלי: הקבינט המצומצם דן בתגובה אפשרית, מאמינים ש"לא יזיק לחכות" ● צה"ל חיסל את מפקד יחידת הרקטות והטילים בכוח רדואן ● ראש ממשלת בריטניה לנתניהו: "הסלמה במזרח התיכון אינה באינטרס של אף אחד" ● פרקליט המדינה: "רואה בחומרה רבה את תקיפתה המילולית של ליאת בן ארי" ● דיווח: ארה"ב תגביל את תנועותיו של שר החוץ האיראני בזמן שהותו בניו יורק

  • טיל בליסטי איראני שנפל בישראל, 16 באפריל 2024 (צילום: GIL COHEN-MAGEN / AFP)
    GIL COHEN-MAGEN / AFP
  • טיל בליסטי איראני שנפל בישראל, 16 באפריל 2024 (צילום: GIL COHEN-MAGEN / AFP)
    GIL COHEN-MAGEN / AFP
  • מזל"ט ששוגר מלבנון פגע באזור סמוך למושב בית הלל, צפון ישראל, 16 באפריל 2024 (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
    Ayal Margolin/Flash90
  • אנשים הולכים בין הריסות הבניינים שנהרסו במהלך ההפצצה הישראלית בחאן יונס, בדרום רצועת עזה ב-16 באפריל 2024 (צילום: AFP)
    AFP
  • טנק צה"ל סמוך לרצועת עזה, 16 באפריל 2024 (צילום: Menahem KAHANA / AFP)
    Menahem KAHANA / AFP
  • ילדים נושאים מים בחאן יונס, דרום רצועת עזה, 16 באפריל 2024 (צילום: AFP)
    AFP
  • משפחות החטופים מפגינות מול הקריה בתל אביב (צילום: קרן כהן)
    קרן כהן
  • הרמטכ"ל הרצי הלוי ולוחמי הגנה אווירית, 16 באפריל 2024 (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • שר הביטחון יואב גלנט בגבול הצפון, 16 באפריל 2024 (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
    אריאל חרמוני, משרד הביטחון

דובר צה"ל הודיע אמש (שני) שאתמול התקבל דיווח על חשוד פלסטיני שתקף רועה צאן יהודי במרחב גיתית. עוד נמסר שבמקום התפתח עימות אלים בין פלסטינים לאזרחים ישראלים. כוחות צה"ל קפצו לנקודה ופעלו על מנת לפזר את העימות. שני פלסטינים נהרגו במקום. מתחקיר ראשוני עולה שהשניים לא נהרגו על ידי כוח צה"ל. הצבא והמשטרה חוקרים את שהתרחש.

התגובה הישראלית למתקפה האיראנית תהיה מוגבלת בהיקפה ותכלול תקיפה של כוחות צבאיים של איראן ושל שלוחות של טהראן מחוץ לאיראן – כך דווח ב-NBC News על סמך דבריהם של ארבעה גורמים אמריקאיים. אותם גורמים הדגישו שלא עודכנו לגבי ההחלטה הסופית של ישראל כיצד להגיב.

ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), רפאל גרוסי, הביע חשש מפני האפשרות שישראל תתקוף מתקני גרעין איראניים.

ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) רפאל גרוסי, נואם במהלך ישיבת מועצת הנגידים של סבא"א בווינה, אוסטריה, 6 בפברואר 2023. (צילום: AP Photo/Heinz-Peter Bader)
גרוסי נואם בישיבה של מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בווינה, אשתקד (צילום: AP Photo/Heinz-Peter Bader)

שר ההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין שוחח עם שר הביטחון יואב גלנט בהשלכות של "ההתקפות חסרות התקדים" של איראן על ישראל. אוסטין שב והביע את תמיכתה האיתנה של ארצות הברית בהגנת ישראל ואמר שהיעד האסטרטגי של ארצו הוא יציבות אזורית.

ישראל העבירה מסר למדינות ערביות באזור שתגובתה למתקפה האיראנית לא תסכן אותן או את המשטרים שלהן – כך דווח הבוקר (שלישי) בתאגיד השידור כאן.

סגירה