היום ה־199 ללחימה ● 133 חטופים עדיין בעזה

צוות הבדיקה של האו"ם: ישראל לא סיפקה ראיות שעובדי אונר"א היו מעורבים בפעילות חמאס

דיווח: הפעולה ברפיח תארך שישה שבועות, תושבים יפונו במקביל ● בני משפחות חטופים מפגינים מול בית נתניהו בקיסריה ● ראש אמ"ן אהרון חליוה הודיע על פרישתו מצה"ל ● גם אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס הודיע על פרישה ● שני תושבי חברון דרסו בירושלים שלושה תושבים שנפצעו באורח קל; המשטרה עצרה את החשודים ● כוחות הביטחון עצרו בדומא שבשומרון חשוד ברצח הנער בנימין אחימאיר

בית ספר של אונר"א באזור חאן יונס שנפגע בהפגזות צה"ל, 27 בנובמבר 2023 (צילום: SAID KHATIB / AFP)
SAID KHATIB / AFP
בית ספר של אונר"א באזור חאן יונס שנפגע בהפגזות צה"ל, 27 בנובמבר 2023

הממשלה האריכה הלילה (שני) עד לחודש יוני את כהונתו של קובי יעקובי כממלא מקום נציב בתי הסוהר. כהונתו של יעקובי כממלא מקום הוארכה יומיים לפני מועד פקיעתה.

דובר צה"ל הודיע הלילה (שני) שטיל קרקע-אוויר שוגר לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של זרוע האוויר שפעל בשמי לבנון וכתוצאה מכך הכלי נפגע ונפל בשטח לבנון. עוד נמסר שמטוסי קרב של זרוע האוויר תקפו את אתר השיגור שממנו שוגר הטיל. הצבא גם הודיע שזרוע האוויר תמשיך לפעול בשמי לבנון למימוש משימות צה"ל.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר שהממשל האמריקאי פועל מסביב לשעון כדי להביא לשחרור החטופים המוחזקים ברצועת עזה. בהודעה שפרסם לכבוד פסח כתב שהממשל פועל למען הפסקת מיידית וממושכת של הלחימה ברצועת עזה, שבמסגרתה ישוחררו החטופים. עוד אמר שארצות הברית תמשיך לפעול למען פתרון שתי המדינות.

בממשלה פועלים למנות את הנשיא לשעבר של בית המשפט העליון, השופט בדימוס אשר גרוניס, לראש הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה – כך דווח היום (שני) ב"הארץ". מוקדם יותר החודש פורסם כי בממשלה רצו למנות את גרוניס לתפקיד, אך הוא דחה את ההצעה בשל עבודתו בוועדה הממלכתית לחקירת רכש הצוללות וכלי השיט.

הנשיא לשעבר של בית המשפט העליון אשר גרוניס בבית המשפט העליון בירושלים, 2 באוגוסט 2018 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
גרוניס בבית המשפט העליון בירושלים ב-2018 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

דוברות מגן דוד אדום הודיעה שהבוקר (שני), בשעה 07:52, התקבל בארגון דיווח על כך ששני הולכי רגל נפגעו בשתי זירות שונות בירושלים מאותו כלי רכב. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי לשני פצועים קל. לפי החשד, מדובר בפיגוע.

סגירה