היום ה־197 ללחימה ● 133 חטופים עדיין בעזה

נתניהו: "הכוונה להטיל סנקציה על יחידה בצה"ל זה שיא האבסורד ושפל ערכי"

ראש הממשלה אמר את הדברים בעקבות הפרסום כי ארצות הברית צפויה להטיל עיצומים על גדוד נצח יהודה בשל פגיעה בזכויות אדם של פלסטינים ביהודה ושומרון ● בית הנבחרים האמריקאי אישר העברה של חבילת סיוע לישראל בסך 14 מיליארד דולר ● המונים הפגינו ברחבי הארץ בקריאה להקדים את הבחירות ולשחרר את החטופים

  • מפגינים הקוראים לשחרור החטופים מוחים ליד מחנה רבין בתל אביב, 20 באפריל 2024 (צילום: JACK GUEZ / AFP)
    JACK GUEZ / AFP
  • פלסטינים מזרחית לרפיח, באתר שנפגע במלחמה מול ישראל, 20 באפריל 2024 (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
    Abed Rahim Khatib/Flash90
  • כוחות הביטחון במחנה נור שמס, 20 באפריל 2024 (צילום: Zain JAAFAR / AFP)
    Zain JAAFAR / AFP
  • שלט חוצות בטהראן המציג טילים וכלי טיס, 20 באפריל 2024 (צילום: ATTA KENARE / AFP)
    ATTA KENARE / AFP
  • אתר ברפיח שנפגע בתקיפה ישראלית, 20 באפריל 2024 (צילום: AFP)
    AFP
  • דמיאן סובול, שנהרג בתקיפה של צה"ל יחד עם שישה מאנשי המטבח המרכזי העולמי, מובא לקבורה בעירו פשמישל שבפולין, 20 באפריל 2024 (צילום: Sergei GAPON / AFP)
    Sergei GAPON / AFP

דובר צה"ל הודיע הבוקר (שבת) שכוחות הצבא תקפו אמש בור שיגור במרחב בית חאנון זמן קצר לאחר שזוהו שיגורים מהאזור לעבר שדרות.

עוד נמסר שביממה האחרונה כלי טיס ומטוסי קרב של זרוע האוויר תקפו עשרות מטרות בסיוע לכוחות המתמרנים, בהן מחבלים חמושים, תשתיות צבאיות ומבנים צבאיים. כוחות הצבא זיהו במרכז הרצועה מחבל שהיווה איום עליהם והרגו אותו.

כוחות רבים של צה"ל, מג"ב ושב"כ הרגו עשרה מחבלים באזור מחנה נור א-שמס, שמזרחית לטולכרם – כך נמסר היום (שבת) מדובר צה"ל. הכוחות גם עצרו שמונה מבוקשים, השמידו מעבדת מטענים לשימוש בפעילות טרור, החרימו אמצעי לחימה רבים, בהם אקדחים, כלי נשק מסוג M-16 וציוד לחימה נוסף.

מתחילת הפעילות, שנמשכת זה למעלה מארבעים שעות, נפצעו שמונה לוחמי צה"ל ולוחם מג"ב באורח בינוני וקל.

בתקיפה באיראן באיראן, שבוצעה בלילה שבין יום חמישי ליום שישי, ישראל עשתה שימוש בכלי טיס לא מאוישים ובטיל אחד לפחות, ששוגר ממטוס קרב, הרחק מגבולות איראן וישראל – כך דווח ב"ניו יורק טיימס". לפי הפרסום, איראן לא זיהתה את כלי הטיס ואת הטיל שחדרו לשטחה, ובכך אותתה ישראל לטהראן שהיא מסוגלת לחדור לשטחה מבלי להיחשף.

לפי הדיווח, ישראל תקפה סוללה של מערכת ההגנה הרוסית S-300, שאמורה לזהות וליירט גורמים עוינים שחודרים מהאוויר.

אדם אחד נהרג ושמונה נפצעו בפיצוץ שהתחולל בבסיס צבאי בעיראק שבו פעלו מיליציות שיעיות, שרובן נתמכות על ידי איראן. ארצות הברית הכחישה את מעורבותה בתקיפה, שאירעה דרומית לבגדד. ב-CNN דווח שגורם ישראלי בכיר הכחיש מעורבות של ישראל בתקיפה.

ישראל הרגה שלושה פעילי חזבאללה באל-ג'בין שבדרום לבנון – כך מדווחים כלי תקשורת במדינה.

סגירה