היום ה־202 ללחימה ● 133 חטופים עדיין בעזה

דיווח: הקבינט דן במתווה חדש הכולל שחרור של 20 חטופים

גורם ישראלי על המתווה החדש: "מבחינת ישראל מדובר ב-33 חטופים"; משלחת מצרית תגיע מחר לארץ להמשך המשא ומתן ● הקבינט המדיני-ביטחוני אישר ביקור משקיפים זרים אצל מחבלי נוח'בה בכלא; בן גביר בתגובה: "לצערי שוב רה"מ מוביל מדיניות שגויה שפוגעת בהרתעה" ● דובר הפנטגון אישר: ארה"ב החלה בבניית הנמל מול חופי עזה; צה"ל משתתף ביוזמה

  • הפגנת משפחות חטופים בזמן ישיבת הקבינט בקריה בתל אביב, 25 באפריל 2024 (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
    Avshalom Sassoni/Flash90
  • הפגנת משפחות חטופים בזמן ישיבת הקבינט בקריה בתל אביב, 25 באפריל 2024 (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
    Avshalom Sassoni/Flash90
  • הפגנת משפחות חטופים בזמן ישיבת הקבינט בקריה בתל אביב, 25 באפריל 2024 (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
    Avshalom Sassoni/Flash90
  • הפגנת משפחות חטופים בזמן ישיבת הקבינט בקריה בתל אביב, 25 באפריל 2024 (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
    Tomer Neuberg/Flash90
  • נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ואביגיל עידן בת ה-4 ששוחררה משבי חמאס, 24 באפריל 2024 (צילום: Official Biden account on X)
    Official Biden account on X
  • נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, אביגיל עידן בת ה-4 ששוחררה משבי חמאס, אחיה עמליה ומיכאל ובני דודיה, 24 באפריל 2024 (צילום: Official Biden account on Instagram)
    Official Biden account on Instagram

בצה"ל מדווחים כי מטוסי קרב תקפו הלילה תשתיות טרור, עמדת תצפית ומבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרון א-ראס שבדרום לבנון ועמדת תצפית של הארגון במרחב מרכבא שבדרום לבנון.

מוקדם יותר אתמול הותקף מבנה צבאי של ארגון הטרור במרחב עלמא א-שעב. כמו כן, כוחות צה"ל ביצעו אתמול ירי ארטילרי להסרת איום במספר מרחבים בדרום לבנון.

סוכנות הידיעות הלאומית הלבנונית דיווחה על התקיפה הישראלית במרון א-ראס וכן על תקיפה באזור א-לבונה. בדיווח צוין כי נגרם נזק לבתים ולרשתות המים והחשמל באזורים שהותקפו ופרצו שריפות. לא דווח על נפגעים.

עשן מיתמר בעקבות תקיפת צה"ל בדרום לבנון, אפריל 2024 (צילום: AFP)
עשן מיתמר בעקבות תקיפת צה"ל בדרום לבנון, 15 באפריל 2024 (צילום: AFP)

קבינט המלחמה יתכנס היום ב-11:30 והקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס ב-15:30. שני הקבינטים ידונו במגעים לעסקה ובפעולת צה"ל המתוכננת ברפיח.

לפי פרסומים שונים אתמול והבוקר, בישיבת קבינט המלחמה אמורים לדון ברעיונות חדשים של צוותי המו"מ – הישראלי והזרים – לדרכים למצוא פריצת דרך בנוגע לעסקה; ישיבת הקבינט המורחב אמורה, לפי אותם פרסומים, לעסוק בתכנון הפעולה ברפיח ובלחצים מצמרת צה"ל ושרים לפתוח בפעולה בהקדם.

הקבינט לניהול המלחמה מתכנס בקריה בתל אביב, 14 באפריל 2024 (צילום: עמוס בן גרשום / לע
הקבינט לניהול המלחמה מתכנס בקריה בתל אביב, 14 באפריל 2024 (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, פרסם אמש תגובה לסרטון חמאס שבו נראה הירש גולדברג פולין החטוף בעזה. לדברי הגרי: "הסרטון מהווה תזכורת שהירש ויתר החטופים מוחזקים על ידי חמאס בעזה במשך יותר מ-200 ימים בתנאים לא-אנושיים. עד שחמאס ישחרר את החטופים שלנו, צה"ל ימשיך לרדוף את חמאס בכל מקום ברצועה".

הגרי הוסיף: "זוהי קריאה דחופה לפעולה. לא תישאר אבן שלא נהפוך במאמצינו לאתר את החטופים שלנו. סרטון הטרור הפסיכולוגי הזה אינו רק תזכורת למה שעשה חמאס ב-7 באוקטובר, הוא תזכורת לכמה מזעזע ארגון הטרור הזה – מטיל אימה על החטופים, וגם על משפחותיהם".

כלי שיט של כוחות הקואליציה נגד המורדים החות'ים, שבהובלת ארה"ב, יירט אתמול במפרץ עדן (בין האוקיינוס ההודי לים האדום) טיל בליסטי נגד ספינות, ששוגר מאזור בתימן שנמצא בשליטת החות'ים.

בפיקוד המרכז של ארה"ב מעריכים כי הטיל שוגר לעבר הספינה האמריקנית MV Yorktown, שעליה היו 22 אנשי צוות – 18 אמריקנים וארבעה יוונים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. כוחות הקואליציה גם השמידו ארבעה כטב"מים מעל אזורים בשליטת החות'ים בתימן.

סירת סיור של החות'ים בים האדום, 12 בדצמבר 2023 (צילום: Khaled Ziad / AFP)
סירת סיור של החות'ים בים האדום, 12 בדצמבר 2023 (צילום: Khaled Ziad / AFP)

תושב לוד, ערבי בשנות ה-30 לחייו, נהרג הלילה מירי ברחוב דיז'ראלי בעיר. בהתחלה הוא פונה במצב אנוש על ידי צוות מד"א לבית החולים אסף הרופא, שם נקבע מותו בהמשך. המשטרה פתחה בחקירה בחשד לרצח.

הדיווח על הירי התקבל במוקד 101 של מד"א בשעה 02:14. שוטרי תחנת פתחו בסריקות אחר חשודים לצד איסוף ממצאים בזירה על ידי חוקרי המז"פ. סגן מפקד מחוז מרכז, תת ניצב דוד פילו, קיים הערכת מצב בזירת הרצח. החקירה הוטלה על היחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה במרחב שפלה.

בעקבות האירוע בלוד והחשד לרצח הצעיר, ארגון יוזמות אברהם מעדכן כי 62 ערבים בישראל קיפחו את חייהם מתחילת 2024 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, מתוכם 60 אזרחי ישראל, 2 תושבים ללא אזרחות. 54 מהקורבנות נורו למוות; 16 מהקורבנות היו בני פחות מ-30.

בארגון מדווחים כי בתקופה המקבילה אשתקד היו 58 קורבנות; וגם מספר הקרבנות בשנה שעברה היה גבוה יותר מפי שלושה מהמספר בשנים שקדמו לה, שגם הוא היה גבוה ביחס לעבר.

סגירה