היום ה־194 ללחימה ● 133 חטופים עדיין בעזה

ראש ממשלת קטאר: דוחה שוקלת מחדש את תפקידה כמתווכת בין ישראל וחמאס

לוחם נפצע באורח אנוש וארבעה נפגעו באורח קשה בתקיפה של חזבאללה, שבוצעה באמצעות כלי טיס לא מאויש, בערב אל־עראמשה שבגליל; צה"ל בתגובה הפציץ בעומק לבנון ● דיווח: בצבא מעריכים שהפיצוץ שבו נפצעו בתחילת השבוע ארבעה חיילים בשטח לבנון נגרם מנפל ולא ממטען, כפי שטענו בחזבאללה ● פורסם תיעוד חדש מחטיפתו של ירדן ביבס לרצועה ב־7 באוקטובר

  • ענן עשן במחנה נוסייראת שבמרכז רצועת עזה, 17 באפריל 2024 (צילום: AFP)
    AFP
  • תמונותיהם של ישראלים שנחטפו לרצועת עזה מוצגות בירושלים, 17 באפריל 2024 (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
    חיים גולדברג/פלאש90
  • בית ביישוב הפלסטיני בני נעים, שכוחות הביטחון הרסו, כי בעליו ביצעו את הפיגוע ברעננה שבו נרצחה אזרחית ונפצעו למעלה מעשרה, 17 באפריל 2024 (צילום: HAZEM BADER / AFP)
    HAZEM BADER / AFP
  • פעיל חזבאללה אסמאעיל באז, שנהרג בתקיפה ישראלית, מובא לקבורה בדרום לבנון, 17 באפריל 2024 (צילום: AP Photo/Mohammed Zaatari)
    AP Photo/Mohammed Zaatari
  • מיצב המוצב בירושלים ונועד להעלאת המודעות לחטופים המוחזקים ברצועת עזה, 17 באפריל 2024 (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
    חיים גולדברג/פלאש90
  • טנק של צה"ל בקרבת הגבול עם רצועת עזה, 17 באפריל 2024 (צילום: JACK GUEZ / AFP)
    JACK GUEZ / AFP
  • רקטה, ששוגרה מישראל לעבר דרום לבנון (כפי שתועדה באמצעות שימוש בטכניקה של חשיפה ממושכת), 17 באפריל 2024 (צילום: Jalaa MAREY / AFP)
    Jalaa MAREY / AFP

מדובר צה"ל נמסר הבוקר כי לוחם מיחידת שלדג, נפצע אתמול באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.

בגל"צ מספרים כי מדובר בפעולה שבוצעה בימים האחרונים בבית ספר בבית חאנון בו חסו בו אלפי עקורים. הכוחות נכנסו כדי לתחקר שם חשודים, ועצרו מספר פעילי טרור.

היועץ האמריקאי לביטחון לאומי ג'ק סאליבן אמר הלילה כי ארצו תטיל עיצומים חדשים על איראן, כולל על תוכנית הטילים והמל"טים שלהם, בתגובה לתקיפתה על ישראל בתחילת השבוע, וכי ארה"ב צופה שבעלות הברית שלה ינקטו בצעדים דומים.

ראש הממשלה נתניהו בפגישה עם היועץ לביטחון לאומי האמריקאי ג'ק סאליבן, 19 בינואר 2023 (צילום: קובי גדעון /לע"מ)
ראש הממשלה נתניהו בפגישה עם היועץ לביטחון לאומי האמריקאי ג'ק סאליבן, 19 בינואר 2023 (צילום: קובי גדעון /לע"מ)

הודעתו של היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, מגיעה לאחר ששרת, האוצר ג'נט ילן ציינה שצעדי ענישה נמצאים בעבודות, וראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, אמר כי משרדו עובד על כך.

בורל אמר: "היום אנו עומדים לצד ישראל בהתקפה של איראן נגדה – אך אסור לשכוח את עזה. נמשיך לפעול להשגת הפסקת אש ולשחרור החטופים".

בשב"כ ביקשו מרשות התאגידים לעכב את ההודעה על ההחלטה לנקוט הליכים לפירוק העמותה המקושרת לרע"ם עד לאחר רמדאן, מחשש שהמהלך יתסיס את השטח – כך מדווחים בישראל היום.

ברשות התאגידים הודיעו אתמול כי הם פותחים בהליכי פירוק נגד עמותת "סיוע 48", על רקע "חשש שהעמותה העבירה כספים או שיתפה פעולה עם ארגונים מחוץ לישראל שהוכרזו כארגוני טרור, חשש לשימוש בנכסים שלא לקידום מטרות העמותה, ועוד".

בכיר בקרמלין התייחס לשאלת זכותה של ישראל להגיב בשטח איראן אחרי המתקפה במוצאי השבת, ואמר לחדשות כאן כי "רוסיה קוראת לכל מדינות האזור לנהוג באיפוק סביר במצב קשה זה".

הלחימה בעזה: הבוקר נמסר מדובר צה"ל כי לאורך היממה האחרונה מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו יותר מ-40 מטרות טרור ברחבי הרצועה, בהן עמדות שיגור תת קרקעיות, מבנים ממולכדים, מבנים צבאיים ובהם מחבלים חמושים, עמדות תצפית, תשתיות טרור תת-קרקעיות ותשתיות צבאיות נוספות.

פעילות חיילי צה"ל ברצועת עזה. אפריל 2024 (צילום: דובר צה
פעילות חיילי צה"ל ברצועת עזה. אפריל 2024 (צילום: דובר צה"ל )

כחלק מהפעילות במרכז הרצועה, כלי טיס של חיל האוויר חיסלו ביממה האחרונה מספר מחבלים והשמידו תשתיות טרור. באחת התקיפות, כלי טיס תקף חוליית מחבלים שהפעילה רחפן חמוש לעבר הכוחות שפעלו במרחב. בתקיפות נוספות, כלי טיס של חיל האוויר בשיתוף חטיבת האש 215 תקפו מספר משגרי רקטות מוכנים לשיגור לשטח הארץ.

סגירה