היום ה־196 ללחימה ● 133 חטופים עדיין בעזה

דיווח: בתקיפה באיראן, F-35 ישראליים ירו טילים על מכ״ם שמגן על המתקן הגרעיני בנתנז

שר החוץ האיראני: הכטב"מים הקטנים לא גרמו לנזק באספהאן - זו תבוסה ● בלינקן בהתייחסות ראשונה לתקיפה באיראן: "ארה"ב לא הייתה מעורבת בשום מבצע התקפי" ● משפחות חטופים ותומכיהם חסמו את כביש מספר 1 ● ארה״ב הטילה סנקציות על מייסד להב״ה בנצי גופשטיין, האיחוד האירופי הטיל סנקציות על ארגון להב"ה ועל 4 מתנחלים; בן גביר: תוצאה של אנטישמיות ועלילות דם

מטוס F-35 של חיל האויר מעל שמי ביירות (צילום: צילום מסך)
צילום מסך
מטוס F-35 של חיל האויר מעל שמי ביירות

לפי הדיווחים באיראן ובתקשורת העולמית, ישראל תקפה הלילה באמצעות כטב"מים בסיס אווירי באיראן. שלושה גורמים איראנים אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי התקיפה פגעה בבסיס אווירי סמוך לעיר אספהאן שבמרכז המדינה.

באיראן הבהירו כי מתקני גרעין לא נפגעו במתקפה וציינו כי הם "בטוחים לחלוטין". סוכנות ידיעות המזוהה עם המיליציות הפרו-איראניות בעיראק טענה כי מערכות ההגנה האווירית באיראן התמודדו בהצלחה עם הכטב"מים – ויירטו את כולם.

סוכנות דירוג האשראי הבין-לאומית S&P הודיעה הלילה על הורדת דירוג האשראי של ישראל לטווח ארוך מרמה AA- ל-A+, "בשל סיכון גיאופוליטי מוגבר".

"אנו צופים כי הגירעון הממשלתי של ישראל יגדל ל-8% מהתמ"ג בשנת 2024, בעיקר כתוצאה מהגדלת הוצאות הביטחון", מסרה S&P.

גורמי ביטחון ישראליים אמרו לניו יורק טיימס כי ישראל היא זו שתקפה באיראן הלילה.

סוכנות הידיעות האיראנית תסנים דיווחה כי רשות התעופה באיראן הודיעה על ביטול כל ההגבלות וחזרה לשגרה של תנועת הטיסות במדינה.

אוסטרליה קראה לאזרחיה לעזוב את ישראל ושטח הרשות הפלסטינית עקב המצב הביטחוני ש"מתדרדר במהירות".

סגירה